  • 1. Data: 2009-07-10 20:30:21
    Temat: osuszacz powietrza ?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej!

    Jednak musze sie wprowadzic do nowego domku szybciej niz mi sie
    wydawalo ;-) Od tynkowania bede mial jakis miesiac na wprowadzenie
    sie ;-) Slowem - hardcore. Czy osuszacz budowlany - taki profesjonalny
    co wyciaga do 60-80l / dobe moze wplynac negatywnie na tynki ? Bylby
    uzyty dopiero po ok 2 tygodniach od wykonania tynkow (cementowo-
    wapiennych), kiedy cement powinien juz zwiazac i uzyskac wiekszosc
    swojej wytrzymalosci :) Na parterze bedzie ok 350m2 tynkow czyli licze
    ok 1,5m3 wody. Polowa pewnie zdarzy odparowac przez intensywna
    wentylacje przez ten miesiac, a reszte powinien w pare dni wyciagnac
    osuszacz :) Ktos uzywal ? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2009-07-11 16:43:23
    Temat: Re: osuszacz powietrza ?
    Od: "cezarys" <c...@X...pl>

    Ja.
    Polecam wietrzenie "kominowe". Okna na dole + okna na górze, ale przy 90%
    wilgotnosci ...
    Podlogi robiles?
    CEzar
    h.googlegroups.com...

  • 3. Data: 2009-07-11 21:01:57
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 10 Lip, 22:30, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > ok 1,5m3 wody. Polowa pewnie zdarzy odparowac przez intensywna
    > wentylacje przez ten miesiac, a reszte powinien w pare dni wyciagnac

    Rozpal koks i taki rozzarzony, na jakiejs metalowej tacy wnies do
    pomieszczenia. Wyschnie idealnie, a CO2 spowoduje , ze dokonczy sie
    reakcja wiazania.
    Wyprobowane.

  • 4. Data: 2009-07-11 23:49:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "cezarys" <c...@X...pl> napisał w wiadomości
    > Ja.
    > Polecam wietrzenie "kominowe". Okna na dole + okna na górze, ale przy 90%
    > wilgotnosci ...
    > Podlogi robiles?

    Dobre pytanie, mi w obecnych tzw. letnich czasach wylewki schna juz trzeci
    miesiac, wietrzone na potege. Poprosilem w koncu czlowieka, by zacza ukladac
    gres w kotlowni, bo hydraulik musi kiedys skonczyc kotlownie, wstawic
    zasobnik i takie tam. Na mapke do celow projektowych czekalem miesiac, teraz
    czekam na projekt instalacji gazowej wewnatrz. W sumie zeszlo sie juz dwa
    miesiace i konca nie widac. Tak to sobie mozna planowac. Poki co dlubie
    jakies tam sufity podwieszane, bez gresu nawet lepiej szamotac sie z
    drabinami, to tak dla pocieszenia sie.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-07-12 10:38:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lip, 01:49, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Dobre pytanie, mi w obecnych tzw. letnich czasach wylewki schna juz trzeci
    > miesiac, wietrzone na potege. Poprosilem w koncu czlowieka, by zacza ukladac

    Z miksokreta ? Dlugo rzeczywiscie, ale tez te "letnie" miesiace to
    jedna wielka parowa, deszcze, powodzie, bardzo wysoka wilgotnosc.. Od
    tego tygodnia przychodzi jednak fala upalow i susz, wilgotnosc w
    granicy 40-50% wiec wszystko powinno ladnie schnac :-)

    Co do wylewek - jeszcze nie mam, beda po tynkach. Tak czy siak kupie
    chyba tego typu osuszacz:

    http://www.allegro.pl/item679397729_osuszacz_powietr
    za_desa_dh_721_20l_f_v_wys_gratis.html

    Przyda sie chocby do osuszenia piwnicy po tynkach / wylewkach - tam
    jeszcze nie ma zadnej wentylacji - zadnego okna ani komina
    wentylacyjnego, wiec nie bardzo mialoby to jak wyschnac (moge tylko
    otworzyc brame i drzwi i zrobic w ~1/3 pomieszczen maly przeciag :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-07-12 12:39:44
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > granicy 40-50% wiec wszystko powinno ladnie schnac :-)
    >
    > Co do wylewek - jeszcze nie mam, beda po tynkach. Tak czy siak kupie

    Ja go mam, dokladnie ten. Kosztowal 600 okolo jak dolar byl tani ponad rok
    temu.
    Do suszenia lazienki po kafelkowaniu i malowaniu jest OK ale do suszenia
    posadzek zapomnij. Nie ta wydajnosc.

  • 7. Data: 2009-07-12 12:41:24
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

> [...]

    > wentylacyjnego, wiec nie bardzo mialoby to jak wyschnac (moge tylko
    > otworzyc brame i drzwi i zrobic w ~1/3 pomieszczen maly przeciag :)

    Powiedz mi czemu nie masz wentylacji w piwnicy? Wstaw rure fi100 lub wieksza
    przebijajac strop i wyprowadz ponad dach dachówka kominowa.

  • 8. Data: 2009-07-12 13:21:16
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lip, 14:39, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Ja go mam, dokladnie ten. Kosztowal 600 okolo jak dolar byl tani ponad rok
    > temu.

    I jak sie sprawuje - ile litrow maksymalnie udalo sie wyciagnac na
    dobe ?

    > Do suszenia lazienki po kafelkowaniu i malowaniu jest OK ale do suszenia
    > posadzek zapomnij. Nie ta wydajnosc.

    Wiem wiem z tym ze zaleznosc jest tutaj liniowa - poprostu zamiast
    suszyc miesiac, bede suszyl trzy miesiace ;-)

    Poczytalem opinie ludzi i generalnie sam tynk schnie w sprzyjajacych
    warunkach (a takie sie szykuja) do 2 tygodni. Takze nawet bez
    osuszacza powinny spokojnie wyschnac.. tylko z ta piwnica jest problem
    ale tam moze mi osuszacz chodzic spokojnie nawet pare tygodni - byle
    nie dopuscic do jakiegos grzyba etc nim zrobie do porzadku
    wentylacje:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2009-07-12 13:22:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Lip, 14:41, "kiki" <c...@v...ts> wrote:

    > Powiedz mi czemu nie masz wentylacji w piwnicy?

    Napisalem "jeszcze" :-) Bedzie mechaniczna wywiewno-nawiewna. Musi byc
    porzadna bo bedzie tam troche sprzetu RTV, drewniana sauna, komplet
    etc :)

    > Wstaw rure fi100 lub wieksza
    > przebijajac strop i wyprowadz ponad dach dachówka kominowa.

    Nic by to nie dalo bo nie mam w piwnicy ani jednego okna, nie byloby
    zadnego ruchu powietrza (drzwi szczelne, tyle co przez brame choc ta
    tez jest dosyc szczelna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-07-12 14:35:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Z miksokreta ? Dlugo rzeczywiscie, ale tez te "letnie" miesiace

    No wisz jak to mowia, wylewka z miksokreta to jedno, a pielegnacja betonu to
    drugie. Przez tydzien polewalem dwa razy dziennie az woda stala, bo po paru
    godzinach zaczynala przesychac. Dzieki temu posadzka nie korytuje w zadnym
    miejscu, nie ma zadnych pekniec nawet w niedocietych w progach przy scianach
    dylatacjach. Po prostu wylana jak stol i zadnej roznicy po przeschnieciu.
    Mam wrazenie, ze mozna bylo w ogole dylatacji nie robic. Zobaczymy jak to
    sie zachowa po odpaleniu podlogowki, tyle ze projektu instalacji gazowej
    ciagle nie mam, chociaz sama instalacje juz od tygodnia. :-)

    Pozdro.. TK