  • 1. Data: 2009-07-10 21:54:54
    Temat: Woda i kanaliza a hałasy...
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Przy okazji ostatniej wizyty u znajomych którzy mieszkają od kilkunastu dni,
    ale wciąż wykończają (się) zauwazyłem dziwny problem z hałasem wody i
    kanalizacji.
    Korzystanie na górze z łazienki oznacza spory problem w oglądaniu TV na
    dole.
    Bardzo słychać zarówno odkręconą wodę z kranu jak i spływ tejże kanalizą,
    ale zdecydowanie bardziej słychać szum wody z kranu.
    U siebie mam jeden z pionów z góry, w kuchni koło komina, nie chciałbym
    słyszeć kazdej kropli wody spadającej tą rurą...
    Czy projektując/wykonując instalacje wod-kan trzeba szczególnie na coś
    zwrócić uwage pod kątem hałasu?
    Jakie elementy są krytyczne i najbardziej wpływające na nieprzyjemne dźwięki
    podczas korzystania w łazienek?

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-07-10 23:55:30
    Temat: Re: Woda i kanaliza a hałasy...
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Mariusz <m...@n...net> wrote:

    > Czy projektując/wykonując instalacje wod-kan trzeba szczególnie na
    > coś
    > zwrócić uwage pod kątem hałasu?

    Na zalecenia dostępne w każdym chyba poradniku dotyczącym takich
    instalacji. W szczególności na zakaz zamurowywania pionów
    kanalizacyjnych na sztywno wprost w ścianie.

    > Jakie elementy są krytyczne i najbardziej wpływające na
    > nieprzyjemne
    > dźwięki podczas korzystania w łazienek?

    No właśnie tutaj bym stawiał na sztywno zamurowaną rurę pionu,
    podczas gdy powinna być ona mocowana do ściany na uchwytach,
    najlepiej jeszcze osłonięta warstwą dźwiękochłonną i dopiero wtedy
    osłonięta, też raczej czyms w stylu GK niż po prostu
    tynkiem/zaprawą/gipsem.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-11 09:25:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > najlepiej jeszcze osłonięta warstwą dźwiękochłonną i dopiero wtedy
    > osłonięta, też raczej czyms w stylu GK niż po prostu

    zwykle wystarcza otulin piankowa i szumu nei słychać.

    warto też montować osprżet na scianacvh które nie sąsiadują z
    pomieszczeniami w kórych ma byc cicho.

  • 4. Data: 2009-07-11 20:16:51
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Mariusz <m...@n...net> wrote:
    W szczególności na zakaz zamurowywania pionów
    > kanalizacyjnych na sztywno wprost w ścianie.

    Z czego wynika "zakaz"??
    Utworzyłem już wcześniej podobny wątek, stąd zainteresowanie.

  • 5. Data: 2009-07-11 21:21:46
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message

    > Z czego wynika "zakaz"??

    "Zakaz" to może za silne słowo, lepszym byłoby "zalecenie".
    A wynika on po prostu stąd, że jak się go zignoruje, to efekty są takie, jak
    przedpiśca opisuje :-)
    Pion kanalizacyjny, a raczej jego zawartość bywa dość dynamiczna i raczej
    daleka od laminarności, więc nie wygłuszona rura będzie "grała" w czasie
    korzystania z przybytków do niej podpiętych i tyle. Jeśli w dodatku jest ona
    sztywno związana ze ścianą, będzie się to przez tą ścianę niosło.

    J.