  • 11. Data: 2017-04-23 22:17:25
    Temat: Re: Gaz zimowy a letni
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 21:59:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Pora roku nie ma znaczenia. Woda wypływająca z wodociągu w ziemi ma w
    > miarę stałą temperaturę przez cały rok i wynosi ona ok. 10'C.

    u nas na pewno jest spora różnica, latem było rzędu 15 stopni, zimą to nie pamietam
    ale sporo mniej.

    b.

  • 12. Data: 2017-04-23 22:41:16
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 22:17, Budyń pisze:

    > u nas na pewno jest spora różnica, latem było rzędu 15 stopni, zimą to nie pamietam
    ale sporo mniej.

    > b.

    Nie ma takiej opcji.

    Może chodzi CI o wodę tą, która się nagrzała w rurach? Ta w ziemi ma
    prawie stałą temperaturę przez cały rok. Chyba, że rury są zbyt płytko w
    ziemi.

  • 13. Data: 2017-04-23 22:42:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 22:05, Irek.N. pisze:

    > No jak to, a mnie powiedziałeś że się mi zdaje i mam rozregulowany
    > piec. /:
    >

    > Miłego.
    > Irek.N.

    ???

  • 14. Data: 2017-04-23 23:16:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Nie interesuje mnie kiedy i gdzie się ta woda nagrzewa, ważne jest że latem wlata w
    dom cieplejsza niż zimą.
    Zreszta zmierz temerature wody dzis i podaj tu, pod koniec lata zrobimy ripleya.

  • 15. Data: 2017-04-23 23:33:39
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 23:16, Budyń pisze:
    > Nie interesuje mnie kiedy i gdzie się ta woda nagrzewa, ważne jest że latem wlata w
    dom cieplejsza niż zimą.
    > Zreszta zmierz temerature wody dzis i podaj tu, pod koniec lata zrobimy ripleya.

    Ale tej ogrzanej wody to masz ze 2-3, może 4 litry, a później płynie ta
    z ziemi, która zawsze ma taką samą temperaturę.

  • 16. Data: 2017-04-23 23:34:16
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > ???

    8 stycznia 17:44
    Nie przejmuj się, w nowym domu gazu nie będzie, więc temat już mnie nie
    interesuje.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2017-04-24 08:09:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 Apr 2017 21:59:31 +0200, w
    <58fd07a6$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>, Uzytkownik <a...@s...pl>
    napisał(-a):

    > Pora roku nie ma znaczenia. Woda wypływająca z wodociągu w ziemi ma w
    > miarę stałą temperaturę przez cały rok i wynosi ona ok. 10'C.

    Nie jest to prawda (a już na pewno nie w każdym przypadku).

    Tak jak pisałem -- latem to można umyć ręcę w zimnej (nawet nie bawię się w
    ciepłą). Zimą to może morsy...

  • 18. Data: 2017-04-24 08:32:57
    Od: uciu <a...@g...com>

    > a dal mnie dowód ze spalając przy udziale chlodniejszego powietrza i nagrzewając
    chłodniejsza wode uzyskujemy gorsze wyniki czyli nizszą temperature na wyjsciu :)

    woda ma temperaturę cały rok stałą - studnia głębionowa a spalanie też jest w tej
    samej temperaturze przecież:-) Ba nawet w zimę jest cieplej w łazience bo jak teściu
    zagrzeje to mam 28stopni :-)

    uciu

  • 19. Data: 2017-04-24 09:23:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 22:41:32 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Nie ma takiej opcji.
    >
    > Może chodzi CI o wodę tą, która się nagrzała w rurach? Ta w ziemi ma
    > prawie stałą temperaturę przez cały rok. Chyba, że rury są zbyt płytko w
    > ziemi.

    Bzdury :)

    https://lh5.googleusercontent.com/-9SfwHQRjgx0/UUP-a
    lb_UQI/AAAAAAAAAh8/wXaF_lfLfM8/s800/temperatury_grun
    tu_w_zaleznosci_od_pory_roku_i_glebokosci_large.jpg

    Na glebokosci nawet 2m (a rury do wody zakopuje sie zwykle miedzy 1,5, a 2m)
    temp. waha sie miedzy 2, a 15stC.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2017-04-24 09:29:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 kwietnia 2017 23:33:42 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ale tej ogrzanej wody to masz ze 2-3, może 4 litry, a później płynie ta
    > z ziemi, która zawsze ma taką samą temperaturę.

    qurcze, ales sie na poglądach zabetonował :)
    No nie - mówie o wodzie z rurociągu, własnie zrobiłem pomiar - leci dzis 4stopnie.
    Pod koniec lata było 15.

    b.