  • 1. Data: 2009-02-11 12:17:47
    Temat: Re: Gruntowanie i malowanie tynków gipsowych
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Witam,
    > malarz gada, że najpierw zagruntuje (1/3 uni grunt 1/3 woda 1/3 emulsja)
    > a potem od razu można na to malować białą emulsją i potem na to ew. kolor.
    > Czy ta jedna warstwa gruntu wystarczy? Mnie się wydaje że nie, ale
    > zrobiłem test i nakładając 2 warstwę jego gruntu już nic nie wsiąka w tynk
    > Jak to u Was zrobiliście?
    > Pozdrawiam
    > Adam

    A dlaczego na grunt biała emulsja a potem kolor? Czemu nie od razu kolor?
    Moi gruntowali najpierw unigruntem (chyba 1x), nie przyglądałem się czy
    dodawali wody, na pewno nie dodawali farby. Efekt miód :-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 3. Data: 2009-02-11 13:11:25
    Od: "Pawel" <p...@w...edu.pl>

    Byle nie unigrunt bez rozcienczenia z wodą .... bo nic juz nie pomalujesz
    :-)

    A Malarz ma racje .. też bym tak robił.

  • 4. Data: 2009-02-11 13:18:00
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "..::Adam::.." <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ta jedna warstwa gruntu wystarczy? Mnie się wydaje że nie, ale
    > zrobiłem test i nakładając 2 warstwę jego gruntu już nic nie wsiąka w tynk

    Najważniejsze by po gruntowaniu odczekać 24h. Cyklicznie pojawiają siętu
    skargi tych co nie odczekali i mają nierównomierny kolor.

    A czy mieszać grunt z wodą i farbą to są różne szkoły. Ja nie mieszam.
    Wyremontowałem już wiele mieszkań i zwykle używałem UniGruntu Atlasa - nigdy
    żadnych problemów. Raz inwestor kupił coś marketowego i ściana po
    gruntowaniu piła wodę, a klej do tapet nie chciał siętego trzymać.

    A jedna warstwa w zupełności wystarczy.

    Po odczekaniu możesz dawać od razu kolor. Nie ma potrzeby malować na biało
    białych ścian :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2009-02-11 22:07:10