  • 1. Data: 2009-02-11 11:56:34
    Temat: rachunek za ogrzewanie
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    witam,
    dziś przyszedł smutny Pan dokonać odczytu licznika i wystawił fakture od
    11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem nieźle jak na
    takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na 180 m2

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-11 12:01:37
    Temat: Re: rachunek za ogrzewanie
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    jak na
    > takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na 180 m2

    Samego ogrzewania - czym grzejesz bo nie pamiętam ? Rozumiem, że c.w.u. masz
    inaczej ?

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 3. Data: 2009-02-11 12:49:42
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik gasper napisał:
> [...]
    > 11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem
    > nieźle jak na takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na

    Ale Ty grzejesz PC prawda ?

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2009-02-11 17:30:08
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    250 zł miesięcznie gazem? rewolucja najtańsze ogrzewanie na rynku chyba
    zmienie na kocioł gazowy
    :)

  • 5. Data: 2009-02-11 17:36:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem nieźle
    > jak na takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na 180 m2

    No to gratuluje rachunkow.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-02-11 19:51:46
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    gasper pisze:
> [...]
    > 11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem
    > nieźle jak na takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na
    :)
    500 to za prad ale ponadto palisz codziennie w kominku
    dolicz wiec jeszcze drewno
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 7. Data: 2009-02-11 19:58:47
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > :)
    > 500 to za prad ale ponadto palisz codziennie w kominku
> [...]
    Takie porównania powinno się raczej robić w jakiś znormalizowany sposób,
    biorąc pod uwagę wkład początkowy (kotłownia, grzejniki, podłogówki, pompy
    ciepła, solary, piec gazowy itp.), kubaturę budynku, sumowane koszty
    ogrzewania w okresie np. 10 lat. Takie sumaryczne kwoty można porównywać.
    Porównywanie opłaty za 1 miesiąc w oderwaniu od pozostałych wartości jest IMHO
    wyrwane z kontekstu. Koszt 250 zł. / miesiąc za ogrzanie domu 180 m2 jest
    naprawdę do pozazdroszczenia, ale byłoby super gdy się to udało osiągnąć
    piecem za 3500 zł. ;-) Jeśli to jest efekt inwestycji początkowwej (strzelam)
    15-20 tys. zł. to uważam takie koszty za całkowicie normalne.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 8. Data: 2009-02-11 19:59:35
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > 500 to za prad ale ponadto palisz codziennie w kominku
    > dolicz wiec jeszcze drewno

    w tym roku paliłem z 5 razy za każdym razem spalając 2 palety z budowy

  • 9. Data: 2009-02-11 20:07:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > piecem za 3500 zł. ;-) Jeśli to jest efekt inwestycji początkowwej (strzelam)
    > 15-20 tys. zł. to uważam takie koszty za całkowicie normalne.

    15-20 tys. to nie takie normalne bo założenie gazu, kotła itd kosztowałoby mnie
    około 15 000

  • 10. Data: 2009-02-11 21:35:32
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > w tym roku paliłem z 5 razy za każdym razem spalając 2 palety z budowy
    :)
    Drewna nie chce się Tobie rąbać?
    Ja wolę ciepło z kominka ono grzeje szerszym zakresem promieniowania
    niż te z kaloryferów.
    Poza tym zamiast "szumu pompy" wolę trzaskanie płonących drew
    Jedynym minusem kominka jest wnoszenie tego drewna na moje poddasze
    :(
    Za to na Ponderozie taczką będę podjeżdzał prawie do samego kominka
    :)))))