  • 11. Data: 2020-07-08 14:00:26
    Temat: Re: Gruntowne czyszczenie kabin i porcelanowej armatury z kamienia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 11:48, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > A ja nie mam śladów poziomu wody, za to mam ślady którędy najwięcej wody
    > spływa - takie brzydkie żółte. I jak na razie nic tego nie bierze. Ani
    > żadne preparaty wrzucane do spłuczki, ani Szop, ani
    > odkamieniaczo-odżelaziacze, chyba nawet ocet próbowałem. W sumie
    > niedługo będzie pora na jakieś większe zmiany to i to będzie trzeba
    > wymienić, ale i tak pozostaje pytanie jak nie dopuścić do powtórzenia
    > tego problemu.
    Te ślady co masz to chyba tylko mechanicznie, cif lub coś podobnego.
    Zainstaluj sobie odżelaziacz na instalację, masz za dużo żelaza stąd
    plamy, no i spłuczki wyregulować żeby się ciągle woda nie lała.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-07-08 16:21:47
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.07.2020 11:48, Dariusz Dorochowicz wrote:

> [...]
    > niedługo będzie pora na jakieś większe zmiany to i to będzie trzeba
    > wymienić, ale i tak pozostaje pytanie jak nie dopuścić do powtórzenia

    Kup Szop Atlasa. Mnie na takie coś pomógł.
    Kupię chyba stężony HCL i H3PO4, rozcieńczę wodą do akumulatorów żeby
    nie straciły mocy i zobaczymy. 5% Szop jest prawie idealny. Trochę za słaby.

  • 13. Data: 2020-07-08 16:41:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 08.07.2020 o 16:21, KIKI pisze:

    > Kup Szop Atlasa. Mnie na takie coś pomógł.

    Dzięki, szopa próbowałem na początku. Nic z tego.

    A mocniejsze to tak trochę strach - nie wiem ile rury wytrzymają. Moje
    to PCV, ale w pionie to chyba jeszcze metalowe mogą być. Chociaż jak
    spłynie to i tak się rozcieńczy.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2020-07-08 16:42:44
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 08.07.2020 o 14:00, Janusz pisze:

    > Te ślady co masz to chyba tylko mechanicznie, cif lub coś podobnego.

    A gdzie tam, chyba ze szkliwem bym musiał.

    > Zainstaluj sobie odżelaziacz na instalację, masz za dużo żelaza stąd
    > plamy, no i spłuczki wyregulować żeby się ciągle woda nie lała.

    Woda się nie leje, tyle co przy spłukiwaniu. Ale dzięki za podpowiedź.

    Pozdrawiam

    DD

  • 15. Data: 2020-07-08 18:48:59
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.07.2020 o 11:24, KIKI pisze:
    > Cześć, używałem płyny Atlas Szop na bazie chyba H3PO4 ale chyba nawet
    > nierozcieńczony ma słabe stężenie. Po kilkunastu latach by wypadało
    > silniej odkamienić muszle, umywalki, kabiny ze szkła.
    >
    > Czy kupić stężony H3PO4 i rozcieńczyć do 10% czy może lepiej kupić HCL i
    > rozcieńczyć do jakiegoś stężenia?
    > Mam muszle mało używane i widać kreseczki od poziomu wody i one nie dają
    > się wymyć.

    My często używamy kwasku kupowanego hurtowo (ja akurat w tym sklepie
    lokalnie:
    https://www.sklep.biomus.eu/pl/3-surowce-i-odczynnik
    i-chemiczne?p=3 )

    Czyścimy tym ekspres do kawy, a właściciel (chyba) twierdził że sam
    wsypywał akurat kwasek do zarośniętego potężnie kamieniem sedesu i
    wyczyściło.

    Z tych "szopów" to jeszcze w LM żona kupowała taki do czyszczenia
    pozostałości cementowych, w różowej "butelce" , jakieś niby francuskie i
    cholernie drogie (~40-50zł) - pieniło się na szczelinach do fugowania.

    Więcej nie wiem.

  • 16. Data: 2020-07-08 19:37:52
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    > Próbowałem Szop po wybraniu wody w muszli i prawie puściło ale słowo
    > prawie jest kluczem :-) W nieużywanych łazienkach wszędzie są ślady
    > poziomu wody. Żaden płyn do kibla tego nie rusza.

    Spróbuj czarny domestos, odkąd go używam nie ma śladu kamienia w kibelku

    Przykładowy link
    https://ezakupy.tesco.pl/groceries/pl-PL/products/20
    03009813624

    --
    Czarek

  • 17. Data: 2020-07-08 20:29:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 16:42, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > A gdzie tam, chyba ze szkliwem bym musiał.
    No nie, szkliwo zostaw :) cif raczej szkliwa nie ruszy chyba że będziesz
    czyścił szczotką napędzaną silnikiem.

    > Woda się nie leje, tyle co przy spłukiwaniu. Ale dzięki za podpowiedź.
    To oznacza że masz bardzo dużo żelaza.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-07-09 00:44:27
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 08.07.2020 18:48, marios wrote:

> [...]
    > pozostałości cementowych, w różowej "butelce" , jakieś niby francuskie i
    > cholernie drogie (~40-50zł) - pieniło się na szczelinach do fugowania.

    To jest Szop właśnie tylko innej marki. 5% roztwór kwasów
    nieorganicznych - tak widziałem na opakowaniu czegoś podobnego z
    castoramy. A w karcie katalogowej Szopa piszą <20% ortofosforowy hmm.

    http://www.chemiabudowlana.info/pliki/karta_charakte
    rystyki/karta_charakterystyki_atlas_szop.pdf