  • 1. Data: 2009-05-06 16:38:58
    Temat: Grzyby lesne w ogrodzie
    Od: "Maestro" <N...@N...PL>

    Witam.
    Czy ktoś z Was doczekał się grzybów leśnych posadzonych
    z kupionej grzybni. Chodzi o np taką:
    http://www.allegro.pl/item623863725_6_grzybow_lesnyc
    h_zywa_grzybnia_pod_iglaki.html
    Sporo tego teraz na allegro, może ktoś ma namiar na sprawdzony
    tego typu towar?

    --
    Wiesiek

  • 2. Data: 2009-05-06 19:31:44
    Temat: Re: Grzyby lesne w ogrodzie
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Maestro" <N...@N...PL> napisał w wiadomości grup
    > Witam.
    > Czy ktoś z Was doczekał się grzybów leśnych posadzonych
    > z kupionej grzybni. Chodzi o np taką:
    > http://www.allegro.pl/item623863725_6_grzybow_lesnyc
    h_zywa_grzybnia_pod_iglaki.html

    Pytałem na grupie kilka miesięcy temu ale nikt nie miał doświadczenia.
    Moja znajoma na swoją działkę "sprowadziła" prawdziwki. Rozrzucała po
    wierzchu /nie zakopywała/ kapelusze starych prawdziwków.
    pojawiły się po około 2-4 latach i to tak masowo, że jeden zbiór to była
    duża torba a rosły bardzo szybko.
    Następnie zaczęła przynosić na działkę grzyby z ziemią i te dały zbiory w
    tym samym roku.
    SJS
    Kupiłem mikoryzę, dałem w kilkunastu miejscach na dwóch odległych
    działkach - piaszczystej i ciężkiej glebie - suchej i podlewanej pod iglaki
    i dęby - jak coś wyjdzie pokażę
    Wygląda na to, że jest to możliwe.

  • 3. Data: 2009-05-07 00:12:38
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    SJS wrote:

> [...]
    > wierzchu /nie zakopywała/ kapelusze starych prawdziwków.
    > pojawiły się po około 2-4 latach i to tak masowo, że jeden zbiór to

    ja mam dwa drzewka iglaste rosnące obok: jodłę i świerka, kiedyś wyrzuciłem
    pod jodełkę resztki po obieranych grzybach i od 3 sezonów, we wrześniu, mam
    rydze:)
    nie ma ich wiele, ale zwykle 5-7 sztuk, w kępce, bardzo są dobre na maśle -
    dodam.

    moon