  • 131. Data: 2019-11-02 09:06:07
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Sram na ciebie i twoje strachy.

    Kłamiesz jak zwykle, udowodnij to.

  • 132. Data: 2019-11-02 09:06:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 133. Data: 2019-11-02 09:06:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

  • 134. Data: 2019-11-02 16:50:01
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 28.10.2019 08:42, Kris wrote:

    >Dokładnie TAKKK ! TAK to powinno wyglądać, a nie cwaniakowanie i
    >przycinanie na sprzęcie chowając robociznę w sprzęt.

    Zapominacie o najstarszej regule kanciarstwa: najlepiej zarabia się tam,
    gdzie klient nie ma szansy dowiedziec sie ile co kosztuje, i tak wlasnie
    wyglada instalatorstwo. Niestety hurtownicy "oszusci" stosujac "dumpingowe"
    ceny, pokazuja ciemnemu ludowi ile co kosztuje i tu klopocik, klient dostaje
    kurwicy widzac to zdzierstwo w bialy dzien.

  • 135. Data: 2019-11-02 16:51:07
    Od: <Ghost>

    trada.pl...

    On Fri, 1 Nov 2019 14:31:35 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Czytaj ze zrozumieniem

    Tego nie uzyskasz.

  • 136. Data: 2019-11-02 20:11:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 października 2019 20:28:07 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Kto Ci przyjdzie i podpisze się pod Twoją robotą i weźmie na siebie
    > odpowiedzialność? Może bliski znajomy, ale żadna firma się pod tym nie
    > podpisze. Po pierwsze żaden to interes, bo takie coś to tylko zawracanie
    > d.... dla poważnej firmy, a po drugie wziąć na swoją dupę bata za czyjeś
    > błędy i później odpowiadać to tylko szaleniec, albo desperat.
    >
    > Myślisz, że ktoś weźmie za takie coś 2 czy 3 stówy? Później jak coś się
    > zadzieje to jaką będzie miał pewność, że nie pozwiesz go do sądu za
    > zalanie czy co gorsza za wybuch gazu, bo instalacja się rozszczelniła?

    Ale Kiki ma w 100%racje
    Tak to dzisiaj działa
    Chcesz mieć dobrze zrobione, robisz sam i szukasz Reksia(nagłowek z kreskówki jak
    Reksiu stemple stawiał)z odpowiednią pieczątka który podpisze gdzie i co ta trzeba.
    Albo jak Myjk pisze: jak Reksia odpowiednio taniego w pobliżu nie ma to sam robisz
    stosowne papiery
    Ja własnie do takich celów uprawnienia "SEP" sobie odnowiłem i własnie tez na f-gazy
    się zapisałem
    Czasy takie że potrzebna pieczątkę łatwo załatwić
    Wystarczy zapłacić za odpowiedni kurs i zdać "egzamin"
    A skoro za kurs płacisz to zdanie egzaminu jest formalnoćścią
    I większość stosownych pieczątek tak się załatwia
    I często wychodzi taniej jak usługa lokalnego fachofca zaopatrzonego w walizkę tych
    pieczątek, uprawnień itp.

  • 137. Data: 2019-11-02 21:59:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-01 o 16:27, Marek pisze:

    > Mylisz konsultanta ze sprzedawcą. Nie o takiego mi chodziło, tylko o
    > konsultanta-instalatora, który woli zarobić nic nie robiąc, bo robi to
    > za niego ktoś inny.

    Trzeba przyznać, że fantazję to masz.

    A dlaczego? Wyjaśniłem w odpowiedzi do Krisa.

  • 138. Data: 2019-11-02 22:16:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-02 o 20:11, Kris pisze:

> [...]
    > I większość stosownych pieczątek tak się załatwia
    > I często wychodzi taniej jak usługa lokalnego fachofca zaopatrzonego w walizkę tych

    Po pierwsze to co nazywasz "uprawnieniami SEP" to nie są uprawnienia. To
    są Świadectwa Kwalifikacyjne. Uprawnienia to mogą być budowlane do
    projektowania czy kierowania robotami budowlanymi.

    Wyobraź sobie, że mam masę przeróżnych Świadectw Kwalifikacyjnych, bo
    muszę mieć m.in. Elektryczne D i E z pomiarami, Gazowe i Energtyczne
    także D i E. Ponadto mam uprawnienia Urzędu Dozoru Technicznego. Ale co
    z tego?

    W życiu nie podpisałbym się pod czyjąś robotą, której nie widziałem i
    nie wiem jakich podzespołów użyto. Pomiary - tak pomiary wykonuję,
    wykonuję oględziny i piszę w protokole to co zastałem i na tym kończy
    się moja odpowiedzialność.

    Tyle, że elektryka to nieco inna sprawa niż hydraulika czy ogrzewnictwo
    czy też instalacje gazowe. Jeżeli jest ktoś kto ma choć odrobinę oleju w
    głowie to nie podpisze się pod czyjąś instalacją z prostego powodu,
    ponieważ jakość tych instalacji zależy od jakości użytych do montażu
    podzespołów, ale także i od poprawności montażu. Jeżeli nie wiesz o czym
    mówię to porównaj choćby grubości ścianek nypli. Ktoś sobie kupi
    pielinki o grubości 1mm. Urwie się taki nypel w najmniej oczekiwanym
    momencie i dom zalany, albo gaz wysadzi w powietrze dom. Dobrze będzie
    jak się taki nypel urwie całkiem to chociaż jest szansa, że zadziała
    bezpiecznik w reduktorze gazu. Bezpiecznik ten odcina dopływ gazu w
    reduktorze jeżeli nastąpi zbyt duży wypływ gazu. Niestety Ty takiego nie
    masz u siebie, bo masz sieć niskociśnieniową. Z jednej strony jest to
    zaletą, że montując sobie samemu gaz nie musisz mieć reduktora na
    przymiarkę, ale wadą jest to, że jak będzie zbyt dużo odbiorców lub
    przyjdą duże mrozy i wzrośnie mocno pobór gazu na wsi to kotły będą się
    wyłączać, bo będzie spadało ciśnienie gazu w sieci. Kolejną wadą jest
    to, że nie masz w instalacji takiego zabezpieczenia.

    Co z tego, że dzisiaj Ci podpiszę protokół z badań szczelności
    instalacji, zwłaszcza gazowej. Widziałeś jak się wykonuje takie
    instalacje z miedzi ze złączkami zaprasowywanymi?  Badania szczelności
    mogą nie wykryć popełnionych błędów wykonawczych, a błędy mogą się
    ujawnić później. Zwłaszcza jak instalacja gazowa jest spawana.

    Wielokrotnie firmowałem swoimi ŚK i uprawnieniami instalacje znajomym
    czy rodzinie, ale raz, że wszystko wykonywali pod moim bacznym okiem, a
    ja im jeszcze pomagałem, ale z całą pewnością nie zrobiłbym tego dla
    kogoś obcego tylko i wyłącznie dla zarobku. Kiedy brałem pieniądze to
    zawsze brałem pełną odpowiedzialność i uczestniczyłem przy każdym etapie
    robót, ale kur... nie za 100 czy 200zł jako Reksio ze stempelkiem.

    Z resztą sam zobacz kto może zostać Reksiem? Takie osoby jak Ty czy
    Kiki, które nie mają o tych sprawach pojęcia. Co z tego, ze sobie
    zrobisz ŚK, choćby nawet te F-Gazy?

    Żeby móc wykorzystać takie ŚK to musisz zainwestować ponad 10 tys. zł.
    Nie chodzi o same ŚK, ale wszystko co musisz mieć, aby legalnie
    zainstalować klimatyzator czy pompę ciepła czy też móc firmować komuś.
    Co najwyżej mając ŚK F-Gazy możesz tylko się legalnie zatrudnić w firmie
    instalującej klimatyzatory czy pompy ciepła.

    Mając tylko same ŚK F-Gazy spróbuj tylko komuś się podpisać pod robotą,
    a możesz się wpierdzielić w taką kabałę, że do końca życia nie zdołasz
    się wypłacić. Zanim zrobisz te ŚK dowiedz się lepiej co jest wymagane,
    aby móc legalnie firmować takie roboty.

    Wracając do tajemniczego Konsultanta-Instalatora to po prostu
    śmieszniejszych rzeczy to jeszcze nie słyszałem.

    Po pierwsze roboty instalacyjne wymagają kupę specjalistycznego sprzętu.
    Wykonanie ich samemu więc poza ogromną wiedzą wymaga też tego sprzętu i
    narzędzi. Nie wiem czy sobie zdajesz, że w tej branży używa się narzędzi
    wartych kilkadziesiąt tysięcy złotych. Ty jako zwykły inwestor nie
    będziesz kupował takich narzędzi, także i nie będzie inwestował ten
    tajemniczy Konsultant, bo i po co?

    Teraz weź powiedz ile taki tajemniczy Konsultant jest w stanie zarobić?

    Od czasu do czasu kilka stówek, bo ludzi budujących, którzy są złotymi
    rączkami i sami wykonują wszystko jest naprawdę niewiele. W 99,9%
    inwestorzy chcą aby wykonał to instalator. Kiedyś też wchodziłem w takie
    układy, że ktoś sobie rozkładał instalacje elektryczne, a ja mu robiłem
    skrzynki oraz biały montaż oraz firmowałem, ale uwierz mi, że jest to
    kompletnie nieopłacalne, bo za coś takiego porywają się klienci, którzy
    są tak chytrzy, że" gówno by spod siebie zjedli" i oczekują, że za
    300-400zł ich wyedukujesz, będziesz przyjeżdżał zawsze, kiedy tylko będą
    mieli problemy po kilkadziesiąt razy w czasie montażu instalacji, a
    czasami po kilka razy dziennie. Na coś takiego to sobie może pozwolić
    emeryt lub beneficjent ogromnej fortuny. Normalnego przedsiębiorcy po
    prostu na to nie jest stać, bo to jest zbyt duże zaangażowanie i zbyt
    mały zarobek.

    A zarabiać nic nie robiąc? Można w całkiem inny sposób np. tak jak ja -
    nie mając kontaktu z marudnymi inwestorami, będąc pod telefonem na
    dyżurze w domu, a pieniążki wpływają na konto.

    Nawet dzisiaj jestem na dyżurze. Majsterkowałem sobie w warsztacie
    spawając kolejne fajne urządzenie ułatwiające życie, a pieniążki brzdęk,
    brzdęk lecą na konto. Fakt czasami dostanę zgłoszenie i trzeba jechać,
    ale bywa, że udaje się naprawić zdalnie. Bywa, że mija pół roku i nie ma
    ani jednego zgłoszenia, a przy tym zero kontaktów z marudnymi i nadętymi
    inwestorami, którzy w każdym instalatorze widzą cwaniaka i krwiopijcę,
    który tylko czyha na ich ciężko zarobione pieniądze. Oczywiście
    instalatorowi to wszystko samo spada z nieba. Już te tematy przerabiałem
    i nigdy więcej.  Nawet, a w szczególności jako Konsultant-Instalator.

  • 139. Data: 2019-11-02 22:33:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 2 listopada 2019 16:50:27 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Zapominacie o najstarszej regule kanciarstwa: najlepiej zarabia się tam,
    > gdzie klient nie ma szansy dowiedziec sie ile co kosztuje, i tak wlasnie
    > wyglada instalatorstwo.

    Dla mnie tak wyglądają porady lekarskie i prawne :>

    > Niestety hurtownicy "oszusci" stosujac "dumpingowe"
    > ceny, pokazuja ciemnemu ludowi ile co kosztuje i tu klopocik, klient dostaje
    > kurwicy widzac to zdzierstwo w bialy dzien.

    A kto broni założyć działalność i montować pompy ciepła/klimy i inne dziadostwo?
    Na kumatego gostka od pompy ciepła trzeba czekać pół roku. Na wentylację mechaniczną
    niewiele krócej. Kasa leży na podłodze, wystarczy się schylić
    i samemu zostać instalatorem-krwiopijcą :P

    L.

  • 140. Data: 2019-11-03 07:54:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-02 o 22:33, Lisciasty pisze:
> [...]
    mechaniczną niewiele krócej. Kasa leży na podłodze, wystarczy się schylić
    > i samemu zostać instalatorem-krwiopijcą :P

    Ale to jest takie młode społeczeństwo
    rozlazło-pretensjonalno-roszczeniowe, które uważa, że wszystko im się
    należy, a oczekiwania i wymagania mają tylko i wyłącznie wobec innych.
    Sami uważają, że za ich byle pierdnięcie to powinno się ich zasypywać
    złotem, bo im się to należy, a inni to są złodzieje, bo nie chcą
    dokładać do interesu.