  • 11. Data: 2012-07-20 23:29:44
    Temat: Re: Instalacja alarmowa.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.07.2012 23:02, Plumpi pisze:

    > Skrętka UTP nie nadaje się do systemów alarmowych i nie chodzi tu zasadniczo
    > o problemy elektryczne, ale problemy z podłączeniem do czujek i
    > manipulatorów. Problemy elektryczne mogą być tylko w przypadku łączenia
    > urządzen z transmisją cyfrową np. manipulator, czujki adresowane, moduły
    > rozszerzeń z komunikacją cyfrową. Po prostu jest bardziej sztywna i grubsza,
    > przez co zajmuje więcej miejsca i bywa, że czasami nie da się jej upchać w

    ROTFL

  • 12. Data: 2012-07-20 23:36:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.07.2012 23:54, SkiMir pisze:

    > Inna sprawa, że skrętka np przez Satela nie jest polecana do okablowania
    > instalacji alarmowych.

    Histeryzują.

    Jak się odpowiednio ją podłączy (tzn. pamiętając, czego lepiej nie
    pakować do jednej pary, bo się będzie zakłócać) to wszystko będzie OK.

    W sumie nie pamiętam, czy czasem w którejś z satelowskich instrukcji nie
    było nawet właśnie takiego zastrzeżenia - że nie zalecają ethernetowej
    skrętki, bo jeszcze jakaś oferma puści w jedną skręconą parę wzajemnie
    zakłócające się sygnały (tylko nieco inaczej sformułowane ;) )

  • 13. Data: 2012-07-22 22:49:13
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Ja u siebie rozrzuciłem same przewody i wmontowałem w ściane obudowe
    rozdzielki ( cała reszta jak bedzie na to kasa ) ... przewód 100m na
    allegro za 50 zł. ( 8x0,5 niskopradowe ) i rozlozenie do 4 czujek +
    jeden do manipulatora + jeden do wyjki na ścianie... zostala prawie
    polowa krążka.