  • 61. Data: 2015-11-04 18:35:10
    Temat: Re: Grzejecie?
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 04-11-15 o 17:58, wolim pisze:

    > HĘ?

    No właśnie.
    W jakiej to branży (prywatny streaming wideo ?) potrzebne są transfery 1GB ?
    I jak ma się to do wydajności komputera...:-))))

  • 62. Data: 2015-11-04 20:12:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 18:35:55 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > No właśnie.
    > W jakiej to branży (prywatny streaming wideo ?) potrzebne są transfery 1GB ?
    > I jak ma się to do wydajności komputera...:-))))

    Kolega chyba nie z branzy bo nawet wielkosci zle podaje. Nie 1GB tylko 1Gb no
    i mowimy o predkosci czyli 1Gb/sek ;) Przypominam, ze wspolczesny dysk SSD
    daje odczyt na poziomie 500MB/sek, czyli 4Gb/sek, czyli siec kablowa i tak
    bedzie waskim gardlem - 4 x wolniejszym niz mozliwosci dysku.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2015-11-04 20:28:04
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 04-11-15 o 20:12, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > daje odczyt na poziomie 500MB/sek, czyli 4Gb/sek, czyli siec kablowa i tak
    > bedzie waskim gardlem - 4 x wolniejszym niz mozliwosci dysku.

    Kolega jest jak najbardziej z branży.(chyba 4Gb/s ?)
    Odpowiedzi dalej brak.
    Jakież to wymagające zastosowania (elektrownia atomowa, sterowanie
    rakietami kosmicznymi, bieżące zdalne przetwarzanie danych z rezonansu
    magnetycznego),a powszechnie występujących wśród szanownych kolegów
    wymagają takich przepływności ?
    Oprócz "Szklanej pułapki 10" oczywiście.

    Patrz pan, jak te Amerykany wylądowały na księżycu....?

  • 64. Data: 2015-11-04 21:13:55
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-04 16:26, Piotr Wyderski wrote:

    > W praktyce mam WiFi N -> WiFi N ~3MiB/s. WiFi N -> kabelek to ~14MiB/s.
    A jak rodzina się zwali ze swoimi smarkfonami i laptokami to masz pewnie
    i 3 kiB. Albo WiFi zupełnie przestaje działać. ;-)

    > Kabelek -> kabelek 110MiB/s. Radio to się sprawdza przy sterowaniu
    > staruszkami z Torunia, bo do wygodnych transferów danych to już
    > niekoniecznie.
    Transfer swoją drogą, ale jest jeszcze niezawodność. A druciane
    połączenia są zdecydowanie bardziej niezawodnie od bezprzewodowych. Być
    może tego nie "widać" przy ściąganiu pirackich filmów z torrentów, ale
    jeśli np. ktoś sobie dorabia grą w pokera on-line lub na Foreksie to
    większa niezawodność jest jak najbardziej przeliczalna na pieniądze. No
    i pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa. Pod WiFi potencjalnie
    łatwiej jest się podpiąć. Jak ktoś "podsłucha" jak ktoś inny ściąga
    pornosy z netu to żaden problem, ale już podpięcie się pod automatykę
    domu/mieszkania może być niebezpieczne.

  • 65. Data: 2015-11-04 21:14:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jeśli przyjmiesz ze oprócz normalnych ludzi są gigantomani co to mówią, bo
    niekoniecznie maja, ze wszystko maja najlepsze, najszybsze, najcięższe albo
    najlżejsze (w zależności od sytuacji ). No i oczywiście znajomości od chuja, tutaj
    ciotkę a tam wuja. To życie stanie się prostsze. Nie twierdzę ze hiper szybkie
    przesyłanie danych jest zbędne. W badaniach itp może być potrzebne. Ale jak widzę na
    każdym kroku ludzi, w tym i siebie, korzystających wszędzie z urządzeń przenośnych.
    Najczęściej korzystających z netu komórkowego gdzie pingi jak zimowe opóźnienia
    pociągów w Radomiu a prędkości zbliżone do takich jakie uzyskuje się w godzinach
    szczytu w centrum stolicy. To mi wychodzi ze taki 1G/sek nikomu normalnemu do niczego
    na codzien nie jest potrzebne. Oczywiście z grona ludzi normalnych należy wykluczyć
    grających i ściągających filmy w takich ilościach ze to co ściągną przez miesiąc na
    trzy życia oglądania wystarczy. Ale to pierdolnieci ludzie i ich się pod uwagę nie
    bierze.

  • 66. Data: 2015-11-04 21:44:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 13:45:34 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > warto. A czy on z porady skorzysta, to już jego wybór. Może uzna, że to
    > właśnie u niego zbyteczne i niepotrzebne - jego prawo.

    Widoczne masz specyficzne potrzeby. Bo to o czym piszesz to 99% normalnych
    mieszkańców domu nie jest do niczego potrzebne.
    Tak patrze po swoich znajomych/rodzinie i raczej nikt nie ma potrzeby osiadania 2
    gniazdek sieciowych w domu. Mało tego praktycznie jak pisałem wifi każdemu starcza do
    domowych zastosowań
    A takie osobniki jak Adam któremu różnice robi e film się 3minuty dłużej wgrywa to
    specyficzny target

  • 67. Data: 2015-11-04 21:52:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 11:15:07 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    2 na wszelki wypadek) i switch ew.

    > Mam teraz na dysku 800GB hm.. nazwijmy to danych (zaraz sie ghoscik dojebie),
    > ktore musze przerzucic na dysk w xboxie. Mam to robic przez wifi?
    I masz pilną potrzebą szybkiego przerzucenia tego do xboxa?
    Specyficzny zawodnik z Ciebie. Ile razy do roku miałeś taką potrzebę?
    Ja mam xboxa od ładnych paru lat a ani razu nie miałe potrzeby kopiować na niego
    kilkaset GB. Bo po co. Kilkadziesiąt gier już na xboxa ściągnełem, często jest to po
    kilka GB sztuka. Spokojnie przez wifi poszło, granie online również.

    > Zdecydowanie najlatwiej puscic to po 1Gbit skrętce.
    1Gbit to przeżytek- 10 Gbit będzie bardziej trendy

    Poważnie podłączasz czasami lapka np skrętka zamiast korzystać z wifi?

  • 68. Data: 2015-11-04 22:03:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 21:14:01 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    > A jak rodzina się zwali ze swoimi smarkfonami i laptokami to masz pewnie
    > i 3 kiB. Albo WiFi zupełnie przestaje działać. ;-)

    Teoretyzujesz zapewne
    Miewasz sytuację że rodzina się do Ciebie zwala z lapkami smartfonami itp i korzysta
    z Twojego wifi?
    Bo do mnie jak rodzinka przyjeżdża to raczej nie w celu wykorzystania ojego wifi jako
    hotspota. A nawet jak tam w smartfonach młodsi coś grzebią to mają"swój" internet
    mobilny- nie widzę potrzeby udostępniania im hasła do WIFI.

    >ale już podpięcie się pod automatykę
    > domu/mieszkania może być niebezpieczne.
    Jak ktoś gadźeciaż i ma "automatykę" podpięta od net to raczej specyficzny target.
    Ale jak już taką profesjonalna automatykę zrobił to i bez trudu porazi sobie z
    zabezpieczeniem tego
    A tak na marginesie- co zły człowiek mógłby niebezpiecznego zrobić podpinając się pod
    automatykę?

  • 69. Data: 2015-11-04 22:32:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-04 21:44, Kris wrote:
    > Widoczne masz specyficzne potrzeby. Bo to o czym piszesz to 99% normalnych
    mieszkańców domu nie jest do niczego potrzebne.

    Wymienie, ale rozumiem że będą to słabe argumenty:

    a) podpięcie na lewo do cudzego LANa jest bardzo trudne. Podpięcie na
    lewo do cudzego wifi jest o tyle proste że leniwe debile z firm
    telekomunikacyjnych bywa że zakładają łatwe do zgadnięcia hasła
    (szablonowe). A komu by się chciało zmieniać. Z resztą hasło często
    gimbusy wynosza poza lokal i po ptokach, pół osiedla używa. W niektórych
    routerach bywa że pół osiedla używa by default bo operator udostepnia
    net dla mobilnmych za jakieś pieniądze. Na *Twoim* pasmie.

    b) grający online docenią każdą us na transmisje pakietu (acz często
    jest to już pigvoodoo).

    c) wydajnośc wifi czasem spada "bo tak". Bywa że do zera bo sasiad ma
    antenę CB na dachu i lekko dowala tak z 50+ wat i nie zastanawia się
    dlaczego zasilanie nadajnika bierze 200W. Przypadek u mnie na osiedlu.

    d) routery wifi są bardziej podatne na ataki z zewnatrz w wyniku błedow
    w firmware. Zwykłe też są ale trudniej znaleźć podatność z powodu tego
    że mają zazwyczaj prostszy system operacyjny.

    e) eter nie jest z gumy. Bywa że nie działa na pełnej prędkości bo w
    okolicy jest 100 routerów a połowa to SSID "TP-Link". W blokach obecnie
    to prawdziwa plaga. Na osiedlach domkow widywałem już ponad 40 ssidów na
    raz w zasięgu łączoności z czego kilkanaście dubli.

    f) LAN pozwala nagrywać płyty DVD/BluRay bezpośrednio przez sieć. Przez
    wifi się nie da. Dzieki temu sens mają dyski sieciowe. Nawet
    przeglądanie zdjęć z wakacji działa wyraźnie bardziej komfortowo na
    kablu. Trzeba miec porownanie żeby dostrzec róznicę. Ona wystepuje.

    g) moje wifi działa w poziomie bo nie mam zbrojeń - w pionie znacznie
    gorzej. Bywa że traci zasięg przez jeden strop, choć fakt że z rurkami w
    podłogowym. Wyszlo na to że w domu z dwiema kondygnacjami muszę
    zainstalować dwa ap i zastanawiac się czemu tępy Win nie ma opcji
    automatyzacji przepinania miedzy nimi.

    h) niezykle łatwo jest zakłucić sieć wifi jammerem za 50zł lub za 5zł
    jesli wie się po której stronie lutownica jest gorąca. Kilku gimbusów
    bawiło się po sąsiedzku.

    i) miałem kuchenkę mikrofalową która w momencie gdy pracowała rozpinała
    łacznośc w promieniu kilku metrów. Wylecenie z sesji VPN bywa czasem
    denerwujące.

    > Mało tego praktycznie jak pisałem wifi każdemu starcza do domowych
    zastosowań

    To prawda i każdemu polecam wifi zamiast kabli. Nalezy byc jednak
    świadomym ograniczeń i to również w przypadku przeciętnego usera.

  • 70. Data: 2015-11-04 22:36:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-04 22:03, Kris wrote:
    [...]
    > Teoretyzujesz zapewne Miewasz sytuację że rodzina się do Ciebie
    > zwala z lapkami smartfonami itp i korzysta z Twojego wifi?
    A i owszem, miewam takie sytuacje ze 2-3 razy w roku.

    > Bo do mnie jak rodzinka przyjeżdża to raczej nie w celu wykorzystania
    > ojego wifi jako hotspota.
    I co, przez cały czas wszyscy tylko wspominają np. jak to fajnie było na
    ostatnich urodzinach Cioci Kloci? :-D