  • 101. Data: 2015-06-29 22:15:23
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: XL <i...@g...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> Wrote in message:

    > Jak już pisałam - zaoszczędzę znacznie więcej i nie tylko pieniądze. I to
    > JA wiem najlepiej, ile JA zaoszczędzę i czego.

    http://czysty-zysk.pl/oplacalnosc-zyski

    J.w.
    --
    XL

  • 102. Data: 2015-06-29 22:15:42
    Od: XL <i...@g...pl>

  • 103. Data: 2015-06-29 22:15:45
    Od: XL <i...@g...pl>

  • 104. Data: 2015-06-30 01:34:07
    Od: XL <i...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> Wrote in message:

> [...]
    > się wozi i przechowuje niż prąd. Do tego od dawna wszyscy przywykli.
    > W ten sposób funkcjonuje wiele miejsc na świecie.

    > Orientuję się. Typowy panel ma wymiary brutto 100x166 cm (nietypowe
    > niemal zniknęły z rynku, jest standaryzacja). Są takie, które dają
    > ponad 250 W, ale do rozważań lepiej przyjąć mniej, na przykład 225 W
    > -- będzie dużo taniej w przeliczeniu na jeden wat. Więc dla mocy
    > 10 kW potrzeba nieco ponad 40 paneli, czyli około 75 metrów dachu.
    > A to w roku daje circa 10 MWh. Piszę o 10 MWh, nie o 20, bo prąd
    > z instalacji do 10 kW można sprzedać drożej.

    Dokładnie te same informacje, ba, sformułowania, widziałam w
    guglu, panie "fachman".

    I co Ty mi tu kiedyś o sinusoidzie bredziłeś, jak o cudzie jakim
    tajemnym, objawionym tylko wybrańcom? Do tego celu odpowiednie
    urządzenie wchodzi w skład instalacji, a i nie bój żaby, fizyka z
    podstawówki nie dla każdego jest tak podniecającą magią, jak dla
    Ciebie.

    Mam generalnie pewność, że Twoje deklarowane "zawodowe
    doświadczenie" to ściema oparta na guglu i pięciu lekcjach
    fizyki. Chyba, że... jesteś takim "zawodowcem", co to ludziom w
    "realu" kit za grubą forsę sprzedaje, a tutaj właśnie pracuje na
    przyszłe rozgrzeszenie. To jak to jest z Tobą, hę?
    3-|
    --
    XL

  • 105. Data: 2015-06-30 01:58:15
    Od: XL <i...@g...pl>

    krys <k...@p...onet.pl>
    .
    > BTW - hałasowanie hydroforu polegało na tym, że się zauważało, że się raczył
    > załączyć. I to tylko w pomieszczeniach bezposrednio nad hydroforem
    > umieszczonych

    Ja mam dom ze stropami z płyty żerańskiej, więc racz przyjąć do
    wiadomości, że wiem, co mówię.

    > To nie dziś, wodociąg to my mamy więcej niż 20 lat, i nie państwo, tylko
    > komitet budowy wodociągu. Gmina ma mieszkańców mojej wsi tam,

    Nie rozumiem Cię, przecież gmina to właśnie mieszkańcy.

    > gdzie
    > kolektorów nie montują;-). Ludzie sami sobie muszą.

    Też sobie "sami" zbudowaliśmy, zarówno komitet budowy wodociągu,
    jak i telefonizacji sołectwa mieliśmy - laaaata temu. W
    odróżnieniu od miejscowego "speca", który z państwowego=darmowego
    sam skorzystał, niby to pod przymusem, piękne po prostu, a na
    zasadzie psa ogrodnika tu się wypowiada pod moim adresem,
    ponieważ teraz ja mam możliwość skorzystania - "i cóż, że ze
    Szwecji ta darmowa instalacja :->

    --
    XL

  • 106. Data: 2015-07-11 21:45:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "XL" <i...@g...pl> wrote in message

    > http://czysty-zysk.pl/oplacalnosc-zyski

    Ty wiesz najlepiej opierając się na kalkulacjach od firm solarnych?

    Jak już się zastanowisz po co wysłałaś ten link 8 razy
    to potem zastanów się jaką rolę może odgrywać tu
    konflikt interesów w przypadku obliczeń tego typu
    dostarczonych przez kogoś kto chce Ci to coś sprzedać...

  • 107. Data: 2015-07-11 22:45:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2015 14:45:26 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ty wiesz najlepiej opierając się na kalkulacjach od firm solarnych?

    Sprawdzę sama i Ci podam MOJE. Uwierzysz mnie, czy firmie?
    :->

    > Jak już się zastanowisz po co wysłałaś ten link 8 razy

    A jak sądzisz, jaki mogłam mieć w tym cel?
    :->
    Zawiesił mi się czytnik w smartfonie - klikałam, a tu nic, potem okazało
    się, że się wysyłało milion razy.

    > to potem zastanów się jaką rolę może odgrywać tu
    > konflikt interesów w przypadku obliczeń tego typu
    > dostarczonych przez kogoś kto chce Ci to coś sprzedać...

    Jak wyżej - podam swoje kalkulacje, z PRAKTYKI.
    Czemu, ach, czemu, znam Twoją opowiedź na nie :->
    --
    XL
    W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

  • 108. Data: 2015-07-15 14:23:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Sprawdzę sama i Ci podam MOJE. Uwierzysz mnie, czy firmie?
    > :->

    Podejmując decyzję o tym czy wejść w inwestycję czy nie wejść
    potrzebujesz wiarygodnych danych i biorąc te dane od firmy
    która ma być partnerem w tej inwestycji, a właściwie firmy która
    chce na Tobie zarobić ja widziałbym tu konflikt interesów
    i wolałbym dane bardziej wiarygodne, z neutralnego źródła.

    > Jak wyżej - podam swoje kalkulacje, z PRAKTYKI.
    > Czemu, ach, czemu, znam Twoją opowiedź na nie :->

    Nie wiem czy znasz moją odpowiedź... znasz?

    Dla mnie byłoby to trochę już jak musztarda po obiedzie. Kalkulacje
    potrzebne Ci są chyba teraz, bo teraz podejmujesz decyzję tak/nie
    instalować.

    p.s. Jak często masz duże gradobicie w Twojej okolicy?
    Od tego i ceny ubezpieczenia mogłaby zależeć moja decyzja
    instalowania czegoś szklanego na dachu mojego domu...
    http://ksulib.org/digital/exhibits/items/show/215
    http://www.hortidaily.com/article/2745/Europe-After-
    floods,-now-hail-strikes-greenhouses-in-Germany-and-
    Switzerland

  • 109. Data: 2015-07-15 15:16:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 07:23:53 -0500, Pszemol napisał(a):

    > p.s. Jak często masz duże gradobicie w Twojej okolicy?
    > Od tego i ceny ubezpieczenia mogłaby zależeć moja decyzja
    > instalowania czegoś szklanego na dachu mojego domu...

    W ciągu 20 lat takie porządne było ze 3 razy. Kolektory wytrzymały bez
    szwanku nawet kule wielkości przepiórczego jajka. No ale od czego są
    ubezpieczenia? - dom ubezpieczamy od początku, w umowie są zawsze zawarte
    także kolektory na dachu.

  • 110. Data: 2015-07-15 16:12:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 15:16:02 +0200, Ikselka napisał(a):

    > No ale od czego są
    > ubezpieczenia? - dom ubezpieczamy od początku

    ..oczywiście jak najdalej od PZU 33333-|