  • 11. Data: 2010-02-28 15:17:51
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28-02-2010 09:38, Bartek pisze:
    > Witam
    > Pytam o systemy inteligentnego domu, ponieważ narazie nie chce tego robić,
    > ale w przyszłości może...
    > A narazie przymierzam się do zrobieniainstalacji pod taki system żeby potem
    > już nie kuć ścian itd.

    Policz dwa razy czy nie oplaca Ci sie od razu zalozyc instalacji IB.
    Przy kosztach rzedu 20-25 tys. za kompletna instalacje(przy najmniej u
    nas to tyle kosztuje) cena nie powala juz na kolana.
    Oczywiscie, mozesz sie pod to jedynie przygotowac, ale narazaisz sie na
    dodatkowe koszty zwiazane z zastosowaniem rozwian przejsciowych.

    > Możecie coś powiedzieć o tych systemach? Czy warto i jakie?

    Zasadnosc instalacji IB jest IMO proporcjonalna do:
    - ilosci podsystemow zainstalowanych w domu, ktorymi chcemy sterowac
    centralnie,
    - wielkosci powierzchni uzytkowej domu,
    - generalnej preferencji stosowania rozwiazan zautomatyzowanych,
    - zasobnosci potrfela.

    Czy warto? Moim zdaniem tak (choc ja jestem "technokrata" jak to mnie
    kiedys okreslil klient:) )

    > Czy ktoś sam montował i co?

    Robie to zawodowo.
    "Co" sie montuje jest kwestia przenalizowania danej aplikacji. szczegoly
    na priv.

    > I jakie macie doświadczenia z tymi systemami w praktyce, które rzeczy
    > faktycznie warto montować a co jest stratą pieniędzy.

    Do tej pory znalazlem tylko jedyna rzecz super nieadekwatna do swoich
    mozliwosci - sa to gotowe systemy multiroom. Ich cena dopiero powala na
    kolana!

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 12. Data: 2010-02-28 15:22:28
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28-02-2010 14:04, Boombastic pisze:

    > Mam takie pytanie, bo już kilka razy widziałem takie instalacje w domach
    > i w mieszkaniach: na czym tak naprawdę polega ten komfort?

    Komfort polega na ograniczeniu czynnosci wykonywanych "nieefektywnie" w
    ciagu i na dodaniu nowych mozliwosci do, powiedzmy sobie, instalacji
    elektrycznej.

    W mieszkaniach faktycznie komfort moze byc malo zauwazalny. Czy byly to
    instalacje z multimediami czy bez?

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 13. Data: 2010-02-28 15:27:23
    Od: Yorg <y...@p...onet.pl>

    Am Sun, 28 Feb 2010 13:57:03 +0100 schrieb melon:

    > Bede polemizowac - rozumiem ze porownujesz ceny do KNX? A o PCembedded i
    > jego mozliwosciach slyszal?

    na samym początku pisałem, że chodzi tylko o KNX, na takim systemie
    pracuję...

    > ETS jest do KNX (tu chyba nie zaprzeczysz).

    patrz wyżej.. :-)

  • 14. Data: 2010-02-28 15:56:58
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28-02-2010 16:27, Yorg pisze:

    > na samym początku pisałem, że chodzi tylko o KNX, na takim systemie
    > pracuję...

    Oki, wydawalo mi sie, ze odpowiadam Darkowi.
    Napisalem to, zeby uswiadomic, ze alternatywy do KNXa sa znacznie od
    niego tansze. Generalnie lubie ten system (tez jestem certyfikowanym
    instalatorem z ETSem), jednak zadko go stosuje z dwoch powodow:
    - za wysoka cena,
    - niewielka funkcjonalnosc (rozwalilo mnie kiedys, jak sie dowiedzialem,
    ze modul w ktorym mozna zdefiniowac kilka bramek OR i AND kosztuje wcale
    nie male pieniadze).

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 15. Data: 2010-02-28 20:10:13
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Komfort polega na tym, że jak sobie zachcesz zainstalować nowy odbiornik
    prądu np. żarówkę lub dodatkowy wylącznik obsługulacy oswietlenie np.
    ogrodka to nie prujeszścian i nie puszczasz dodatkowych kabli - nie robisz
    pętli prądowych między nimy tylko załatwiasz sprawę programowo. Ograniczasz
    w ten sposób plątaninę kabli i masz nieograniczoną możliwość sterowania
    urządzeniami w domu tj. alarm, rolety, ogrzewanie chodzą na tej samej parze
    kabli =magistrali która na etapie tworzenia instalacji elektr. jest w całym
    budynku ( u mnie na wysokości 20 cm. pod płytą gipsową)
    d...@w...pl

  • 16. Data: 2010-02-28 20:11:48
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Polecam systemy ze sterowaniem rozproszonym - są o wiele elestyczniejsze, te
    ze sterowaniem centralnym to prowizorka z plątaniną kabli...

  • 17. Data: 2010-02-28 20:32:43
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "dolczak" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Polecam systemy ze sterowaniem rozproszonym - są o wiele elestyczniejsze,
    > te ze sterowaniem centralnym to prowizorka z plątaniną kabli...

    Nie zgodzę się z Tobą.
    Systemy centralne są o wiele tańsze i zawsze umożliwiają rozbudowę o systemy
    rozproszone bezprzewodowe z transmisją poprzez sieć czy radiowo.

  • 18. Data: 2010-02-28 20:52:59
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    wiadomości news:1tpdmfnlqbim1$.dlg@oldfield.org.pl...
    > Nie ma czegoś takiego, jak 'najbardziej optymalne'

    Nie ma? To chyba życia nie znasz ;-)

  • 19. Data: 2010-02-28 21:36:59
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > elektrycznej.
    >
    > W mieszkaniach faktycznie komfort moze byc malo zauwazalny. Czy byly to

    Były to instalacje również z multimediami. Dalej nie rozumiem tego zachwytu
    nad sterowaniem wszystkim w domu/mieszkaniu. Ciągle słysze o tym ogrzewaniu,
    roletach i innych sterownikach światła i za każdym razem gdy widzę takie
    mieszkanie i jak słucham zachwytu nowego właściciela, że w budynku jest
    serwer pocztowy, że może sterować roletami, klimą czy alarmem z biura, to
    się zastanawiam po co?
    Albo nagłośnienie w całym mieszkaniu, czy też telewizor ukryty za lustrem w
    łazience. Czy to jest mi niezbędne do życia? Ja nawet stereo nie właczam w
    swoim domu, wolę ciszę. A telewizja w łazience? Czy to jest kopiowanie znowu
    standardów amerykańskich by nawet w kiblu i budzie dla psa był telewizor?
    Czy nie można włączyc alarmu wychodząc z domu i wyłaczyć przychodząc? Czy
    nie można włączyć światła jak jest potrzebne i wyłączyć jak chcemy
    ciemności?
    A sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją? W mieszkaniu to jest banalne. A
    latem nie mamy aż takich upałów by nie można było wytrzymać ani minuty bez
    klimy włączonej wcześniej. Zresztą klima także jest programowalna.
    Proszę, wytłumaczcie mi na czym realnie polega ta wygoda. I nie chodzi mi o
    szpanowanie przez znajomymi. Błagam, nie piszczie mi tylko o tym alarmie i
    roletach, bo ja ich nie mam i mieć nie zamierzam.

  • 20. Data: 2010-03-01 07:01:45
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Komfort polega na ograniczeniu czynnosci wykonywanych "nieefektywnie" w
    > ciagu i na dodaniu nowych mozliwosci do, powiedzmy sobie, instalacji
    > elektrycznej.

    no ogolnie odpowiedz jest prawdziwa, ale niewiele wnosi
    dla kogos kto chce sie dowiedziec jakie walory ma taka instalacja.
    Nie potraktuj tego bynajmniej jako zlosliwosc ale odpowiedziales
    dosc marketingowo, ładnie to brzmi ale i tak nadal laik nie
    ma pojecia co zyska.

    Pzdr
    Darek