  • 41. Data: 2011-04-28 12:51:53
    Temat: Re: Jaka maszynka do miesa i dlaczego ?
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    news:1g5dhodo2q3e9.rwb3lfy717ye$.dlg@40tude.net...

    > Miałam taką: http://tiny.pl/hdzfg
    > Kupiłam taką: http://www.letto.pl/index.php?products=product&prod_
    id=69
    > Też jest dobra, tylko jakby mniej masywna, tj ścianki ma jakby cieńsze.
    > Kupisz wszystkie szatkownice w Allegro. Taniej niż w sklepach
    > internetowych.

    Najpierw wypróbuję maszynkę (jeszcze jej nie widziałem), a potem zastanowię
    się nt szatkownicy.
    Dzięki.

  • 42. Data: 2011-04-28 12:53:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 14:07:15 +0200, Panslavista napisał(a):

> [...]
    > przy pomocy elektromagnesów. Maszyna ta zapewnia równoległość obu stron
    > sitka oraz wysoki stopień gładkości powierzchni.
    > Na odmianę nożyk jedno czy dwustronny nie jest ostrzony w płaszczyźnie sitka
    > po której ślizga się np. na tłuszczu z mięsa. Ostrzone są płaszczyzny
    > natarcia, a więc potrzebny jest przyrząd do mocowania nożyków z właściwymi
    > kątami oraz szlifierka z wąską tarczą.
    > Dlaczego nie nadaje się Xlkowe rozwiązanie? Bo nie jest w stanie zapewnić
    > spełnienia w/w warunków. Owszem, ostrze może zmnieszyć miażdżenie produktu,

    Teoria. A praktyka jest taka, że ostrzę po swojemu od 30 lat z dobrym
    skutkiem.

  • 43. Data: 2011-04-28 14:19:06
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Teoria. A praktyka jest taka, że ostrzę po swojemu od 30 lat z dobrym
    > skutkiem.

    Gdy się nie ma co się lubi...

  • 44. Data: 2011-04-28 14:36:28
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 16:19:06 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Gdy się nie ma co się lubi...

    Gdy się potrafi samemu, to ma się wszystko, co się lubi.

    Dawać komuś 20 zł za jednorazowe naostrzenie sitka i noża (która to
    czynność zajmuje najwyżej kilkadziesiąt sekund) to marnowanie pieniędzy. W
    moim przypadku wiąże się to także z wyjazdem do miasta. Po co, kiedy umiem
    sama naostrzyć i to na miejscu, w dowolnym momencie.

  • 45. Data: 2011-04-28 15:23:13
    Od: <d...@o...pl>

    > No właśnie - jak to z tymi szatkownicami jest?
    > W Ceneo ktoś napisał, że się szatkownica zapycha i trzeba stale ją
    > oczyszczać.

    Zapchać się raczej nie da, bo wyjście jest bardzo szerokie, ale warto
    pomagać wypadaniu warzyw tak, jak napisała Ikselka (ja wygarniam łyżką - po
    prostu wsadzam w środek na chwilkę i samo wylatuje). Dla mnie rzecz bardzo
    przydatna, np. do mizerii w lecie (dużo ogórków muszę skroić, by wszystkich
    zadowolić), do robienia tartych ziemniaków na placki ziemniaczane, no i do
    szatkowania warzyw na przetwory.

    D.

  • 46. Data: 2011-04-28 16:27:46
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 17:23:13 +0200, d...@o...pl napisał(a):

    > Zapchać się raczej nie da, bo wyjście jest bardzo szerokie, ale warto
    > pomagać wypadaniu warzyw tak, jak napisała Ikselka (ja wygarniam łyżką - po
    > prostu wsadzam w środek na chwilkę i samo wylatuje).

    Dokładnie.

> [...]
    > zadowolić), do robienia tartych ziemniaków na placki ziemniaczane, no i do

    ...i na surówki :-)

    Mam ochotę dokupić sobie też wyciskarkę, młynek i cytrusiarkę, mam nadzieję
    ze można gdzieś kupić je osobno, takie jak tu w komplecie:
    http://www.juka.pl/cena,5437,maszynka_do_miesa_986.8
    0_z_szatkownica___cytrusiarka___wyciskarka_i_mlynkie
    m_kolor_:_symbio.html
    Wyciskarka jest dobra do przecieru pomidorowego oraz do wyciskania winogron
    na wino...

  • 47. Data: 2011-04-28 23:03:10
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał

    > Róznica wyłącznie w obudowie. W środku te same bebechy.

    Przekładnia tak - ale teżnie do końca ale jeżeli chodzi o silnik to istnieją
    dwie możliwości:

    Albo ładują do starej obudowy nowy silnik prądu stałego
    w co śmiem wątpić.

    Albo , wybacz waszmość , konfabulujesz.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 48. Data: 2011-04-28 23:07:33
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Ikselka" napisał

    >W moim przypadku wiąże się to także z wyjazdem do miasta.

    Nie gniewaj się - tak mi sie skojarzyło z tekstem "Salonu Niezależnych"

    ".. jechała baba do Pucka miasta , po to by kupic przyrząd do ciasta.."

    pozdrawiam :)

    Dziobak

  • 49. Data: 2011-04-29 09:03:34
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wszystkich zadowolić), do robienia tartych ziemniaków na placki
    > ziemniaczane, no i do szatkowania warzyw na przetwory.

    Wczoraj przyszła maszynka.
    Żona mnie ochrzaniła, że toto kupiłem.
    Ale nic. Dziś zamówiłem szatkownicę. :-)
    Nie boję się żony, bo nie bije. Tylko gada. :-)

  • 50. Data: 2011-04-30 08:37:10
    Od: <d...@o...pl>

> [...]
    m_kolor_:_symbio.html
    > Wyciskarka jest dobra do przecieru pomidorowego oraz do wyciskania

    O kurczę, nie wiedziałam, że takie coś istnieje. Dzięki za linka, też będę
    szukać :-D. Jeszcze mi się marzy taka przystawka, która będzie robić sok z
    marchwi :-).

    D.