  • 101. Data: 2011-01-28 10:25:44
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sty, 22:17, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Ty chyba pisales ze tylko za swojego Brinka 6,5tys(albo 8,5tys) dales

    Tak. Plus anemostaty i kanaly = 10k pln. Minus kominy, nawiewniki w
    oknach na parapecie, tansze o 70 pln okna dachowe (FTS zamiast FTS-V).
    Wychodzi 4-5k pln :)

    > I chyba to Ty tez pisales nie tak dawno ze rekuperator + reszta tak szybo
    > sie nie zwraca')

    Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :) A czy sie zwraca..
    Mi w tym momencie prawdopodobnie zwraca sie momentalnie, bo ogrzewam
    glownie pradem w G11 po 0,47 pln / kWh ;) KWh na sezon poszlo mi
    dokladnie tyle ile obliczyl OZC. Traktuje wiec jego wyliczenia jako
    bardzo dokladne. Z wentylacja grawitacyjna zuzycie mialo byc wyzsze o
    ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2011-01-28 11:29:25
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    Wez mi wytlumacz jaki sens ma rozmawianie o zwracaniu sie czegokolwiek,
    kiedy grzejesz dwa razy drozszym pradem i przeplacasz 2500/rok???

    Nic Ci sie nie zwraca, bo placisz drogo za prad.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 103. Data: 2011-01-28 11:41:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 11:25:44 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni

    A czy ma się zwracać? uważam że może ale nie musi, w dobrze zrobionym
    (ocieplonym)
    domu gdzie jest projektowany od początku to się zwróci.

    A dla malkontentów, czy instalacja np centralnego odkurzacza
    czy kominek w salonie wam się zwraca? nie, bo to część
    instalacji/wyposażenia
    która ułatwia/poprawia życie i nikt nie robi jej pod kątem zysków,
    tymczasem w przypadku reku jest to możliwe.

    Dobra sądzę dość już napisałem i tyle by było w tym temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 104. Data: 2011-01-28 11:52:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    I tyle by było w tym temacie, podsumuję:
    Dla jednych się zwróci szybko -Adam, bo grzeje prądem
    dla innych trochę dłużej ale też - Ja, grzeję gazem
    Ci co nie chcą nie muszą go montować - Maniek, Kris i inni
    ---------------

    Adam grzeje prądem w G11. W tej sytuacji rozmowy o ekonomii są bez sensu,
    podobnie jak spowiedź prostytutki przed pracą.

  • 105. Data: 2011-01-28 11:55:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 12:29, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Wez mi wytlumacz jaki sens ma rozmawianie o zwracaniu sie czegokolwiek,
    > kiedy grzejesz dwa razy drozszym pradem i przeplacasz 2500/rok???
    >
    > Nic Ci sie nie zwraca, bo placisz drogo za prad.

    Jakbym mial wentylacje grawitacyjna - placilbym 2300 pln wiecej za
    sezon, a ze instalacja WM z rekuperatorem pozwala mi oszczedzic te
    2300 pln to jej koszt (~4-5k pln) zwroci sie po okolo dwoch latach.
    Proste?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 106. Data: 2011-01-28 11:57:45
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]

    sezon, a ze instalacja WM z rekuperatorem pozwala mi oszczedzic te
    2300 pln to jej koszt (~4-5k pln) zwroci sie po okolo dwoch latach.
    --------------------

    I ten koszt topisz placac 2,5 kPLN co roku drozej za prad. Czyli to co
    oszczedzisz, tracisz na pradzie. W sumie pozostaje koszt inwestycji, który
    sie nie zwraca.

  • 107. Data: 2011-01-28 11:57:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 12:52, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Adam grzeje prądem w G11. W tej sytuacji rozmowy o ekonomii są bez sensu,
    > podobnie jak spowiedź prostytutki przed pracą.

    Ale moj przyklad jest prawdziwy, realny. Masz fakty - zuzycie, koszt
    pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
    temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

    EOT! EOT! EOT! EOT! EOT! EOT!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 108. Data: 2011-01-28 12:04:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Tak. Plus anemostaty i kanaly = 10k pln. Minus kominy, nawiewniki w
    > oknach na parapecie, tansze o 70 pln okna dachowe (FTS zamiast FTS-V).

    500-800zl nawiewniki ok. Ae tak lekka reka odjeles jeszcze 5tys na kominy.
    To sporo za duzo wg mnie. Ja mam dwa kominy dymne i kolo jednmego 4 kanaly
    wentylacyjne kolo drugiego dwa(wykorzystywany 1.
    Kanaly wentylacyjne kosztowaly mnie tyle co material. Ksztaltka to chyba 2zl
    wchodzi 4 sztuki na metr* 8 metrów razy 6 kanalów. Koszt ksztaltek to 384
    zl. doliczmy zaprawe, troche wiecej klinkieru nad dach itp. Koszt wiec to
    1000zl maks. Robocizny nie licze bo czy bym mial kominy czy nie cena byla ta
    sama. Gosc liczyl mi robocizne ogólnie za caly dom i nie obchodzilo go ile
    mam kominów schodów itp.

    No i malo kto wyrobi sie z kompletna instalacja z reku w kwocie do 10tys ale
    jak ktos sam zrobi i rozsadnie kupuje to ok jest to mozliwe

    Ok tego nikt nie neguje. Ale grawitacyjna tez dziala

    > Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :)

    Dokladnie tak. Ja tez tak uwazam ale sporo tu takich którzy twierdza
    odwrotnie

> [...]
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    Skoro Ty na grzanie pradem wydales 8000-9000zl to Tobie sie zwróci reku
    szybko. No i trzeba uwzglednic pewnie z 50zl miesiecznie za prad do reku
    itp.
    Ale nie kazdy wydaje 8000zl na sezon za ogrzewanie. Raczej srednia to 50%
    tej kwoty. I wtedy okazuje sie ze jesli juz to rekuperator zwraca sie po
    10latach a to juz nieoplacalne moim zdaniem

    Krzysiek

  • 109. Data: 2011-01-28 12:19:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    d.googlegroups.com...
> [...]

    >pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
    >temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

    Ale wiesz Twój przykład jest specyficzny- grzejesz najdroższym chyba
    żródelem(G11) JuZ w G12 zapłaciłbycs pewnie kilka tysięcy mniej. Więc u
    Ciebie reku zjesli juz to zwróci się szybko bo rozrzutnie i drogo płacisz za
    energie. Cos pisałes kiedyś o pompie ciepła i rachunkach wtedy rzędu 800zł
    za sezon. Policz wtedy jak szybko zwróci sie Tobie went mech?

    Krzysiek

  • 110. Data: 2011-01-28 12:37:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
    temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

    Fakt jest taki, że Ty wydajesz rocznie 2500 zł, żeby zaoszczędzić 2500 zł.
    Nie widzę w jaki sposób z wyniku odejmowania 2500-2500 ma zostać coś na
    amortyzację rekuperatora.