  • 51. Data: 2020-07-15 22:15:26
    Temat: Re: Zarządzanie dyskiem zewnętrznym
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

    > Ani na krok nie przybliżyło mnie do rozwiązania problemu.

    Tak żem czuł.

    > Muszę niestety powtórzyć.

    "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać
    różnych rezultatów" -- Albert Einstein.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2020-07-16 08:54:12
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2020-07-15 o 12:42, Wymuszona Zmiana pisze:
    > Już wiem o co mi chodziło. Jest tu dużo nielubiących J.W. googla to prawdopodobnie
    macie też pomysł jak to zrobić.
    > Do tej pory używaliśmy w (powiedzmy firmie) dysku zewnętrznego właśnie googla.
    Problem w tym, że jeśli chce się tam różne tematy powrzucać to nie ma żadnego
    widocznego porządku. Wszystko jest w jednym miejscu i teoretyczne dostęp do
    wszystkiego ma ten kto tym zarządza a pozostali mają dostęp tylko do tego na co im
    zarządzający pozwoli. Zaczyna się się to trochę komplikować jeśli upoważnieni mają
    możliwości dysponowania zasobami w dowolny sposób. MOże się okazać, że ktoś coś
    wykasował lub udostępnił swoje zasoby prywatne np. zdjęcia pornograficzne
    (pornografia lekka - był taki przypadek). Szybko to zniknęło ale niektórzy widzieli
    np. ja. Dodatkowy problem to te zasoby prywatne. Wszystko zaczyna się mieszać. Jak
    powiedziałem może da się to uporządkować ale jeśli upoważnionych jest kilkanaście
    osób to panowanie nad tym zaczyna być kłopotliwe.
    > Pytanie moje brzmi;
    > 1. czy są jakieś systemy które pozwalają w prosty czyli nieskomplikowany sposób
    zarządzać dyskiem zewnętrznym?
    > 2. czy są dyski zewnętrzne, gdzie można takie zasoby trzymać i jednocześnie
    konfiguracja tego jest już wpisana w tamten system?
    > Pytanie jest jak najbardziej poważne i chciałbym poważnie porozmawiać. Jeśli ktoś
    chciałby mi pomóc i wie jak to rozwiązać jestem gotów potraktować to jako zlecenie.
    Oczywiście kwestii do wyjaśnienia i omówienia jest więcej to tylko na początek.

    Małe serwery - Synology czy Qnap -przystępne cenowo, mają własny
    system, mogą byc widoczne jako dysk zewnętrzy o nieporównywalnie
    wiekszych możliwościach.

    CezaryT

  • 53. Data: 2020-07-16 17:42:51
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > "Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać
    > różnych rezultatów" -- Albert Einstein.

    Szaleństwo mam w genach a najpewniej po dziadku. Kozak był i niczego się nie bał.
    Baby na wsi jechał a chłopa ni jednego to do znachora posłał. Jeno gorzałka mu miła
    była i tak się w niej upodobał, że zatracił zupełnie.
    K.

  • 54. Data: 2020-07-16 17:45:57
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Małe serwery - Synology czy Qnap -przystępne cenowo, mają własny
    > system, mogą byc widoczne jako dysk zewnętrzy o nieporównywalnie
    > wiekszych możliwościach.

    A co z oprogramowaniem tego. Chyba nie wystarczy wgrać kilka plików i już mam sieć.
    K.

  • 55. Data: 2020-07-16 17:51:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wymuszona Zmiana napisała:

    > Szaleństwo mam w genach a najpewniej po dziadku. Kozak
    > był i niczego się nie bał. Baby na wsi jechał a chłopa
    > ni jednego to do znachora posłał. Jeno gorzałka mu miła
    > była i tak się w niej upodobał, że zatracił zupełnie.

    Z genami wygrać nie sposób, więc chyba tak już musi pozostać.

    Jarek

    --
    Jak spadnie na nogę, | Zyskał wiele-mało,
    Stracić nogę mogę! | Dobrze mu się działo,

  • 56. Data: 2020-07-17 12:42:02
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2020-07-16 o 17:45, Wymuszona Zmiana pisze:

    > A co z oprogramowaniem tego. Chyba nie wystarczy wgrać kilka plików i już mam sieć.
    > K.

    Ma własne oprogramowanie w cenie zakupu. Nawet jaki kupiony bez dysków,
    to po ich zamontowaniu można pobrać soft od producenta .

    CezaryT

  • 57. Data: 2020-07-17 20:32:15
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > Ma własne oprogramowanie w cenie zakupu. Nawet jaki kupiony bez dysków,
    > to po ich zamontowaniu można pobrać soft od producenta .

    Brzmi to zbyt prosto, gdzieś tu jest haczyk.
    K.

  • 58. Data: 2020-07-17 22:20:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wymuszona Zmiana.
    On 17.07.2020 20:32 you wrote:

    > =C3=B3w,=20
    > Brzmi to zbyt prosto, gdzie=C5=9B tu jest haczyk. K.

    W Taplarach o elektryczności też w ten sposób mówili.

    --
    Pete

  • 59. Data: 2020-07-17 22:33:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > W Taplarach o elektryczności też w ten sposób mówili.

    W Wydmuchowie. Taplary to w innej powieści tegoż autora.

    Jarek

    --
    A czy to o prędzej idzie człowieku?

  • 60. Data: 2020-07-17 23:35:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    <cut>

    zainteresuj się Qnap
    ich serwerki nawet z biednych linii mają naprawde fajne ficzery - a jak
    wyłożysz ze 2kpln to masz kombajn

    pooglądaj co to może - bardzo wygodne i bardzo uniwersaln
    chmurkę też na tym zrobisz.