  • 61. Data: 2020-07-18 21:15:02
    Temat: Re: Zarządzanie dyskiem zewnętrznym
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > pooglądaj co to może - bardzo wygodne i bardzo uniwersaln
    > chmurkę też na tym zrobisz.

    Co znaczy zrobię? Co i ile rzeczy potrzeba? Czy na takich urządzeniach mogę zrobić
    takie miejsce, żeby inni ludzie mogli się zalogować i umieszczać np. materiały,
    zdjęcia?
    K.

  • 62. Data: 2020-07-21 09:31:19
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 17.07.2020 o 20:32, Wymuszona Zmiana pisze:

    > Brzmi to zbyt prosto, gdzieś tu jest haczyk.
    > K.

    To niestety ja nie wiem gdzie jest haczyk. Sam używam Synka nie do
    łowienia ryb, więc haczyka nie szukałem.

    CezaryT

  • 63. Data: 2020-07-21 09:33:16
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 18.07.2020 o 21:15, Wymuszona Zmiana pisze:

> [...]
    takie miejsce, żeby inni ludzie mogli się zalogować i umieszczać np. materiały,

    To znaczy ustawisz pod swoje potrzeby. Jeden serwer i podłączenie do
    sieci i/lub internetu. I odpowiedź na ostatnie pytanie - TAK

    CezaryT

  • 64. Data: 2020-07-21 21:04:04
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com>

    > To znaczy ustawisz pod swoje potrzeby. Jeden serwer i podłączenie do
    > sieci i/lub internetu. I odpowiedź na ostatnie pytanie - TAK

    Żeby się logować lub inni mogli się logować, zwłaszcza obcy (nie chodzi o E.T.) to
    potrzebny jest adres internetowy. Tak zwyczajnie sobie to założę i każdy komu dam
    dostęp wejdzie na soją skrzynkę lub na swoją część dysku?
    K.

  • 65. Data: 2020-07-22 07:02:09
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 21.07.2020 o 20:04, Wymuszona Zmiana pisze:

    > Żeby się logować lub inni mogli się logować, zwłaszcza obcy (nie chodzi o E.T.) to
    potrzebny jest adres internetowy.

    potrzebujesz adres IP i ktoś kto będzie chciał się zalogować też go musi
    znać

    Tak zwyczajnie sobie to założę i każdy komu dam dostęp wejdzie na soją
    skrzynkę lub na swoją część dysku?

    Synology ma własny dyndns (Qnap pewnie też) czyli możesz do dysku
    przypisać adres typu kadar.synology.com i przez niego dostawać się
    zdalnie do swojego urządzenia (zamiast przez adres IP).
    Mój dysk pracuje głównie jako backup dla najważniejszych plików +
    zdjęć(rodzina może przeglądać zdjęcia które udostępnię i wrzucać swoje),
    dodatkowo jako serwer dla dwóch kamer IP w domu (bo tyle jest za darmo w
    Synology), swego czasu pracował jako serwer dla trackerów GPS, ale na tą
    chwilę tej funkcji nie używam

    Lukasz