  • 1. Data: 2010-05-31 14:10:19
    Temat: Kocioł c.o. węglowy jaka rura do komina?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mam pytanko.
    Obecnie mam kocioł węglowy c.o. Kruk 25 kW podłączony do komina murowanego z
    betonowych kształtek fi 140 mm. Kocioł jest typu zasypowego i ma nadmuch.
    Obecny komin "nie wyrabia" lekko popękał i bywa tak, jakby przy starcie
    wentylatora spaliny nie mieściły się w kominie. Światło komina ma wewnątrz
    trochę zwężeń od wylanej zaprawy.
    Zamierzam wykuć cały odcinek tych kształtek kominowych od kotła do dachu i
    wstawić rury stalowe.
    Mam pytanko do Was:
    1. czy wybrać rurę żaroodporną, czy kwasoodporną?
    2. czy średnica 150 mm wystarczy, czy kombinować coś więcej?
    3. jaką wybrać grubość blachy na tę rurę 0,8 mm, czy może 1?
    4. czy rurę stalową wewnątrz komina izolować wełną, czy wystarczy zamurować?
    Czy pomysł, żeby dać odcinek przy kotle z grubszej blachy, a potem z
    cieńszej będzie ok.?
    z góry dzięki za rzeczowe rady.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-06-07 09:09:28
    Temat: Re: Kocioł c.o. węglowy jaka rura do komina?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-31 16:10, Jacek pisze:
> [...]
    > zamurować?
    > Czy pomysł, żeby dać odcinek przy kotle z grubszej blachy, a potem z

    Zmniejsz moc pieca 140mm to trochę mało - zwłaszcza, że jeszcze są
    jakieś przewężenia.
    Powiększ średnicę - 150 gładkie może i będzie ok ale jak masz możliwość
    daj 180 albo i 200.

    A najlepiej zobacz jakiej średnicy masz wylot na piecu - komin nie
    powinien być węższy, a najlepiej jakby był szerszy.

    Ariusz