  • 1. Data: 2010-05-31 11:47:57
    Temat: do kiki
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Co nie tak masz zrobione z poddaszem, że musisz przerabiać?

    Jestem ciekawe bo właśnie jestem na tym etapie :)
    i nie chciałbym przrabiać po czasie jak to ty teraz robisz.

    U mnie 15cm wełny na skosach, sam robilismy więc bardzo dokładnie
    podopychana
    do tego chciałbym doda conajmniej 15cm jeszcze,

    tu zasięgnąłem wiedzy
    http://www.grupapsb.com.pl/psb/files/MagazineDocumen
    t/450/rockwool-abc_nr2%2826%29.pdf
    mówili mi znajomi ze przesadzam
    bo sami dawali 15+5cm

    według tego co piszą w tym art, to zdecydowanie za mało

    wysokosc wyjdzie mi przy 30cm łacznie wełny
    tylko 247cm na gotowo,
    nisko, ale chyba warto dla spokoju swiętego, góra i tak domu
    jest w zasadzie do spania cała :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-31 12:40:07
    Temat: Re: do kiki
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
    > Co nie tak masz zrobione z poddaszem, że musisz przerabiać?

    Zrób zdjęcia i daj wcześniejsze. Diabeł siedzi w szczegółach. U mnie jest
    wełny i 30cm i 40cm, a podwiewa zimne powietrze i płyty są zimne, a tam
    gdzie są profile sufitu to już w ogóle. Murłaty źle ocieplone. Na pierwszy
    rzut oka wygląda normalnie :-)
    A w pokoju wieje, sufit odchodzi od ściany, akryl pęka, leci struga
    lodowatego powietrza.
    Ocieplanie to delikatna sprawa. Daj zdjęcia.

  • 3. Data: 2010-05-31 19:23:38
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > lodowatego powietrza.
    > Ocieplanie to delikatna sprawa. Daj zdjęcia.
    Wrzuciłem dzis swieże fotki z ocieplenia i instalacji poprawionych
    chętnie wysłucham opini z błędami :)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-05-31 20:01:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > Wrzuciłem dzis swieże fotki z ocieplenia i instalacji poprawionych
    > chętnie wysłucham opini z błędami :)

    daj linka

  • 5. Data: 2010-06-01 07:28:29
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > daj linka

    no tak :)

    www.baborow.com/dzialka

  • 6. Data: 2010-06-01 12:47:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    http://www.baborow.com/dzialka/instalacjepoprawki250
    5201010.html

    No pisałem już - ta wełna ma zachodzić na mur, a nie dochodzić do muru z
    boku. Ta wełna ma nakrywać szczyt. Lub możesz obciąć szczyt i nakleić tam
    styropian po czym skleić wełnę ze styropianem. Ten cały trójkąt będzie ci
    przemarzał

  • 7. Data: 2010-06-01 13:17:54
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/dzialka/ociepleniestrych25052
    0102.html - skos do
    obcięcia
    http://www.baborow.com/dzialka/ociepleniestrych25052
    0103.html jw
    http://www.baborow.com/dzialka/strych250520102.html
    Tu masz to samo. Musisz obciąć ten skos. Ta rura kanalizacyjna będzie
    przeszkadzać. Zamiast niej ma tam być ciągłość wełny, rozumiesz ?

    http://www.baborow.com/dzialka/strych250520104.html
    Krokwie za blisko komina. Nie zmieścisz ocieplenia komina. Ocieplenie komina
    powinno iść w dół aż do pomieszczeń żeby nie było przewodzenia ciepła po
    cegłach. Dotkniesz ten komin w zimie to się złapiesz za głowę.
    W ogóle komin z cegły w pomieszczeniu poddasza bez ściany kolankowej to
    nieporozumienie. To będzie jeden wielki radiator ciepła, kradnący ciepło z
    pomieszczeń. Musisz się od niego odizolować termicznie od dołu aż nad dach.

    http://www.baborow.com/dzialka/strych250520105.html
    Czemu nie ma membrany w kalenicy? To jest niedeskowany dach i wywieje ci
    całe ciepło z wełny.

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie250520102.h
    tml
    Czy dobrze widzę? W miejscu gdzie skos ma być obcięty leci kabel? Co za
    imbecyl to robił?

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie250520104.h
    tml
    Uważaj na ocieplenie okien dachowych. Jak źle zrobią to wokół ramy okna
    będziesz miał ujemne temperatury. Tam jest wielka szansa, że wleci ci woda w
    wełnę jak to się dzieje i u mnie. Zobacz, że to okno jest wyżej niż krokwie
    i jedyne co zrobią fachowcy to wcisną nieco wełny. Tam trzeba zrobić
    zabezpieczenie przed spływającymi skroplinai.

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201016.
    html
    Ta wełna na suficie bez membrany nad nią niewiele da. Wiesz o tym? Całe
    ciepło przeleci sobie wraz z konwekcją. Czy ta wełna ma ciągłość nad
    ścianami działowymi ? Musi mieć.
    Po drugie powyżej profili przysufitowych - tych wyznaczających linie płyt
    kartonowo gipsowych wyklej wszystko styropianem - wyklej ściany działowe
    żeby poruszające się powietrze nie chłodziło ich. Pamiętaj, że ściany będą
    zabierać ciepło przez przewodzenie. Nie tylko sufit jest ważny ale i ściany,
    w które wnika ciepło i wychodzi wyżej. Lepszym wyjściem jest robienie ścian
    działowych z najlżejszego YTONG-a, bo on sam w sobie dużo mniej przewodzi
    ciepło.
    mało kto rozumie co tutaj piszę :-).. ale do czasu aż pyta po roku czemu te
    ściany takie zimne :-) Nic nie inwestując mógłbyś zaoszczędzić z 10-15kW
    energii.

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201021.
    html
    To jest świetne :-) Podcieli ci ścianę hehehehehe :-)

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201022.
    html
    Ale ty widzę, że masz szczyt przycięty. Szkoda, że nie masz zdjęć
    wcześniejszych, bo nie widać wielu rzeczy i mogę się mylić.

  • 8. Data: 2010-06-01 13:19:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201025.
    html
    Niepokoją mnie te cegły i co jest za nimi i po co one tam są? Masz zdjęcia ?
    Co tam za nimi jest i jak to wygląda w przekroju?

  • 9. Data: 2010-06-01 13:26:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201029.
    html
    Jeżeli powyżej jest stryszek nieużytkowy i jest to dalej ściana szczytowa w
    górę czy jakakolwik co wystaje ponad to ocieplenie to tę ścianę całą oklej
    na tym strychu styropianem i zaciągnij klejem żeby nie zabierała ci ciepła z
    tego pomieszczenia. Rozumiesz?

    http://www.baborow.com/dzialka/ocieplenie2505201034.
    html
    Ta wełna miała zachodzić NA MUR a nie dochodzić do muru - do skosu z boku !
    Masz wszystkie takie miejsca do popray. Te gdzie jest blisko krokiew musisz
    ciąć z zewnątrz z rusztowania.

    http://www.baborow.com/dzialka/domipowodz011.html
    I już masz pozamiatane.
    Podbitka dotyka do mury, mury za wysoko, od wewnątrz wełna do muru - wystają
    szczyty. Teraz "przyjdzie" wełna i nie zakryje miejsca gdzie podbitka
    zasłania mur. To wszystko jest

    DO DUPY !

  • 10. Data: 2010-06-01 13:40:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.baborow.com/dzialka/dach24042009012.html
    Tą całą przeciwległą ścianę powinieneś ocieplić od wewnątrz, kominy ocieplić
    i obciąć szczyty tej ściany i też je ocieplić. To jest gigantyczny wystający
    radiator, który schłodzi ci ścianę w pomieszczeniu poniżej.

    Powiem ci, że to co miało być dla ciebie przyjemnością z posiadania domu
    stanie się kłopotem podczas pierwszej zimy.
    Sam zobaczysz, że wystarczyło posłuchać się wujka kikkiego :-) Masz
    dokładnie zrobione ocieplenie tak jak NIE POWINNO się było tego robić.