  • 71. Data: 2012-03-14 15:41:07
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2012, 23:17:57 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Jakie ku nawiewniki w oknach?
    > Nasluchales sie gdzies durnot i dziwne wyciagasz wnioski.

    No masz nawiewniki w oknach dachowych, czy nie masz ?
    Przy wentylacji grawitacyjnej MUSISZ miec bo ktoredy niby powietrze mialoby wpadac do
    domu zeby robic co ma robic - czyli wentylowac ? Jak widac nawet nie zdajesz sobie
    sprawy ze mozna kupic okno bez nawiewnika, taniej.

    http://www.fakro.pl/okna_dachowe/obrotowe/fts.php

    http://www.fakro.pl/att/ceny.pl/13.pdf

    Cena za FTS U2 78x140 = 1041,81 brutto
    Cena za FTS-V U2 78x140 = 1129,14 brutto

    Co, nie ma roznicy?:)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 72. Data: 2012-03-14 15:44:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 06:45:02 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

    > 3 kPLN to komin systemowy z wkladem ceramicznym, wełna itede ...
    > Jak chcesz komin _tylko_ wentylacyjny to - jesli dobrze pamietam -
    > jakies 800PLN + 300 PLN za jego postawienie.

    To ja wiecej zaplacilem za sama klinkierke. No ale racja - mozna wystawic nawet rure
    spiro i bedzie "komin" :)

    > FAKRO FTS U2 bez nawiewnika
    > Cena od: 526,50 zł
    >
    > FAKRO FTS-V U2 z nawiewnikiem
    > Cena od: 529,50 zł
    >
    > Ceny stąd:
    > http://oknadachowe.com/grupa/fakro/okna-dachowe-fakr
    o/okna-obrotowe-fakro

    Ceny OD :) Ale juz po wejsciu w szczegoly:

    http://oknadachowe.com/towar/fakro-fts-u2-bez-nawiew
    nika
    FTS U2 78x140 -> 739,50 zł

    http://oknadachowe.com/towar/fakro-fts-v-u2-z-nawiew
    nikiem
    FTS-V U2 78x140 -> 801,50 zł

    Czyli nie 3 pln, a w tym wypadku -> 62 pln. Razy 8 okien = 500 pln.

    "Jak widac zawsze mozna policzyc tak ze sie oplaci" ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 73. Data: 2012-03-14 15:48:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2012, 08:53:12 UTC+1 użytkownik Ariusz napisał:

    > zamknęło. Tylko jeszcze jedna rzecz, o której mówi się nie wiele. Koszt
    > utrzymania reku i jego sprawność. Po dogłębnej analizie reku miało tylko

    Moj bierze przy 120m3/h (tyle chodzi caly czas) 25W. Sprawnosc (mam go caly
    opomiarowany) 85-95%. Z grubsza liczac zuzywa 100-150 pln / caly rok.

    > sens z np.GWC, a te już mi wyliczali od 15 do 30 tys. Więc całość
    > inwestycji zamknęła by się do 30 do 40 tys. Owszem można samemu taniej
    > ale trzeba się na tym znać, a ja się nie znam.

    GWC niepotrzebny. Wszystkie oferty powyzej 15 tys pln z robocizna to naciagacze.
    Wiele zalezy od domu i od tego jak przygotujesz w czasie np. wylewania stropu dom do
    instalacji ale przy dobrych wiatrach taka instalacje dwie osoby klada nawet w jeden
    dzien. Wiele sie tu znac nie trzeba - trzeba umiec obslugiwac nozyczki, tasme i
    srubokret ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 74. Data: 2012-03-14 19:36:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vblo18...

> [...]
    >wpadac do domu zeby robic co ma robic - czyli >wentylowac ? Jak widac nawet
    >nie zdajesz sobie sprawy ze mozna kupic okno bez nawiewnika, taniej.

    Nie zdaje sobie sprawy, bo nie przyszlo mi do glowy kupowac jakies fakro.

    >Cena za FTS U2 78x140 = 1041,81 brutto
    >Cena za FTS-V U2 78x140 = 1129,14 brutto

    Co, nie ma roznicy?:)

    Wez jeszcze Veluxa, tam bedzie drozej. :-)

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2012-03-14 19:38:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Czyli nie 3 pln, a w tym wypadku -> 62 pln. Razy 8 okien = 500 pln.

    >"Jak widac zawsze mozna policzyc tak ze sie oplaci" ;)

    A tak spytam z ciekawosci, masz osiem pomieszczen na gorze z oknami
    dachowymi?

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2012-03-14 20:07:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 12-03-2012 o 22:46:18 Andrzej Lawa
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Jaki czterech?!?

    Dz.U. nr 121 z 2003r.poz. 1138 par. 30

    TG

  • 77. Data: 2012-03-14 20:07:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 12-03-2012 o 23:07:07 Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Jakich 4 i w jakim roku. Ten komin palony jest/był od 3-4 miesięcy...

    Polecam lekturę OWU ubezpieczyciela.

    TG

  • 78. Data: 2012-03-14 20:12:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ariusz wrote:

> [...]
    > miało być nie wiele drożej. Z tą różnicą, że za dwa kominy z
    > wentylacjami zapłaciłem 8 tys. A wg. sprzedawców reku miały kosztować
    > o wiele więcej. A samo reku jak mi wyliczyli to może w 15 tys. by się
    > zamknęło. Tylko jeszcze jedna rzecz, o której mówi się nie wiele.
    > Koszt utrzymania reku i jego sprawność. Po dogłębnej analizie reku
    > miało tylko sens z np.GWC, a te już mi wyliczali od 15 do 30 tys.
    > Więc całość inwestycji zamknęła by się do 30 do 40 tys. Owszem można
    > samemu taniej ale trzeba się na tym znać, a ja się nie znam.

    ty chyba jakąs średnią centralę wentylacyjną chciałeś zamontować, co to za
    cudo ci oferowano za 15000.

    dobry firmowy to góra 6-7 tysięcy, najbadzieniwejsze sa nawet po 3 tysiaki
    ale je praktycznie trzeba obudowac tym wszytskim co jest wbudowane w tego za
    5000 i wychodzi to samo albo gorzej.

    instalacja z 3-5 000.

  • 79. Data: 2012-03-15 07:13:55
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > To ja wiecej zaplacilem za sama klinkierke. No ale racja - mozna wystawic nawet
    rure spiro i bedzie "komin" :)

    Ale nie popadajmy ze skrajnosci w skrajnosc....
    Komin wentylacyjny (a tylko z takiego rezygnujesz) nie bedzie kosztował
    3 kPLN! :) Można tez wyjsc od hiper-duper-super komina za 10 kPLN -
    wtedy wyjdzie na to, ze WM jest tansza ;)

> [...]
    nikiem
    > FTS-V U2 78x140 -> 801,50 zł
    >
    > Czyli nie 3 pln, a w tym wypadku -> 62 pln. Razy 8 okien = 500 pln.

    To musze sie z Toba zgodzic - wziałem pierwsze z brzegu - przy wiekszych
    faktycznie wychodzi roznica wieksza :)

    --
    Pzdr!

  • 80. Data: 2012-03-15 07:14:57
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Dz.U. nr 121 z 2003r.poz. 1138 par. 30

    Tu jest o czyszczeniu cztery razy do roku. A czyścic możesz sam
    Ale raz do roku przegląd musi zrobić uprawniony kominiarz.
    art. 62. ust. 1c Ustawa Prawo Budowlane