  • 61. Data: 2012-03-13 14:36:31
    Temat: Re: Komin ceramiczny problem.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2012, 15:14:24 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > No ktos wspomnial to go grupa zjadla ze cos pomylil bo to niemozliwe zeby tak tanio
    :D

    Nie zna się na tych systemowych kominach bo mam tradycyjny murowany ale tak na szybko
    znalazłem:
    http://aukcjewp.wp.pl/komin-systemowy-ceramiczny-ple
    wa-uni-las-sotra-i2178290756.html
    206zł za metr, a potrzeba 8-10metrów
    http://aukcjewp.wp.pl/7-2m-fi200-2-went-uniwersal-ko
    min-kominy-promocja-i2174795227.html
    Tu masz 2tys za spalinowy+ dwa kanały wentylacyjne.
    Robocizną z reguły w cenie murowania domu jest ale ok dolicz te 500zł za złożenie
    tego do kupy.

    > Grosz do grosza.. :)

    Tu zgoda dlatego trzeba przemyśleć i ew oszczedzić na went mech, PC, PLC,
    monitoringu, inteligencji domu, półmetrowym styro, super ciepłych oknach itp. I tak
    myślę że dzięki temu przynajmniej u mnie ładnych kilkadziesiąt tysięcy zostało a
    komfort bez zmian.
    >dodatkowe obrobki, tasmy kominowe i inne cuda i atrakcje.

    Czego i Ty nie uniknełes. Jakbyś miał kominy wentylacyjne przyklejone do dymneg to
    trochę wiecej by kosztowało to fakt ale taniej od went mech.

    > Kris - mistrz przekonywania sprzedawcow i wykonawcow ze komin nalezy mu sie gratis
    :-))

    Nie ma to jak dobrze negocjować.
    U nas ceny z reguły sa 'za kondygnacje" i wliczone w to jest murowanie kominów,
    wylewanie schodów itp.

  • 62. Data: 2012-03-13 14:57:56
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-13 15:14, Adam pisze:

    > ;)

    > No ktos wspomnial to go grupa zjadla ze cos pomylil bo to niemozliwe zeby tak tanio
    :D

    Ja wspominałem, że komin systemowy kosztował coś koło 3 tys. oczywiście
    nie liczyłem kosztów postawienia bo nawet nie wiem jak policzyć miałem w
    cenie kondygnacji. Nie liczyłem kosztów stopy pod komin bo było to
    rozważane komin systemowy, a tradycyjny a oba potrzebują fundamentu.

    Dałem nawet link do cennika i po szybkiej analizie wychodzi, że pamięć
    mam w miarę dobrą

    http://www.kominy.cjblok.com.pl/pl/10,45/2

    Nie wiem skąd te 10 tys. się komuś wzięło za sam komin. Może jak się
    osobno zamawia ekipę to za postawienie bierze z 5 tys. - wątpię bo
    postawienie komina systemowego to jak układanie klocków. Oczywiście
    trzeba i klejem i wełną ale osobiście pilnowałem tego etapu i
    postawienie 3 m komina zajęło raptem 2 godziny

    Ariusz

  • 63. Data: 2012-03-13 18:15:53
    Od: ArekM <a...@j...com>

    > Nie pomoge Ci niestety ale pozwole sobie zacytowac w/w fragment - uwzgledniajac
    szczegolnie KOSZT tego komina wynoszacy 10k pln! W koncu ktos napisal ile naprawde
    kosztowal go komin. Bo przy rozwazaniach o WM, czy oszczednosciach wynikajacych z
    rezygnacji z komina przy wyborze np. pompy ciepla okazuje sie ze prawie wszyscy
    grupowicze kominy to maja za darmo ! :)
    > pozdr.

    Tyle ze koszt całego komina ma sie nijak do kosztów, jakie mozesz sobie
    "odliczyc" od kosztów założenia WM...

    Koszt calego komina to circa 3 kPLN + 500 jego postawienie. Tyle ze
    dodanie do niego czesci wentylacyjnej (a tylko z tego mozesz zrezygnowac
    mając kominek), dwukanałowej to max 700-800 PLN wiecej!!!!

    Sam zakladam WM, ale przyznam sie, ze daleko mi do tak luźnego i
    optymistycznego wyliczenia kosztów jej założenia jak u Ciebie :)

    BTW: Co to za komin za 10 kPLN? :)

    --
    Pzdr

  • 64. Data: 2012-03-13 21:17:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2012, 19:15:53 UTC+1 użytkownik ArekM napisał:

    > Koszt calego komina to circa 3 kPLN + 500 jego postawienie. Tyle ze
    > dodanie do niego czesci wentylacyjnej (a tylko z tego mozesz zrezygnowac
    > mając kominek), dwukanałowej to max 700-800 PLN wiecej!!!!

    Przy wentylacji grawitacyjnej musialbym postawic drugi komin. Bez niej wystarczy mi
    tylko jeden. Nie ma szans zeby jednym kominem objac wszystkie pomieszczenia - nawet
    kuchni i lazienki nie mam obok siebie.. Wiec 700-800 pln wiecej do jednego komina
    plus 3k pln drugi komin, zgodzisz sie ?

    To teraz dolicz nawiewniki w oknach przy wentylacji grawitacyjnej, odlicz koszt
    nawiewnikow w oknach dachowych (ja moglem kupic fakro FTS zamiast FTS-V ktore sa
    stowe tansze na sztuce - a mam 8 sztuk w dachu). To kolejne 800 pln :) Reku kosztowal
    mnie 6,5k pln plus 2-2,5k pln za ksztaltki, rury, anemostaty, czerpnie . Mnie tam
    wychodzi, ze sie oplacalo ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 65. Data: 2012-03-13 22:17:57
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbfl9...

> [...]
    >FTS-V ktore sa stowe tansze na sztuce - a mam 8 sztuk w dachu). To kolejne

    Jakie ku nawiewniki w oknach?
    Nasluchales sie gdzies durnot i dziwne wyciagasz wnioski.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2012-03-13 22:56:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-13 13:01, Adam pisze:

> [...]
    rezygnacji z komina przy wyborze np. pompy ciepla okazuje sie ze prawie wszyscy

    Tak cały komin, łacznie z wybudowaniem, zakupem dodatkowych materiałów
    typu klinier na czapkę, zaprawy, obudowanie komina w części mieszkalnej
    itd. 10kzł zbiera się lekko. Sam komin systemowy wyszedł +-5kzł za
    klocki. Do tego wkład kominkowy i jego obudowanie to jakieś 5kzł

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 67. Data: 2012-03-14 05:45:02
    Od: ArekM <a...@j...com>

> [...]
    kuchni i lazienki nie mam obok siebie.. Wiec 700-800 pln wiecej do jednego komina

    Nie :)

    3 kPLN to komin systemowy z wkladem ceramicznym, wełna itede ...
    Jak chcesz komin _tylko_ wentylacyjny to - jesli dobrze pamietam -
    jakies 800PLN + 300 PLN za jego postawienie.

    --
    Pzdr

> [...]
    mnie 6,5k pln plus 2-2,5k pln za ksztaltki, rury, anemostaty, czerpnie . Mnie tam

    FAKRO FTS U2 bez nawiewnika
    Cena od: 526,50 zł

    FAKRO FTS-V U2 z nawiewnikiem
    Cena od: 529,50 zł

    Ceny stąd:
    http://oknadachowe.com/grupa/fakro/okna-dachowe-fakr
    o/okna-obrotowe-fakro

    Moje 8x3 PLN zamiast Twoich 800 PLN roznicy ...

    Jak widac zawsze można policzyc tak, ze bedzie sie oplacało :)

    W moim przypadku oplacalnosc inwestycji nie była zadnym argumentem bo
    takiej po prostu nie ma - co nie zmienia faktu ze WM montuje...

    --
    Pzdr!

  • 68. Data: 2012-03-14 06:52:22
    Od: ArekM <a...@j...com>

  • 69. Data: 2012-03-14 07:53:12
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-13 22:17, Adam pisze:

> [...]
    mnie 6,5k pln plus 2-2,5k pln za ksztaltki, rury, anemostaty, czerpnie . Mnie tam

    Sam maiłem chęć zamontować WM - i po lekturze netu, ulotek oraz po
    rozmowach na targach to jakbym zrezygnował z kominów wentylacyjnych
    grawitacyjnych to jeszcze bym zaoszczędził - no może przesadziłem ale
    miało być nie wiele drożej. Z tą różnicą, że za dwa kominy z
    wentylacjami zapłaciłem 8 tys. A wg. sprzedawców reku miały kosztować o
    wiele więcej. A samo reku jak mi wyliczyli to może w 15 tys. by się
    zamknęło. Tylko jeszcze jedna rzecz, o której mówi się nie wiele. Koszt
    utrzymania reku i jego sprawność. Po dogłębnej analizie reku miało tylko
    sens z np.GWC, a te już mi wyliczali od 15 do 30 tys. Więc całość
    inwestycji zamknęła by się do 30 do 40 tys. Owszem można samemu taniej
    ale trzeba się na tym znać, a ja się nie znam.

    Ariusz

  • 70. Data: 2012-03-14 07:57:21
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-03-13 23:56, Lewis pisze:

> [...]
    > itd. 10kzł zbiera się lekko. Sam komin systemowy wyszedł +-5kzł za
    > klocki. Do tego wkład kominkowy i jego obudowanie to jakieś 5kzł

    Nie policzyłeś fundamentu. No i ktoś cię naciągnął na robocie - nie wiem
    co masz na myśli pisząc obudowanie komina - bo jeżeli obłożyłeś cały
    komin płytką klinkierową to się zgodzę.

    Ariusz