  • 21. Data: 2014-11-28 17:45:19
    Temat: Re: Kominek i podczerwień
    Od: masti <g...@t...hell>

    Frez wrote:

    > Ludzie! Wydawało mi się,ze temat jest prosty: jaki parawan i z czego.

    z niczego. Bo on na to co chesz nie działa

    > Tymczasem mówicie tu o metafizyce i innych aspektach budowlanych.
    >
    > Proste -jak jest za gorąco, to stawiam parawan i tyle.

    chyba, że go zbudujesz z ogniodpornej wełny. Zrozum wreszczie, ze
    parawan służy do łapania iskier. Nie zniknie automagicznie
    wypromieniowanego ciepła.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 22. Data: 2014-11-28 18:20:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 28 Nov 2014 15:58:08 +0100, Frez napisał(a):

    > A jesteś w stanie dostrzec różnice posadowienia tekstylnego fotela w
    > odległości 1m od kominka a siatkowego parawanu?

    Jak parawan się rozgrzeje, to różnica będzie praktycznie żadna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2014-12-01 08:38:42
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Frez" <f...@g...com> wrote in message
    > A jesteś w stanie dostrzec różnice posadowienia tekstylnego fotela w
    > odległości 1m od kominka a siatkowego parawanu?

    parawan ochroni przed iskrami, bedzie w pewnym stopniu chlodzony
    przeplywajacym powietrzem i bedzie mial jakas bezwladnosc w stosunku do
    kominka, rzedu kilkudziesieciu sekund - kilku minut w zaleznosci od wagi

    ale przy tandecie jak np. 3kg siatki na stelazu wiekszej roznicy
    raczej nie odczujesz

    --
    http://db.org.pl/

  • 24. Data: 2014-12-01 11:11:51
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 15:58:10 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

    > A jesteś w stanie dostrzec różnice posadowienia tekstylnego fotela w
    > odległości 1m od kominka a siatkowego parawanu?

    Nie ma istotnej różnicy w przepływie ciepła dopóki nie odprowadzisz go na zewnątrz
    (jest w fizyce takie prawo jak zachowania energii). Taki parawan chroni przed iskrami
    i rozprowadza ciepło przez nieco większą powierzchnię niż szyba czyli zamiast 200
    będzie miał tylko 160 stopni.
    Może jeśli zbudujesz go jak radiator i połączysz z ogrzewaniem, czyli coś jak płaszcz
    wodny tylko w postaci parawanu to masz szansę na osiągnięcie efektu. Ciekawe,
    ciekawe, pisz jak się uda.

    --
    ZZ@private

  • 25. Data: 2014-12-03 17:42:08
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-12-01 11:11, ZbyszekZ pisze:

> [...]
    płaszcz wodny tylko w postaci parawanu to masz szansę na osiągnięcie efektu. Ciekawe,

    A niech sie odprowadza w dowolnym kierunku, za wyjątkiem prostopadłego
    od szyby;-)
    Może nie odprowadzić, a rozproszyć.

  • 26. Data: 2014-12-03 18:20:25
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 3 grudnia 2014 17:42:19 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> [...]
    ciekawe, pisz jak się uda.

    > A niech sie odprowadza w dowolnym kierunku, za wyjątkiem prostopadłego

    Lustro.