  • 11. Data: 2017-10-03 21:51:28
    Temat: Re: Kontenet morski
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.10.2017 o 20:36, Bob Budowniczy pisze:

    > Te kontenery używane są solidniejsze i w lepszym stanie niż te nasze
    > garaże blaszaki a cena jest porównywalna.
    > Kupił bym takie trzy, dwa ustawił obok siebie rozsunięte na 2m a na górę
    > postawił trzeci i uzyskał bym dodatkową zadaszoną przestrzeń między nimi:)
    > W jednym zrobił bym garaż, w drugim pomieszczenie gospodarcze a w
    > trzecim górnym mieszkanie, mające dodatkową dwa tarasy a i trzeci taras
    > na samej górze też by się przydał, w sumie niezły pałacyk dla biedoty za
    > 20tyś zł:) A kto mi zabroni mieszkać w kontenerze?

    przeczytaj wątek z 13-09-2017 dom za 35 tyś. tam pytałem o to czy
    ktokolwiek mieszka w polsce w takich kontenerach. odpowiedzi nie
    dostałem. google informują o kanadyjce która wydała majątek na budowle z
    kontenerów i rodzinie szalonych francuzów którzy częściowo zakopali
    kontenery i żyją w kopcu kreta.
    U nas, jeśli zaczniesz żyć w kontenerze, będize podlegał takim samym
    przepisom jak dom, gdyż "podpadanie" pod przepisy wynika z
    funkcjonalności a nie z tego w czym mieszkasz. tak więc przyczepa, wóz -
    może wymagac pozwolenia na.... hw na co, ale bez informacji władz,
    nadzoru mieszkać oficjalnie nie możesz. ja też się zastanawiam nad ideą
    domu z kontenerów. ale w naszym klimacie musisz jeszcze zadbać o
    ocieplenie. od zewnątrz czy od środka? wymiar kontenera który kupisz
    może miec na to duży wpływ. samo pokrycie też jakieś musi być, a u nas
    króluje dach dwuspadzisty z dachówką. jak to wszystko połączysz, może
    przestac być opłacalne. może francuzi mieli to przemyślane i dlatego
    jako osłona przed atmosferą użyli ziemi? Nie wiem jaką wytrzymałość (na
    zasypanie ziemią) ma dach takiego kontenera. musiałby mieć minimum 100kg
    na metr. a może go zazbroić i zalać cementem? "Szalunek" w zasadzie już
    jest. Podziel się własnymi przemyśleniami, a jeśli będziesz miał po
    drodze, to odwiedź swój urząd miejski i popytaj co oni na taki projekt.
    jak są ciemni i uparci, to odrzucą już ze względu na płaski dach

    ToMasz

    ps. ja widziałem jeszcze projekt w którym stał jeden kontener, przerwa
    3metry i dwa na sobie. całość zadaszona jednospadzistym dachem. po
    obudowaniu nic a nic nie było widać kontenerów. ale obudowanie to w
    zasadzie dwie największe (prawie pełne) ściany - czysta powolna murarska
    robota.

  • 12. Data: 2017-10-04 08:04:33
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > Właśnie czytam, że nadal trzeba zgłaszać zarówno budynki tymczasowe jak
    > i gospodarcze i rekreacji indywidualnej.
    > (art. 30 pkt 1 ppkt 1 prawa budowlanego)

    Ale Ale kontener to nie budynek.
    W razie pytań
    "Panie nie mam gdzie postawić więc tutaj musiałem. To nie budynek to
    kontener stoi na bloczkach aby nie spróchniał... Jak to co tam robią
    narzędzia, miałem pod chmurką trzymać? W porcie niekiedy stoi ich setki
    ponad rok i nikt się nie czepia."

  • 13. Data: 2017-10-04 08:59:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 3 Oct 2017 21:51:28 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > dostałem. google informują o kanadyjce która wydała majątek na budowle z
    > kontenerów i rodzinie szalonych francuzów którzy częściowo zakopali

    Nie ściemniaj :) Wpisz w google "dom z kontenera" i tam dowiesz się
    wszystkiego. W Polsce są firmy które ofrują takie domy. Są zdjęcia. Są
    relacje ludzi którzy takie cos zbudowali albo zamierzali.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2017-10-04 13:24:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 4 października 2017 08:04:34 UTC+2 użytkownik k...@w...pl napisał:

    > Ale Ale kontener to nie budynek.

    ale w orzecznictwie jest to budowla, czyli pozowlenie na budowę trzeba by miec

    b.

  • 15. Data: 2017-10-04 16:18:59
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Baczek wrote:

    > Właśnie czytam, że nadal trzeba zgłaszać zarówno budynki tymczasowe
    > jak i gospodarcze i rekreacji indywidualnej.
    > (art. 30 pkt 1 ppkt 1 prawa budowlanego)

    Zniesiono zgloszenia;

    - obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających
    zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej: parterowych
    budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy rozpiętości
    konstrukcji nie większej niż 4,80 m oraz suszarni kontenerowych o
    powierzchni zabudowy do 21 m2;

    Dz.U 2016 poz. 2255 z dnia 16.12.2016
    2255

    Całość ustawy;

    Uchwalona ustawa dokonuje nowelizacji ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
    budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290, z późn. zm.), polegającej na przyjęciu
    regulacji mających uprościć postępowanie związane z realizacją obiektów
    budowlanych. Przyjęta ustawa wprowadza zwolnienie niektórych robót
    budowlanych z pozwolenia na budowę lub zgłoszenia - będzie to dotyczyło
    następujących inwestycji:

    1) budowy parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35
    m2, przy rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m, oraz suszarni
    kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m? - dotychczas wymagało to
    zgłoszenia, po nowelizacji nie będzie wymagało ani pozwolenia na budowę, ani
    zgłoszenia;

    2) budowy wiat o powierzchni zabudowy do 35 m?, przy czym łączna liczba tych
    obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na każde 500 m? powierzchni
    działki - obecnie budowa takich wiat wymaga pozwolenia na budowę, natomiast
    po nowelizacji będzie wymagać zgłoszenia;

    3) budowy zjazdów z dróg krajowych oraz zatok parkingowych na tych drogach -
    obecnie wymagają pozwolenia na budowę, a po nowelizacji będą wymagać
    zgłoszenia;

    4) budowy zjazdów z dróg powiatowych i gminnych oraz zatok parkingowych na
    tych drogach - dotychczas wymagały zgłoszenia, a po nowelizacji nie będą
    wymagały ani pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;

    5) budowy przepustów o średnicy do 100 cm - obecnie wymagają pozwolenia na
    budowę, a po nowelizacji nie będą wymagały ani pozwolenia na budowę, ani
    zgłoszenia;

    6) budowy przydomowych basenów i oczek wodnych o powierzchni do 50 m?, i
    opasek brzegowych oraz innych sztucznych, powierzchniowych lub liniowych
    umocnień brzegów rzek i potoków górskich oraz brzegu morskiego, brzegu
    morskich wód wewnętrznych, niestanowiących konstrukcji oporowych -
    dotychczas wymagały zgłoszenia, po nowelizacji nie będą wymagały ani
    pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;

    7) instalacji klimatyzacyjnych - po nowelizacji nie będą wymagały ani
    pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;

    8) przebudowy budynków, których budowa wymaga pozwolenia na budowę - obecnie
    taka przebudowa, co do zasady, wymaga pozwolenia na budowę; nowelizacja
    przewiduje, iż wymóg uzyskania pozwolenia na budowę pozostanie dla
    przebudowy przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych;

    9) przebudowy budynków mieszkalnych jednorodzinnych - obecnie przebudowę
    taką można zrealizować na podstawie zgłoszenia, pod warunkiem że nie
    prowadzi do zwiększenia dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków.
    Natomiast w wyniku nowelizacji zgłoszenie będzie wymagane jedynie w zakresie
    przebudowy przegród zewnętrznych oraz elementów konstrukcyjnych budynków
    mieszkalnych jednorodzinnych, o ile nie prowadzi to do zwiększenia
    dotychczasowego obszaru oddziaływania tych budynków, w pozostałym zakresie
    przebudowa nie będzie wymagała ani pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia;

    10) remontu obiektów budowlanych, których budowa wymaga pozwolenia na
    budowę - obecnie taki remont wymaga zgłoszenia, nowelizacja przyjmuje, iż
    zgłoszenia będą wymagały takie remonty, które dotyczą obiektów budowlanych
    innych niż budynki, których budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę,
    oraz przegród zewnętrznych albo elementów konstrukcyjnych budynków, których
    budowa wymaga uzyskania pozwolenia na budowę.

    Ponadto ustawa wprowadza zmiany polegające na zniesieniu obowiązku
    dokonania zgłoszenia także w odniesieniu do przebudowy:

    1) obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających
[...]

    2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, garaży, altan oraz
    przydomowych ganków i oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do
    35 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać
    dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;

    3) wolno stojących parterowych budynków rekreacji indywidualnej, rozumianych
    jako budynki przeznaczone do okresowego wypoczynku, o powierzchni zabudowy
    do 35 m2, przy czym liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać
    jednego na każde 500 m2 powierzchni działki.

    Pozdr.
    Pepe

  • 16. Data: 2017-10-04 17:21:58
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    ###################################
> [...]
    > rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m oraz suszarni
    > kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2;

    2255

    Nie każda działka jest działką siedliskową

  • 17. Data: 2017-10-04 17:28:47
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Nie ściemniaj :) Wpisz w google "dom z kontenera" i tam dowiesz się
    > wszystkiego. W Polsce są firmy które ofrują takie domy. Są zdjęcia. Są
    > relacje ludzi którzy takie cos zbudowali albo zamierzali.

    sam nie ściemniaj.
    wpisałem i z piewszych 6 linków tyle się dowiedziałem:
    Tanio, (wiadomo) mobilnie ( że co proszę?) , polskie prawo nie nadąża,
    Nie wiadomo czy podłączą ci gaz i prąd, reszta to ściema gorsza niż w
    gazetkach z supermarketu. JEst producent flexicube. piękna galeria rzut
    z góry... i nic więcej. Niema informacji o jakichkolwiek realizacjach
    _istniejącego_ domu. Niema informacji jakie dokumenty, pozwolenia są
    potrzebne. Czy ktoś dostał zgodę w polsce i mieszka? czy to jest domek
    do 35m czy dom całoroczny. jak ocieplił i jak ogrzewa. czy gdzieś dostał
    kontener o wysokości większej niż 2.3m w środku, bo jakbyście nie
    wiedzieli (wiecie) to raczej niskie pomieszczenie a jeszcze to trzeba
    ocieplić. TAk więc co? Domy można też budować ze starych opon
    wypełnionych gównem. tylko co z tego?

    ToMasz

  • 18. Data: 2017-10-04 17:59:20
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Baczek wrote:

    > ###################################

    2255

    > Nie każda działka jest działką siedliskową

    To co podalem to dotyczy przebudowy -
    "zniesieniu obowiązku dokonania zgłoszenia także w odniesieniu do
    przebudowy"

    Natomiast to co Ciebie interesuje jest zawarte w 1 pkt. ustawy;

  • 19. Data: 2017-10-04 18:06:51
    Od: Karol <k...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 13:24, Budyń pisze:

    > ale w orzecznictwie jest to budowla, czyli pozowlenie na budowę trzeba by miec
    >

    > b.

    Nie prawda. Nie jest to budowla. To tak jakbyś postawił samochód na
    cegłach i powiedział że to jest budowla.

  • 20. Data: 2017-10-04 18:44:29
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Karol wrote:

    > Nie prawda. Nie jest to budowla. To tak jakbyś postawił samochód na
    > cegłach i powiedział że to jest budowla.

    *Budowla* to obiekt budowlany niebędący budynkiem ani obiektem małej
    architektury. Budowlą może być również urządzenie budowlane zapewniające
    możliwość korzystania z obiektu budowlanego do jakiego należy zgodnie z jego
    przeznaczeniem.
    W rozumieniu przepisów prawa budowlanego budowlą jest każdy obiekt budowlany
    nie będący budynkiem lub obiektem małej architektury.

    Natomiast o *budynku* można mówić wtedy, gdy dany obiekt budowlany jest
    trwale związany z gruntem oraz jest wydzielony z przestrzeni za pomocą
    przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach

    --
    Pozdr.
    Pepe