  • 121. Data: 2018-09-02 09:43:51
    Temat: Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 września 2018 22:35:55 UTC+2 użytkownik l...@g...com napisał:
    > Na marginesie, jeśli chodzi o tę radioaktywność to laaaata temu chyba Tornad pisał,
    o chałupniczych pustakach, do których dodawano tzw. hasia (śmieci), czyli popioły
    itp. Twierdził, że jego znajomi, budujący z tego długo się domami nie cieszyli.

    tornad jest trudny - czesto gada madre rzeczy, ale jak wpadnie w amok jakiś naukowych
    voodoo to ciężko jest :/ Wiec moze być ze z dwóch przypadkowych zdarzen całą teorię
    dorobił.

    b.

  • 122. Data: 2018-09-02 12:23:14
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    naukowych voodoo to ciężko jest :/ Wiec moze być ze z dwóch przypadkowych zdarzen
    Bo wymieszał dwie sprawy: beton komórkowy - jakikolwiek- miał tyle "radiacji"
    ile jest w naturalnym materiale.Dodatkowo jest porowaty, więc średnio jego
    połowa to powietrze.
    Natomiast pustaki żużlowe są z popiołu. 50 (niechby) węgla poszło w dymem,
    a reszta weszła w pustaki.I też dwie rzeczy: radiacja(jeśli była), jest większa.
    Natomiast na pewno nie wszyscy producenci czekali kilka kat, aż natura wymyje
    związki rozpuszczalne w wodzie.Więc w budynkach z pustaków leszowych było
    wyższe stężenie związków siarki i innych podobnie działających. Zdrowe to nie
    było.Dodatkowo chłonęły wtedy wodę.Widywałem mury, które pękały z tego powodu.
    Ale pustak jest pustak i wszystkie zostały wrzucone do jednej przegródki.
    Producenci ceramiki też dbali o reklamę.Stąd zła opinia.Zresztą- nieotynkowane
    były szpetne jak noc po Wszystkich Świętych.
    Pozdro abomito

  • 123. Data: 2018-09-02 12:27:17
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > http://www.zamkipolskie.com/malb/malb.html
    Dzięki, bo tej strony nie znalem.
    Nie wiedziałem również, że były jakieś złoża wapienia, poza południem Polski.
    .

  • 124. Data: 2018-09-02 14:26:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 12:23:15 UTC+2 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    > Producenci ceramiki też dbali o reklamę.Stąd zła opinia.Zresztą- nieotynkowane
    > były szpetne jak noc po Wszystkich Świętych.

    Kiedyś kierownik który pracował przy budowie mostów opowiadał mi
    jak z głębokiej komuny jakiś profesor wymyślił że można dodawać popiołu
    do betonu.
    Wybudowali.
    Potem przyszła zima.
    Potem kolejna.
    Po trzeciej przyszłą kura i pazurem potrafiła "rozwalić" filar

  • 125. Data: 2018-09-02 14:33:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 14:26, Bolko pisze:

> [...]
    > Potem przyszła zima.
    > Potem kolejna.
    > Po trzeciej przyszłą kura i pazurem potrafiła "rozwalić" filar

    Po co dodawać do betonu popiół, skoro w produkowanym w cementowni
    cemencie jest więcej popiołu jak cementu? :)

  • 126. Data: 2018-09-02 14:33:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 14:26:48 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    > Potem przyszła zima.
    > Potem kolejna.
    > Po trzeciej przyszłą kura i pazurem potrafiła "rozwalić" filar

    Mimo wszystko jakoś się te komunistyczne mosty i wiadukty nie walą

  • 127. Data: 2018-09-02 14:50:58
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 14:33:44 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Po co dodawać do betonu popiół, skoro w produkowanym w cementowni
    > cemencie jest więcej popiołu jak cementu? :)

    Ja tylko logistyk jestem nie znam się:)

    Ale z tego co wiem nie z każdej mąki mozna upiec chleb.

  • 128. Data: 2018-09-02 14:52:29
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 września 2018 14:34:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    całą teorię dorobił.

    > Mimo wszystko jakoś się te komunistyczne mosty i wiadukty nie walą

    Bo już ich nie ma.
    Nie każdy most w PRL był budowany tą metodą.
    A jak był to został zburzony i postawiony na nowo.

  • 129. Data: 2018-09-02 15:15:15
    Temat: [OT] Re: Koszt utrzymania mieszkania
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-02 o 14:33, Kris pisze:

    > Mimo wszystko jakoś się te komunistyczne mosty i wiadukty nie walą

    W Warszawie na Trasie Toruńskiej trzeba było rozebrać wszystkie
    wiadukty. A po tych wiaduktach od chwili wybudowania nie przejechał ani
    jeden samochód!
    Most też trzeba było wybudować od nowa.
    Most Trasy Łazienkowskiej też ze wszystkimi estakadami.
    Ze starych trzymają się tylko budowane przez przedwojennych fachowców.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 130. Data: 2018-09-02 21:39:46
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.09.2018 o 19:56, Uzytkownik pisze:
    > Dawaj inne wady, bo trudno jest to zakwalifikować jako wada.

    Ma wadę taką, że mimo tych wszystkich zalet nie przekonuje. Byłem
    dzisiaj na spacerze, kolejne domy wyrastają na osielu. Ani jeden z BK.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz