  • 1. Data: 2011-08-03 14:31:37
    Temat: Kotły Dakon opinie
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Czy ktoś z Grupowiczów używa czeskiego kotła c.o. na różne rodzaje
    paliwa (miał, węgiel, drewno) marki Dakon? Jak opinie?
    Znajomy mi zachwala, że świetny, ale wolę zasięgnąć jeszcze opinii innych.
    Jacek

  • 2. Data: 2011-08-11 21:19:51
    Temat: Re: Kotły Dakon opinie
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    Jacek pisze:
> [...]
    > paliwa (miał, węgiel, drewno) marki Dakon? Jak opinie?
    > Znajomy mi zachwala, że świetny, ale wolę zasięgnąć jeszcze opinii innych.

    Też mnie ta rodzina kotłów interesuje, oto co zebrałem:

    Junkers Supraclass / Dakon Dor / Buderus Logano S111

    * dolniak
    * prosty (miarkownik ciągu)
    * może pracować w układzie zamkniętym
    * moce 13.5 16 20 24 32
    * "61" to węglowce, "62" na drewno
    * komora zasypowa 46l (20kW)
    * Wymiary (wys./głęb./szer.) - 1040/770/700 mm (20kW)
    * opcjalnie wbudowana wężownica schładzająca (200zł) (tylko Dakon??)
    * zmieszczą się całkiem długie pniaki
    * Dor był pierwszy, potem Junkers i Buderus kupili licencje i ciutke go poprawili

    "cały kocioł trzeba uszczelnić - na nowe sznury nałożyć warstwę czerwonego silikonu i
    przez folię (jak najcieńsza) docisnąć.
    Dotyczy to pokrywy górnej i komora paleniskowa i zasypowa oraz drzwiczek popielnika
    oraz klapy uchylnej"

    "Warto o tyle, że to tanie i dobre kotły z dolnym spalaniem.
    Rewelacyjny ruszt, komora spalania z szamotami, bardzo dobra stabilność pracy z
    miarkownikiem.
    Słabe strony - górna klapa załadowcza bez zamka, czyszczenie wymiennika pionowego
    wymaga wygaszenia kotła, zbyt mały popielnik.
    Dziś raczej zdecydowałbym się na Zębca KWKD lub na HEFa."

    "użytkownikom Dakona proponuje aby przy poszukiwaniu części zamiennych nazwę Dakon
    zastąpić nazwą Buderus
    ( Dakon DOR20=Buderus DOR20) i wówczas wszystko będzie ok."

    "Kocioł Junkers Supraclass S jest tragicznie skonstruowany
    Groszek wpada do popielnika i się nie dopala a grubszy się zawiesi i d... !
    Zresztą jak zasypię cały tym drobnym i wyjdę z kotłowni to mogę
    za 2 godziny wrócić i rozpalić ponownie bo wszystko wisi zamiast się palić"

    # http://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?showtopic=
    5801 Dakon Dor / junkers Supraclass / buderus Logano
    # http://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?showtopic=
    352 Junkers Supraclass lub Dakon DOR12
    # http://forum.muratordom.pl/showthread.php?66498-Dako
    n-Dor-Buderus-Logano-s111-Junkers-Supraclass-S-Opini
    # http://forum.muratordom.pl/showthread.php?100061-Eko
    nomiczne-spalanie-w%C4%99gla-kamiennego&p=4549538&vi
    ewfull=1#post4549538

    bajcik

  • 3. Data: 2013-12-05 12:25:43
    Od: a...@o...pl

    Witam

    mam budderusa s 111.To to samo co dakon dor i junkers.
    Pierwsze rozpalania makabra.Dymienie.
    Podstawa to korek czy jak to nazwac zaslepka wyczystki musi byc dobrze osadzony na
    otworze do usuwania popiolu po czyszczeniu wnetrza pieca.Jesli bedzie niewlasciwie
    osadzony powietrze zamiast przez wegiel bedzie uciekac przez ten otwor co powoduje
    dymienie.
    Ustawiam korek od spodu wkladajac reke tam gdzie popielnik.
    Planowalem uszczelniac czerwonym silikonem,zwlaszcza klape zaladowcza.Dymilo i
    dymilo.
    Tak wiec jesli zaczyna u mnie dymic znaczy trzeba oskrobac wnetrze pieca,usunac
    piopiol przez otwor wyczystki,oczyscic metalowy korek i obrzeza otworu wyczystki.

    Zaleca sie by piec pracowal w temp min 65 stopni.Przy takim ustawienu na piecu w domu
    mam saune.Dom z bala ciosanego 15 cm na 15 cm,uszczelniony welna setka plus plyta osb
    plus karton gips ktory na loczeniach popekal-nie stosowac do drewniaka.Parter 50m
    gora 50 i piwnica.W sumie 5 grzejnikow i drabinka w lazience.Aby temp byla w domu
    okolo 20 stopni na piecu ustawiam max 40 i tak sie tli.Uwazam ze piec za mocny jak do
    mojego domu.Spokojnie wystarczyl by 8 kw-np Zgoda.

    Palilem wczesniej weglem orzech.Wielkosc cos jak male jablka.Sklejal sie i wieszal
    zamiast opadac na dno paleniska.Przez co znowu dymil.Sypie teraz groszek,taki drobny
    do piecow retorowych.czasem sie skleja,zalezy od wegla,ale spala sie tak ze popiol
    sam opada do popielnika.

    Pelen zasyp ,ustawienie na okolo 40 stopni na piecu wychodze z domu o 10 i po 21 mam
    zar.Dosypuje i rano przed wyjsciem ponownie.

    Piec moze pracowac w trybie ciaglym i do wygaszenia i ponownego rozpalania.

    Spaliny czasem strzelaja przy otwieraniu klapy zasypowej.Mialem opalone wlosy na
    dloni.teraz otwieram powoli klape by opary sie spalily wewnatrz a nie eksplodowalo na
    zewnatrz.

    Dymu z komina malo ,dym bialy czasem w ogole nie widac by sie palilo

    Podsumowujac super weglak,ekonomiczny.No i pamietac by klapa z tylu pieca do
    skracania obiegu spalin byla zamknieta.Mialem na poczatku cholerny problem z tym
    przez zle nalozony korek wyczystki.Przy klapie zamknietej gasl piec a przy otwartej
    szybko spalal caly wklad.

    No i podstawa otwarte okno.kiedys zapomnialem otworzyc okno.ledwo sie palil i dymil.

    Takze bez zadnych uszczelnien piec funkcjonuje i nie dymi.
    Jestem zadowolony.

  • 4. Data: 2013-12-10 21:43:44
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 12:25:43 UTC+1 użytkownik a...@o...pl napisał:
    > Zaleca sie by piec pracowal w temp min 65 stopni.Przy takim ustawienu na piecu w
    domu mam saune.

    Przydalby sie zawor mieszajacy

    > Dom z bala ciosUwazam ze piec za mocny jak do mojego domu.Spokojnie wystarczyl by 8
    kw-np Zgoda.

    Przydalby sie bufor

    bajcik