  • 1. Data: 2017-09-11 14:26:38
    Temat: Kotwa w betonie
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W betonie jest otwor w posadzce fi20mm, glebokosc jakies 30cm, . Potrzebuje tam
    osadzic pret ktory bedzie pracowal na wyrywanie. Pret zebrowany minimum 12mm, ale do
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.
    Czym to osadzic, kotwa chemiczna, zaprawa betonowa?
    Jesli kotwa to zwykly epidian5 wystarczy?

    b.

  • 2. Data: 2017-09-11 19:57:31
    Temat: Re: Kotwa w betonie
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-09-11 14:26, Budyń wrote:
> [...]
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.
    > Czym to osadzic, kotwa chemiczna, zaprawa betonowa?

    ja bym dawal kotwe

    > Jesli kotwa to zwykly epidian5 wystarczy?

    a to zalezy jak bardzo chcesz go obciazyc

    tuba kotwy z fischera to 30 zlotych, nawet otwarta nadaje sie do uzycia
    dosyc dlugo wiec warto miec

  • 3. Data: 2017-09-11 21:09:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 14:26, Budyń pisze:
> [...]
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.
    > Czym to osadzic, kotwa chemiczna, zaprawa betonowa?
    > Jesli kotwa to zwykly epidian5 wystarczy?
    W Casto kupisz beton gotowy szybkowiążący 2kg za około 18zł w kubełku,
    mieszasz szybko z wodą wlewasz do otworu i wkładasz pręt, szybko masz
    tylko 5 minut.
    Potem masz już beton :) trzyma ok, sam ostatnio używałem do kotwy,
    lepsze i tańsze
    od chemicznej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-09-11 21:20:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 21:09:35 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > W Casto kupisz beton gotowy szybkowiążący 2kg za około 18zł w kubełku,
    > mieszasz szybko z wodą wlewasz do otworu

    A jak wlać jak dziura w suficie?;)

  • 5. Data: 2017-09-11 21:33:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 21:20, Kris pisze:

    > A jak wlać jak dziura w suficie?;)

    Poprosić sąsiadkę o dostęp z góry.

  • 6. Data: 2017-09-11 21:34:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wywiercic dziure na wylot i wlewac od gory.

  • 7. Data: 2017-09-11 21:34:53
    Od: g...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 21:20:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    osadzic pret ktory bedzie pracowal na wyrywanie. Pret zebrowany minimum 12mm, ale do
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.

    > A jak wlać jak dziura w suficie?;)

    Też miałem proponować coś w stylu CX5 (nie dawno tego używałem), no ale w suficie nie
    da rady.

    BTW, kiedyś zaplanowałem sobie dźwig do wyciągania silników w garażu, to
    przewierciłem stop na wylot i od góry nakrętki + konkretne podkładki.

  • 8. Data: 2017-09-11 22:06:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 19:57:31 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
    osadzic pret ktory bedzie pracowal na wyrywanie. Pret zebrowany minimum 12mm, ale do
    kupienia sa rowniez 16 i 20mm.

    > ja bym dawal kotwe

    > a to zalezy jak bardzo chcesz go obciazyc

    a to troche cholera wie - powiedzmy 3 do 5 ton siły wyrywajacej.

    b.

  • 9. Data: 2017-09-11 22:08:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Silnik od samochodu, sprawdzic czy nie ciezarowka, to sto kilo wazy. Dwa haki od
    hustawki dla dzieci wytrzymaja. Jeden tez by wytrzymal ale trzeba go pospawac zeby
    drut na oczku sie niw wyginal.

  • 10. Data: 2017-09-11 22:28:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 22:08:31 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Silnik od samochodu, sprawdzic czy nie ciezarowka, to sto kilo wazy. Dwa haki od
    hustawki dla dzieci wytrzymaja. Jeden tez by wytrzymal ale trzeba go pospawac zeby
    drut na oczku sie niw wyginal.

    ale rozumiesz slowo 5 ton? o hak do auta bym nie pytał.

    b.