  • 91. Data: 2015-08-11 09:05:01
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 07:41, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...

    > Cztery razy większa siła na danej drodze to cztery razy większa praca,
    > schodzi cztery razy więcej energii. Ale wszystko się odbywa w dwa razy
    > krótszym czasie.

    Prawda. Moja pomyłka. Jednak to energia jest gromadzona w paliwie a nie
    moc, więc dalsze moje wywody są prawidłowe.

    --
    MN

  • 92. Data: 2015-08-11 09:24:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 12:29:12 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Tu nie ma miejsca na zgadywanki i chwalenie się, jak to mało pali mój
    > samochód. Każdy pali mniej więcej tyle samo. Tylko jeden kierowca zużywa
    > więcej energii do przejechania danego odcinka drogi niż inny.

    Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
    pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
    Diesel, gwoli ścisłości.

    L.

  • 93. Data: 2015-08-11 09:26:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 09:24, Lisciasty pisze:

    > Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
    > pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
    > Diesel, gwoli ścisłości.

    Nieprawda.
    To jest fizycznie niemożliwe.

    --
    MN

  • 94. Data: 2015-08-11 09:33:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2015 09:26:30 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Nieprawda.
    > To jest fizycznie niemożliwe.

    Portfel i wskazania komputera mówią co innego niestety.
    Dlaczego niby fizycznie niemożliwe? Skody pędzone dieslem,
    które mają gabaryty porównywalne, przy stówce palą 5,5 lub mniej.
    Pewnie inżyniery w fabryce coś zmaścili, ale niestety ASO twierdzi,
    że wszystko jest w porząsiu...

    L.

  • 95. Data: 2015-08-11 09:47:59
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    a.pl...

> [...]

    >Prawda. Moja pomyłka. Jednak to energia jest gromadzona w paliwie a nie
    >moc, więc dalsze moje wywody są prawidłowe.

    Dlatego się aż tak bardzo nie obruszyłem, rozumowanie nie do końca, ale
    wnioski właściwe :-)

    Oczywiście trzeba uwzględnić też, że sprawność silnika raczej nie rośnie
    przy tak dużych prędkościach.

  • 96. Data: 2015-08-11 09:50:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    .pl...

    W dniu 2015-08-11 o 09:24, Lisciasty pisze:

    >Nieprawda.
    >To jest fizycznie niemożliwe.

    Po prostu przy "niskich" prędkościach pewnie pluje paliwem przez wydech: 8,2
    to jakiś kosmos.

  • 97. Data: 2015-08-11 09:55:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pewnie inżyniery w fabryce coś zmaścili

    Prędzej ASO nie daje rady z diagnoza.

    Żonie w ASO Volvo wmawiają, że jeździ zbyt krótkie odcinki i się olej nie
    dopala, skutkiem czego raz na rok wizyta celem skasowania błędu. A jeździ
    ponad 30 km w jedną stronę :-)

  • 98. Data: 2015-08-11 10:08:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-08-11 o 09:33, Lisciasty pisze:
    > Dlaczego niby fizycznie niemożliwe?

    Proponuję przeczytać jakieś opracowanie naukowe. Na przykład to:

    https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=5&ved=0CD0QFjAEahUKEwj8s6a7wKDHAhUJ_XIKHVQh
    BCs&url=http%3A%2F%2Fwww.inference.eng.cam.ac.uk%2Fs
    ustainable%2Fbook%2Ftranslate%2Fpolish%2FR_A.pdf&ei=
    yKPJVfyvPIn6ywPUwpDYAg&usg=AFQjCNFMdP-INLWZM2EpJp2nB
    ljU1iY08g&sig2=yfGTWCTrJ11weY_eiO8Q2A&bvm=bv.9980424
    7,d.bGQ&cad=rja

    Nie jest długie, ale otwiera oczy na zależności fizyczne.
    W skrócie jest tak, jak napisałem wcześniej: energia potrzebna do
    utrzymania prędkości rośnie z kwadratem tej prędkości. 160 km/h wymaga
    2.56x więcej energii na pokonanie oporów powietrza niż 100 km/h (1.6^2).

    Możliwe, że masz niezwykle opływowy samochód (ale nie masz:
    http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coeffici
    ent_of_Drag_List).

    --
    MN

  • 99. Data: 2015-08-11 10:12:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Chciałbym żeby tak było. Moja tojota przy 100km/h pali 8,2 a przy 160 km/h
    > pali 8,7. Wszystko w trasie, bez zbędnego hamowania i pałowania gazem :/
    > Diesel, gwoli ścisłości.

    Kiedyś testowo jechałem Yarisem (1.3 benzyna, 87 KM) "o kropelce". 30 km
    pokonałem z prędkością 60-80 km/h, zatrzymując się dosłownie 2-3 razy na
    skrzyżowaniach. Zużyłem 4.5 l/100 km.

    --
    MN

  • 100. Data: 2015-08-11 10:21:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 sierpnia 2015 13:04:52 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Tak, to prawda, że 2 skrzynki browca miałby być na zachęte, aby
    > Adama skłonić do wykonania testu i obrony swojej tezy.
    >
    > ... ale co prawda to prawda, miłoby było, gdyby w przypadku przegranego
    > zakładu Adam również zrewanżował się skrzynką :) - weź Adaś nie dziaduj ;)...

    Ja Cie prosze Ty mi tu nie Adasiuj jak ghoscik - Adas to do mnie mowi moja
    mama i zona, nikt wiecej :-)

    Nagralem dwa filmiki - duzy ruch i ciezko jechac dluzej niz ~2 min rowne
    200km/h ale doskonale widac na ekonomizerze spalanie rzedu 8-9l / 100 przy
    dluzszym odcinku. Dodatkowo zerowalem na kompie srednie spalanie -
    gdybym utrzymal predkosc jeszcze przez 2-3 min to spadloby w okolice
    8.0 :-) Filmy wrzuce pozniej publicznie, musze czyms zakryc wskazanie
    przebiegu zeby utrudnic ew. identyfikacje :-)

    Oczywiscie calosc testu wykonana na niemieckiej autostradzie bez limitow
    predkosci :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.