  • 1. Data: 2015-08-05 14:00:30
    Temat: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: j...@g...com

    Taka brama. Obrzeża miasta blisko 200 tyś mieszkańców. Żadnych innych cech
    szczególnych w nieruchomości....

    https://drive.google.com/file/d/0B-8FWX0IlAwzU0JFV0x
    NRDNEQ3c/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/0B-8FWX0IlAwzYTlNMlN
    LU0FiRnM/view?usp=sharing

    To co?
    Może ma ktoś bramę "Bitwa pod Grunwaldem", "Szarża lekkiej brygady" lub chociaż XV
    wieczne rycerstwo europejskie na straży domu. Może jakaś Kamasutra?
    Jackare

  • 2. Data: 2015-08-05 14:20:33
    Temat: Re: Kto ma lepszą bramę ?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 14:00:31 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
> [...]
    wieczne rycerstwo europejskie na straży domu. Może jakaś Kamasutra?

    Dla mnie tego typu brama:

    http://kowalstwo-jurecki.pl/wp-content/uploads/2012/
    02/Wykonane-prace-178.jpg

    Jest bardziej wiesniacka niz ta ktora wkleiles. Ta ktora wkleiles (o ile to
    wszystko wykute recznie?) przynajmniej jest mocno indywidualna - widac fach
    w rekach i wlozona kupe roboty :)

    Jak dla mnie spoko. Moze facet jest kowalem i to jego wizytowka? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-08-05 14:31:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 14:00:31 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
> [...]
    Kurcze, gdyby nie to że wiem że ze Śląska jesteś to podejrzewałbym że to robota
    mojego kolegi. Znaczy ta brama- bo kumpel właśnie takie od lat klepie i z tego żyje
    Mam gdzies fotki bramy z motywem ryb jego produkcji jak znajde to wkleje.
    Klepie te blachy normalnie młotkami w niewielkim warsztaciku

  • 4. Data: 2015-08-05 14:35:02
    Od: j...@g...com

    > Jak dla mnie spoko. Moze facet jest kowalem i to jego wizytowka? :)
    > pozdr.

    nie wiem. Elementy na bramie wyglądają na jakąś metaloplastykę, tłoczone blachy itp
    (klepane?). Nie jest to raczej masywna odkuwka czy odlew, ale rękami tego nie
    macałem.
    Niemniej jednak zainspirowało to moją fantazję dość mocno :)

    Link do zdjęcia który podałeś - nuworyszowski standard jakich milion widac dookoła.

    A jak już jesteśmy przy temacie bram - bardzo charakterystyczne są bramy i ich
    zabudowy w Rumunii w północnej Transylwanii i Ardelu, przy czym są to raczej leciwe
    rzeczy, ale nadają wygląd i charakter całym miejscowościom.
    Jackare

  • 5. Data: 2015-08-05 14:36:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 14:20:36 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > http://kowalstwo-jurecki.pl/wp-content/uploads/2012/
    02/Wykonane-prace-178.jpg
    Np. mi nie podobają się te "nowoczesne" bramy/ogrodzenia z nierdzewki a tego szajsu
    coraz więcej widuje.
    Ja jestem zwolennikiem drewna. Ale każdy lubi co tam chce.

  • 6. Data: 2015-08-05 14:42:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To co?

    Dla mnie spoko - nie razi a wprowadza pewien indywidualizm - do tego to
    kawał rzemiosła a nie kawał plastiku więc IMO OK.

    > Może ma ktoś bramę "Bitwa pod Grunwaldem", "Szarża lekkiej brygady" lub
    > chociaż XV wieczne rycerstwo europejskie na straży domu.

    A czemu nie?

    Są miasta gdzie niemal każda kamienica na starówce ma nad drzwiami
    wejściowymi ma jakiś symbol i potocznie się je nazywa "pod koroną", "pod
    trzema śledziami" itd. Co ciekawe ludzie tych określeń używają.

    > Może jakaś Kamasutra?

    Zaczepki szukasz?

    Wybory idą, chcesz zimę poza domem spędzić za publiczne zgorszenie ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-08-05 15:08:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-08-05 o 14:36, Kris pisze:
    02/Wykonane-prace-178.jpg
    > Np. mi nie podobają się te "nowoczesne" bramy/ogrodzenia z nierdzewki a tego szajsu
    coraz więcej widuje.
    > Ja jestem zwolennikiem drewna. Ale każdy lubi co tam chce.
    Z drewnem jest kupę pierdolenia. Mój ojciec co kilka lat konserwował
    drewniane płoty i bramę, po 20-tu latach praktycznie wszystko do
    wywalenia i postawienia od nowa. Więc teraz przymierza się do czegoś ze
    stali.

  • 8. Data: 2015-08-05 15:39:52
    Od: j...@g...com

> [...]
    > Mam gdzies fotki bramy z motywem ryb jego produkcji jak znajde to wkleje.
    > Klepie te blachy normalnie młotkami w niewielkim warsztaciku

    Może robił wysyłkowo? To tak właśnie wygląda jak robota blacharza - artysty.

  • 9. Data: 2015-08-06 00:19:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 5 sierpnia 2015 14:36:29 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Np. mi nie podobają się te "nowoczesne" bramy/ogrodzenia z nierdzewki a tego szajsu
    coraz więcej widuje.
    > Ja jestem zwolennikiem drewna. Ale każdy lubi co tam chce.

    Ja mam brame z profili zamknietych, o taka:

    http://cdn14.pb.smcloud.net/t/files/8d/7b/34/9463e06
    22c/brama-wjazdowa-przesuwna-betafence-egidia-palisa
    dowa.jpg

    Zadnych ozdobnikow, strzalek, listkow i innych gowien - to jest dla mnie wies :)
    Minimalizm gora!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2015-08-06 09:04:46
    Od: j...@g...com

    > Zadnych ozdobnikow, strzalek, listkow i innych gowien - to jest dla mnie wies :)
    > Minimalizm gora!
    > pozdr.

    A mnie z kolei minimalizm nudzi. Pozbawianie się tego co ładne i może cieszyć oko
    jest dla mnie smutne. Ilość i klasa ozdobników jest rzeczą gustu. Fascynuje mnie to
    jak ludzie kiedyś budowali i to wcale nie tak dawno - przełom XIX i XX wieku.
    Secesja: ozdobniki, rzeźby, reliefy, obróbki kamieniarskie okien i drzwi, portale i
    elementy wewnętrzne: poręcze schodów, wypełnienia barierek schodowych metaloplastyką.
    U mnie w mieście zachowały się piękne zabytkowe pokrycia glazurą danych piekarń i
    sklepów rzeźniczych. Budynki przemysłowe z przełomu wieków są nieraz bardziej
    urodziwe niż współczesne budynki mieszkalne czy "rezydencje" nuworyszów.
    A jak się patrzy jak budowali starożytni Grecy i Rzymianie to już w ogóle.... Oni to
    musieli budżet przekraczać...

    Średniowieczne katedry zdobione w sterczyny - szkoda że nikt tak nie buduje:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pinakiel#/media/File:M
    ilan_Dome3.JPG

    Jak dla mnie, to jednak takie budownictwo cieszy moje oko, a takie jak poniżej to
    jakoś w ogóle:

    http://pracownia-projekty.dom.pl/images/68/elewacja_
    1_an_kostka.jpg
    http://www.zetbud.pl/wp-content/gallery/handlowa/han
    dlowa-45.jpg

    bo sprowadza dom do roli jednego z wielu przedmiotów nie innego niż krzesło, szafka
    czy samochód