  • 11. Data: 2009-01-02 10:01:24
    Temat: Re: Ktore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu?
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjjj99$b75$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Piotr_Boncza"

    > Tak czytam jak to działa. I chyba to bardziej działa na wyobraźnię niż na
    > spadek zużycia energii.

    Jakoś tam działa, ale oszczędność intensywnie zależy od różnicy temperatur
    na zasilaniu i powrocie - im wyższa ta róznica tym lepiej, czyli
    optymalizować trzeba przepływ w instalacji i dobierać pompę bez zbędnego
    zapasu.
    Choć wydaje mi się że większe oszczędności przyniesie zastosowanie jakiegoś
    ekranu zagrzejnikowego (np. Thermostop)...

    A dodam jeszcze - przeciętny kaloryfer tylko 20% ciepła oddaje przez
    promieniowanie, pozostałe 80% przez konwekcję. Stosując rozwiązania typu
    X2 albo dodając ekran zagrzejnikowy mamy wpływ tylko na te 20%...

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 12. Data: 2009-01-02 10:12:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jd."

    > X2 albo dodając ekran zagrzejnikowy mamy wpływ tylko na te 20%...

    A z tych 20%, ma które mamy wpływ 1% odzyskamy. To działa jak lekarstwo
    homeopatyczne, nie zaszkodzi ale i nie pomorze więcej niż placebo a
    producent tych cukrowych kuleczek ma ogromne zyski.

    Robert

  • 13. Data: 2009-01-02 10:20:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jd."

    > Jakoś tam działa, ale oszczędność intensywnie zależy od różnicy temperatur
    > na zasilaniu i powrocie - im wyższa ta róznica tym lepiej,

    Tym lepiej dla oszczędności energii? A co się dzieje z energią jak różnica
    temperatur jest mniejsza? Wyższa temperatura wraca do pieca i piec już nie
    musi jej tak wysoko podnosić. Nawet jak różnica w delta T będzie 100% przy
    różnych grzejnikach to ten gorszy albo niedogrzeje i trzeba dać większy albo
    głowica termostatyczna będzie 95% czasu otwarta. A w tym lepszym głowica
    będzie regulować.

    Robert

  • 14. Data: 2009-01-02 10:36:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > na zasilaniu i powrocie - im wyższa ta róznica tym lepiej, czyli
    > optymalizować trzeba przepływ w instalacji i dobierać pompę bez zbędnego
    No własnie czyli trzeba odpowiednio wyregulować kryzy na grzejnikach?
    Bo ja zostawiłem tak jak było fabrycznie(grzejniki Diamond) ale zastanawiam
    sie czy nie warto przeprowadzić regulacji.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-01-02 11:06:44
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "Jd."

    > A z tych 20%, ma które mamy wpływ 1% odzyskamy. To działa jak
    > lekarstwo homeopatyczne, nie zaszkodzi ale i nie pomorze więcej niż

    pomorze gdańskie?

    Różnica jest łatwo wyczuwalna. Dla mnie mają one dodatkową zaletę, bo
    społeczeństwo jest marudne i chce, żeby grzejnik grzał :) czyli był
    ciepły. Przez lata przyzwyczailiśmy się, że spora część co jest przez
    promieniowanie i teraz ciężko się przestawić. Przednia płyta jest sporo
    cieplejsza od zadniej :)
    Straty ciepła idące w ścianę za grzejnikiem są, szczególnie w starym
    budownictwie, spore. Ich wielkość zależy przede wszystkim od różnicy
    temperatur. Dołożenie ekranu pomaga ale nie poprawia estetyki :)
    Producent deklaruje DO 10% oszczędności. Nie wydaje mi się, żeby kłamał,
    bo u nas to może by przeszło ale tam ;) organizacje konsumenckie
    zjadłyby ich bez musztardy. IMHO nawet te kilka % jest nie do
    pogardzenia. Ktoś inny możne się zastanawiać, czy zmniejszać emisję CO2
    czy włożyć te parę złotych na lokatę :)

    pozdrawiam Piotr

  • 16. Data: 2009-01-02 11:43:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza"

    > pomorze gdańskie?

    *pomoże

    Robert

  • 17. Data: 2009-01-02 11:52:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza"
    > Producent deklaruje DO 10% oszczędności. Nie wydaje mi się, żeby kłamał,

    Ale badań przeprowadzanych przez jakąś niezależną instytucję nie
    przedstawili. A to "do 10%" to można traktować w granicach -10% do 10%.

    Robert

  • 18. Data: 2009-01-02 15:05:35
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jesli nie piszcza/nie szumia, to możesz zostawić, ale lepiej pozmniejszać nastawy (bo
    zwykle są ustawione na maks, otwarcie) do odpowiednich dla danej mocy grzenika - no
    chyba, ze zacznie zawór szumiec.
    JaC

    -----

    > Bo ja zostawiłem tak jak było fabrycznie, ale zastanawiam sie czy nie warto
    przeprowadzić regulacji.

  • 19. Data: 2009-01-02 15:33:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Jesli nie piszcza/nie szumia, to możesz zostawić, ale lepiej pozmniejszać
    > nastawy (bo zwykle są ustawione na maks, otwarcie) do odpowiednich dla
    > danej mocy grzenika - no chyba, ze zacznie zawór szumiec.

    A jakie nastawy są "odpowiednie dla danej mocy grzenika"- czy gdzieś to moge
    sprawdzić?
    Co prawda grzejniki nie szumią, grzeją ok ale może warto je jeszcze
    podregulować?

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-01-02 15:42:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W katalogu producenta grzejników lub wkładek zaworów.
    Przykładowo Rettig-Purmo podaje.
    JaC

    -----