  • 11. Data: 2014-12-16 13:34:42
    Temat: Re: Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:31:59 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Ogólnie przesadasz. Nawet jak ktoś wyżej pisał-zwykły przedłużacza owinięty folia
    streczem/rękawem do pieczenia i będzie dość bezpiecznie. Nie dajmy się zwariować.
    Oczywiście wykluczam sytuacje że ktoś to w oczku wodnym czy innej kałuży umieści.

    Ogólnie przesadzam to prawda, ale pomysł wkładania pochłaniacza wilgoci do torebki z
    przedłużaczem najpierw mnie rozśmieszył, a jak się sekundę pośmiałem to zamarłem -
    niechby kto potraktował to poważnie.
    Oczywiście nikt nie będzie planował wkładania do oczka wodnego, ale mamy zimę i może
    się zdarzyć że spadnie śnieg, efekty zmian temperatur są ogólnie znane i
    "bezpiecznie" umieszczony w torebce z chemią przedłużać może wylądować w kałuży a
    wtedy już może być niebezpiecznie. W wersji light wywali bezpieczniki i po kłopocie,
    w wersji hard może nieźle kopnąć kogoś sięgające po mokry przewód.

    --
    ZZ@private

  • 12. Data: 2014-12-16 23:09:54
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-12-16 o 09:57, ZbyszekZ pisze:

    > Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

    Woda H2O wogóle nie przewodzi prądu, o ile nie jest zabrudzona - jak ma
    trochę np soli, czy innych związków chemicznych, to już przewodzi. Tyle,
    że czyste H2O to ciężko zrobić.

  • 13. Data: 2014-12-16 23:13:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-12-07 o 09:44, maskaradas pisze:
    > Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
    > jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
    > podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek

    Zastosuj lepiej jakąś skrzynkę rozdzielczą hermetyczną zewnętrzną.
    Będzie bezpiecznie i przyda się na kolejne święta. A nie możesz zrobić
    tego raz a porządnie? Jakieś małe hermetyczne skrzyneczki z zasilaniem w
    pobliżu przyszłych światełek? Za rok tylko podłączysz i tyle.

  • 14. Data: 2014-12-17 22:43:37
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

    Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo.

    --

    Chiron

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2014-12-18 18:08:49
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-12-07 09:44, maskaradas pisze:
    > Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
    > jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
    > podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek
    1. Lampki od chinoli do użytku wewnętrznego kosztują około 10zeta za 100
    szt.Ja je traktuję jako jednorazówki.Trafia je po ok 2 sezonach zimowych
    ( a konkretnie deszczowych)
    2. połaczene wykonuję na drzewie- listwa z 4 gniazdkami wsadzona do
    plastikowego pojemnika odwróconego do góry dnem. Od dołu luźna pokrywka.
    Całość przypięta trytytkami do gałęzi.

    Dzieci, kotów, dorosłych nie ma w ogródku, sroki mi nie będzie szkoda.
    Sprawdza mi się to 4 sezon.
    Taniej już się chyba nie da.

  • 16. Data: 2014-12-18 18:14:41
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-12-15 o 21:14, XL pisze:

    > Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią.

    Chyba streczem?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 17. Data: 2014-12-18 18:57:51
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2014-12-18 o 18:08, Frez pisze:

> [...]
    > Całość przypięta trytytkami do gałęzi.
    >
    > Dzieci, kotów, dorosłych nie ma w ogródku, sroki mi nie będzie szkoda.

    Robię podobnie.
    Polecam jednak raczej lampki z grubszym kabelkiem. Cieńsze (wewnętrzne)
    rozrywa wiatr.
    Na 10 sznurków po 6 latach tylko 3 się poważnie zepsuło a w innych kilka
    żarówek padło. Jednak widać które, bo zazwyczaj tylko one nie świecą.
    Zakładam je na choinkę w ogrodzie jesienią a zdejmuję późną wiosną.
    Raz wisiały przez cały rok.
    Na wejściu chiński rozgałęziacz schowany w torbie foliowej między gałęziami
    Niestety, obecnie widać na straganach już tylko LEDowe. Niczego o ich
    zachowaniu w ogrodzie nie powiem.

  • 18. Data: 2014-12-18 22:55:30
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Dec 2014 18:14:41 +0100, wolim napisał(a):

    > Chyba streczem?

    Tak, streczem. Przejęzyczenie.

  • 19. Data: 2014-12-20 16:48:34
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-12-18 22:55, XL pisze:

    > Tak, streczem. Przejęzyczenie.
    Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

  • 20. Data: 2014-12-20 18:57:35
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 16:48:34 +0100, Frez napisał(a):

    > Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

    Pomysł dobry, ale jak i poprzednie, gorzej się sprawdzi w miejscach wylotu
    kabli - tam woda i tak może podsiąkać między kablem a folią. Trzeba byłoby
    może te miejsca (ale tylko póki suche) uszczelnić jakimś
    smarem=smarowidłem. Wtedy wszystko powinno być OK.