  • 11. Data: 2012-10-08 11:16:41
    Temat: Re: Liczenie zapotrzebowania na ciepło - mieszkanie w bloku
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:2f048caa-1ccc-4b36-b9d1-d103bfdfe627@v15g2000yq
    i.googlegroups.com...
    On Oct 8, 9:22 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    >Nie za bardzo jest tam co źle liczyć, być może wentylacja wyjdzie
    >mniej jak się zakluczy okna, ale nie po to się kupuje nowe mieszkanie
    >żeby je zagrzybić :>

    Nie chce mi się analizować tego co w linku a i tez czasu na to nie mam,
    napisałem moją opinię na podstawie mojego domu stojącego solo na działce z
    odczytów licznika a nie "z teorii przegród"

    Marek

  • 12. Data: 2012-10-08 12:39:02
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-10-05 19:23, Lisciasty pisze:

    > Ano właśnie. Wychodzi jakieś 6 tys. kWh. A masz nad głową sąsiada, a
    > nie kiepsko ocieplony dach...
    > A jaki metraż/kubatura?
    >
    > Pzdr.
    > L.

    Powierzchnia 63 m2, dlatego pisałem, że podobnie.

    Ryba

  • 13. Data: 2012-10-08 13:16:01
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    8g2000vby.googlegroups.com...
    > Wyszło mi około 140 kWh/m2/rok,

    To b. dużo.
    Moja parterówka o nieco ponad 2x większej pow. ma 63 kWh/m2rok a nie mam tam
    cudów w kwestii izolacji termicznej.

    Pozdr.

  • 14. Data: 2012-10-08 13:41:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 8, 1:15 pm, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > To b. du o.
    > Moja parter wka o nieco ponad 2x wi kszej pow. ma 63 kWh/m2rok a nie mam tam
    > cud w w kwestii izolacji termicznej.

    Pewnie diabeł tkwi w wentylacji.

    Według normy:
    - kuchnia 50 m3/h
    - łazienka 50 m3/h
    - oddzielny wc 30 m3/h

    Ja policzyłem 160 m3/h czyli całą kubaturę. Zmienię na 130 i zobaczymy
    co wyjdzie.
    Ale czy to dużo? Koledze Rybie lepiej chronionemu przez sąsiadów
    wychodzi 2 tys. kWh mniej realnego zużycia.

    L.

  • 15. Data: 2012-10-08 21:02:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Zmniejszyłem wentylację do 130 m3/h (normowo), polepszyłem nieco okna
    (więcej komór) i wyszło 6570 kWh/rok.
    Ciepło dla odbiorcy końcowego to około 70zł/GJ czyli około 26 gr/kWh,
    co daje rocznie 1700 zeta za ogrzewanie.
    Ja mam identyczny metraż w tym samym mieście, tyle że mam 2 ściany
    zewnętrzne (a nie 3 + dach) i płacę 1200 rocznie.
    Wydaje mi się że te obliczenia mają niejaki sens, zobaczymy czy się
    znajomek zdecyduje kupić i jakie rachunki przyniesie :>

    L.