  • 61. Data: 2018-03-11 21:27:55
    Temat: Re: Lokal 47m2 - czym grzać?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.03.2018 o 21:20, sirapacz pisze:

    > Spalony propan a nie w postaci niespalonej.
    Spala się na CO2 i H2O, więc co ma śmierdzieć?
    Smrodek pewnie bierze się z tego merkaptanu. Może jestem przeczulony, bo
    miałem w rodzinie starszą osobę, której stale było zimno i dogrzewali
    jej pokój takim piecykiem na butle. Ten specyficzny smrodek mam już
    zakodowany plus wilgotność powodującą zaparowanie okularów zaraz po
    wejściu z chłodnego. Wchodząc np. do sklepu od razu wiem, że grzeją tam
    na butle.
    Jacek

  • 62. Data: 2018-03-11 22:12:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > zakodowany plus wilgotność powodującą zaparowanie okularów zaraz po
    > wejściu z chłodnego. Wchodząc np. do sklepu od razu wiem, że grzeją tam

    Bo w każdym tak lekko capi właśnie specyficznie - nie wiem co dokładnie
    bo nie jestem chemikiem (a ostatnią chemię miałem w podstawówce), może
    zanieczyszczenia, może zasmradzacz a może palone zanieczyszczenia w
    powietrzu.

  • 63. Data: 2018-03-11 23:21:26
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-03-11 o 20:05, Myjk pisze:
    > Sun, 11 Mar 2018 19:51:34 +0100, Mateusz Bogusz

    > To jest multisplit (4 jednostki),
    > siłą rzeczy CWU to nie grzeje
    > i nie ma systemu CO.

    > Od zeszłego roku, Gree.

    Tak patrzę na taki Lomo Economic, pobiera to 1,7kW oddając ciepła 5,3kW
    Dobrze widzę?
    http://gree.pl/Katalog-produktow,c,1,pid,599

    No ok, powiedzmy że tak jest, ale jak ma się do tego powiedzmy -17
    stopni na zewnątrz przez parę dni jakie ostatnio mieliśmy i
    odszraniania? Ile grzeje czasu do czasu odszraniania?

    --
    Irokez

  • 64. Data: 2018-03-12 08:05:04
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Naprawdę interesuje Cię te 2-4 dni w roku? Zagrzejesz farelka

  • 65. Data: 2018-03-12 09:13:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 11 marca 2018 23:21:27 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

    > No ok, powiedzmy że tak jest, ale jak ma się do tego powiedzmy -17
    > stopni na zewnątrz przez parę dni jakie ostatnio mieliśmy i
    > odszraniania? Ile grzeje czasu do czasu odszraniania?

    Dokupisz kortynę powietrzna
    W OBI za ok 150zł w sobotę widziałem,
    Kurtyna nad drzwiami i tak się przyda zeby przeciągów nie było a jak będzie minus 17
    to włączysz w kurtynie nadmuch ciepłego powietrza i te 47m2 masz nagrzane w
    kilkanaście minut
    Ew jak nie masz miejsca na kortynę powietrzna to kup grzejnik 2kw z wentylatorem
    W obi 65zł i spokojnie te 47m2 dogrzejesz w najgorsze mrozy kilka dni w roku
    https://www.obi.pl/elektryczne-urzadzenia-grzewcze/g
    rzejnik-konwektorowy-turbo-2000-w/p/2786382?template
    =PDP&box=box4

  • 66. Data: 2018-03-12 10:10:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 11 Mar 2018 23:21:26 +0100, Irokez

    > Tak patrzę na taki Lomo Economic, pobiera to 1,7kW oddając ciepła 5,3kW
    > Dobrze widzę?
    > http://gree.pl/Katalog-produktow,c,1,pid,599

    Dobrze, tylko to pewnie wartości dla 7sC w powietrzu (nie chce mi się
    szukać karty). Dlatego tak istotne jest obliczenie zapotrzebowania aby
    kupić odpowiedniej mocy jednostkę. Musisz kupić taką, aby przy -15
    spełniała maksymalne zapotrzebowanie pomieszczenia -- ale powtarzam, te
    obliczenia z kalkulatora są abstrakcyjnie wysokie, no i nie uwzględniają
    ocieplenia, które powinieneś dodać.

    > No ok, powiedzmy że tak jest, ale jak ma się do tego powiedzmy -17
    > stopni na zewnątrz przez parę dni jakie ostatnio mieliśmy i
    > odszraniania? Ile grzeje czasu do czasu odszraniania?

    Paradoksalnie najwięcej kłopotów powietrzne pompy mają w okolicach zera.
    Jak jest -17 to powietrze jest suche, więc się lamele mniej szronią. Tylko
    energii jest mniej, toteż spada moc cieplna urządzenia. Ale na takie okazje
    są grzałki. Przez parę dni nawet z COP=1 nie pójdziesz z torbami. Już nie
    wspomnę, że takie temperatury to w nocy są kiedy niekogo nie ma w lokalu i
    nie potrzeba wysoko podnosić temperatury.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 67. Data: 2018-03-12 17:58:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 20:11 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Jest lepsza, nawet jak uwzględnić straty na przesyle, a jeszcze jak
    > uwzględnić ładowanie poza szczytem, tj. z prądu "spadowego", to jeszcze
    > lepiej wychodzi.

    Podasz jakieś źródła na powyższe? - googiel twierdzi, że w PL elektrownie
    węglowe mają sprawność około 45% + straty na przesyle. Diesel ma sprawność
    w okolicach 50%...

    TG

  • 68. Data: 2018-03-12 18:43:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktory dizel ma sprawnosc 50%? Jak ma w warunkach laboratoryjnych 35 to cud.

  • 69. Data: 2018-03-12 18:59:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2018 o 18:43 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ktory dizel ma sprawnosc 50%? Jak ma w warunkach laboratoryjnych 35 to
    > cud.

    nie wiem który - taki miałem pierwszy link w googlu:

    http://decydent.pl/diesel-czy-benzyna/

    TG

  • 70. Data: 2018-03-12 20:08:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > nie wiem który - taki miałem pierwszy link w googlu:
    >
    > http://decydent.pl/diesel-czy-benzyna/

    "diesel-czy-benzyna" to tak samo dobre rozważania jak "pompa-czy-gaz".
    Sprawności przemian cieplnych (silniki tłokowe, elektrobnie) są gdzieś
    w okolicach 1/3, a COP-y pomp ciepła koło 3. Czyli jak to mówią, jeden
    pies. I tak jak na forach samochodowych klekociarze będą się spierać
    z benzyniarzami kto lepszy, tak tu religijny gaziarz z błagoczestnym
    pompiarzem mogą wieść długie dysputy na wzniosłe tematy ochrony Matki
    Ziemi. Jeden będzie dowodził, że w pompie sprawność energetyczną ma
    4,13% wyższą, drugi mu odpowie, że za to "carbon footprint" większy.
    I takie rzeczy to nawet warto czasem poczytać, ale nie wyznania ludzi,
    którzy mogą tylko wierzyć, bo fizyka dla nich to tylko "taki przedmiot
    szkolny".

    --
    Jarek