  • 31. Data: 2011-12-09 19:34:15
    Temat: Re: Magazynowanie energii latem...
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > W jaki sposób chcesz go utrzymać w stanie płynnym?
    > Po pierwsze wodór wrze w temperaturze -253 stC, a przy
    > niewiele niższej, bo - 259 stC zamienia się w ciało stałe.

    pewnie w tepmperaturze pokojowej pozostaje płynny pod cisnieniem, ale jak
    wysokim to nie wiem.

    > Wodór po prostu przenika przez większość materiałów
    > w tym stopy metali, a w szczególności jak jest pod dużym
    > ciśnieniem i w stanie ciekłym :)

    więc jak się przechowuje wodór, przez co nie przenika?

  • 32. Data: 2011-12-09 19:35:40
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2011 16:10:23 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    Witam,

    > a co chcesz tym klimatyzować :)

    Mały domek (a nawet tylko wybrane pomieszczenia w strefie dziennej), nawet
    nie tyle klimatyzować, bo to za duże słowo, ale lekko obniżyć temperaturę
    wewnątrz. Nie lubię dużej różnicy miedzy pomieszczeniem a wnętrzem, ale
    jakby się udało zmajstrować coś, co tylko z energii słońca obniżałoby temp.
    o powiedzmy 4-5 st. byłoby już całkiem przyjemnie.

    > wiesz ile bedą cie kosztować batere słoneczne które będa w stanie uciągnąć
    > mały klimatyzator (ok 600W mocy elektrycznej) ?

    wiem :) dlatego ogniwa to obecnie rozwiązanie całkowicie nieekonomiczne.
    Jednak solary już tanieją. To pomysł na przyszłość, jeśli teraz założę
    solary to najpierw do CWU.

    scruffty

  • 33. Data: 2011-12-09 19:50:07
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:

    > I to jest najlepsze rozwiązanie, które już się obecnie stosuje w
    > wielu krajach np. w Niemczech. U nas podobnie się robi
    > z wiatrakami, ale pier.... biurokracja i grabieżcze państwo
    > skutecznie udaremnia rozwój w tym kierunku.

    najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku są silniki Stirlinga zamieniające
    ciepło na pracę mechaniczną a podłączone do prądnicy generują prąd, niestety
    u nas z tym prądem nie ma co zrobić, bo jedynie możesz go odsprzedać
    elektrowni za 10% wartości, więc późniejsze odkupywanie nie ma sensu, takie
    są przepisy żeby nic się nie opłacało robić, ludzie mają stare i sprawne
    wiatraki wodne i wiatrowe co stoją bezużytecznie bo się nie opłaca ta
    "darmowa" energia, nawet jak sobie gaz wyprodukujesz z g***a to też
    zapłacisz podatek że ci się odechce bo to POlska właśnie.

  • 34. Data: 2011-12-09 20:20:17
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > u nas z tym prądem nie ma co zrobić, bo jedynie możesz go odsprzedać
    > elektrowni za 10% wartości, więc późniejsze odkupywanie nie ma sensu,
    > takie są przepisy żeby nic się nie opłacało robić

    skąd wam sie biora takie informacje - energie ze żródeł odnawialnych
    sprzedaje sie drogo a nie tanio.

    b.

  • 35. Data: 2011-12-09 20:54:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Dec 2011 20:34:15 +0100, news napisał(a):

    > pewnie w tepmperaturze pokojowej pozostaje płynny pod cisnieniem, ale jak
    > wysokim to nie wiem.

    OIDP, to nie, ma temperaturę krytyczna dużo poniżej wrzenia.

    Krótko :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 36. Data: 2011-12-09 22:07:40
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 9 Gru, 21:20, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    da.pl...

    > skąd wam sie biora takie informacje - energie ze żródeł odnawialnych

    A kto placi "drogo" ?

    W Niemczech odkupuja drogo, ale panstwo to subwencjonuje.

  • 37. Data: 2011-12-09 22:11:25
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 8 Gru, 09:53, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:266177a6-9d73-4987-9c38-b6d54bc0fb08@
    q11g2000vbq.googlegroups.com...

    > W Chinach jest 8 milionów biogazowni przydomowych i tych na większą skalę.
    > Chinczycy się z nas śmieją.  Nikt nikomu tam nie każe płacić akcyzy za
    > wyprodukowany biogaz z odchodów zwierzęcych lub z trawy.
    >
    > Marek

    W cieplym klimacie fermentacja zachodzi samoistnie.
    W naszym trzeba wybudowac zbiornik, ktorego zawartosc musi byc
    podgrzewana do 38-40 st.C.
    Zbuduj sobie taki w piwnicy i ogrzewaj dom - kto zapyta Cie o jakas
    akcyze ?

  • 38. Data: 2011-12-09 22:14:56
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    >
    > skąd wam sie biora takie informacje - energie ze żródeł odnawialnych
    > sprzedaje sie drogo a nie tanio.

    Jak to skąd. Z netu się biorą.

  • 39. Data: 2011-12-09 22:17:53
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    yarecky <n...@o...pl> napisał(a):

    > CzeĹ&#65533;Ä&#65533;.
    >
    > CzÄ&#65533;Ĺ&#65533;Ä&#65533; ludzi boi siÄ&#65533; solarĂłw, poniewaĹź duĹźa
    powierzchnia wspomogĹ&#65533;a by co

    > prawda ogrzewanie w okresie przejĹ&#65533;ciowym, ale latem powodowaĹ&#65533;a by
    > olbrzymiÄ&#65533; nadwyĹźkÄ&#65533; energii...
    >
    > A gdyby tak przetwarzaÄ&#65533; tÄ&#65533; dodatkowÄ&#65533; energiÄ&#65533; ->
    rozkĹ&#65533;adajÄ&#65533;c wodÄ&#65533; na tlen

    > i wodĂłr? Tlen wtedy wpuszczalibyĹ&#65533;my do atmosfery a wodĂłr pod
    ciĹ&#65533;nieniem
    > do zbiornika pod ziemiÄ&#65533;.
    >
    > ZimÄ&#65533; byĹ&#65533;o by czym dogrzewaÄ&#65533;...
    >
    > Jest to realne? Prowadzi siÄ&#65533; jakieĹ&#65533; prace w tym kierunku?
    >
    > Yarecky.
    Jak już jesteś w dziale SF to zrób tak. Odpal mały ładunek jądrowy pod ziemią.
    Najlepiej głęboko. Wybuch rozepchnie skały a temperatura je stopi i zrobi się
    super szczelny zbiornik. Będziesz mógł sobie w nim trzymać co tylko zapragniesz.

  • 40. Data: 2011-12-10 08:47:35
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > sprzedaje sie drogo a nie tanio.

    hmmm, sie musze wycofac, moje informacje byly stare a te nowe nie dotyczyły
    naszego kraju. No to w sieci też nie mozna mgazynowac energii :-) Widze ze
    najbardziej ekonomiczni są drobni pijaczkowie - przepijają na bieząco, żadna
    inflacja im nic nie zrobi :)

    b.