  • 31. Data: 2020-06-28 16:14:49
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Nie, tu chdozi oto że Hauwej może Ci dostarczyć dowolną ilośc falowników
    > o *niższej* mocy [1] jeśli tylko ma te wyższe. Daje to do myślenia czy
    > downgrade nie odbywa się *po* ich produkcji.

    W fabryce na końcu linii produkcyjnej jest specjalne stanowisko do
    robienia downgrade. Inaczej po prostu nie da się zrobić falownika
    mniejszej mocy.

    > [1] Info ze spotkania z dystrybutorami. Niestety wiem to tylko od
    > jednego z nich, wiec to tylko na poziomie gdybania.

    Ja to wiem od jednej pani, co zna takiego pana, który był w fabryce
    Huaweia i to wszystko widaiał na własne oczy. Informacja pewna.

    > Całe szczęscie że to nie na temat, wiec nikogo to nie obchodzi.

    Uff... Też mi ulżyło. Szczęście wprost nieopisane.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2020-06-28 18:47:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > Ogniwa łączy się w szereg, na typowy panel przypada około 30 V,
    > a producent deklaruje, w jakim zakresie napieć wejściowych może
    > pracować jego urządzenie. Na przykład 600-1000 V.

    I to by oznaczało ze taki falownik musi pracowac z minimum 20 panelami?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 33. Data: 2020-06-28 19:19:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > I to by oznaczało ze taki falownik musi pracowac z minimum 20 panelami?

    To tak oznacza. Jeśli oczywiście producent tak opisał zakres. Inwertery
    mniejszej mocy mogą mieć niższe dopuszczalne napięcia (nie jestem teraz
    na bieżąco z ofertami handlowymi). Sprzęt większej mocy ma więcej niż
    jedno wejście do podłączania łańcuchów paneli.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-06-28 20:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > (nie jestem teraz na bieżąco z ofertami handlowymi). Sprzęt
    > większej mocy ma więcej niż jedno wejście do podłączania łańcuchów

    Dziekuje, to wiele mi wyjasniło.
    Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - ile mogłoby kosztować podłączenie
    takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,
    poprzeprowadzał przewody a ktos musiałby tylko sprawdzic, podłączyc i
    podbic papier?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 35. Data: 2020-06-28 21:29:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.06.2020 20:59, Budzik wrote:
> [...]
    > takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,
    > poprzeprowadzał przewody a ktos musiałby tylko sprawdzic, podłączyc i

    Jeżeli skompletowanie samodzielne potrzebnych elementów (bo wtedy sam
    byś sprawdził ceny), jest takim wyzwaniem to jak wyobrażasz sobie
    samodzielny montaż?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 36. Data: 2020-06-28 21:51:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-28 o 15:59, heby pisze:

    > Nie, tu chdozi oto że Hauwej może Ci dostarczyć dowolną ilośc falowników
    > o *niższej* mocy [1] jeśli tylko ma te wyższe. Daje to do myślenia czy
    > downgrade nie odbywa się *po* ich produkcji.

    Nie musi.

    > [1] Info ze spotkania z dystrybutorami. Niestety wiem to tylko od
    > jednego z nich, wiec to tylko na poziomie gdybania.
    Jest klient to i się skonfiguruje odpowiednio, w dół to serwis bez
    problemu przestawi jeden parametr.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2020-06-28 22:21:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

> [...]
    > takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,
    > poprzeprowadzał przewody a ktos musiałby tylko sprawdzic, podłączyc i

    Mogłoby kosztować dowolnie, co wnoszę z anonsowanych tutaj cen za kW
    żądanych przez "kompleksowych realizatorów". A te mają rozpiętość 1:2
    albo i większą. Przy podejściu Zrób To Sam może być podobnie. Żeby mieć
    taką elektrownię, trzeba sobie kupić panele, inwerter, oraz "trochę
    dupereli" w rodzaju kable czy wsporniki mocujące toto na dachu. Tu może
    być pierwsza niespodzianka -- udział tych dupereli w kosztach może być
    znacząco wyższy, niż się pierwotnie zakładało. Ktoś może potrafi zrobić
    mocowanie ze starej szprychy rowerowej i niepotrzebnej szpulki od nici
    (którą można znaleźć w każdym domu), ale to nie jest reguła. Druga sprawa,
    to te dwa główne elementy systemu. Spodziewam się sporych różnic w ofertach
    (każdy będzie zapewniał, że ma najniższą cenę w stosunku do jakości), ale
    jeśli chodzi o rynek detaliczny, niewiele mam doświadczenia, lepiej żeby
    wypowiedział się kdoś z praktyką, najlepiej niedawną.

    Pewnie niewiele tym wywodem wyjaśniełem, najwyżej to, że wszystko wcale
    nie jest tak proste, jak się na początku wydaje.

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2020-06-28 22:23:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/06/2020 20:59, Budzik wrote:
    > Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - ile mogłoby kosztować podłączenie
    > takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,

    Jak mi wyjasnił jeden z miszczuf od pompy ciepła: no, ale dotacją to
    musimy się podzielić, nie?

  • 39. Data: 2020-06-28 22:24:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Jeżeli skompletowanie samodzielne potrzebnych elementów (bo wtedy sam
    > byś sprawdził ceny), jest takim wyzwaniem to jak wyobrażasz sobie
    > samodzielny montaż?

    Jedno i drugie wymaga umiejętności zupełnie innego rodzaju. Ja sobie
    wyobrażam, że ktoś może mieć talent do jednego, a polegnie na drugim.
    Lub odwrotnie.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2020-06-28 22:30:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    heby napisał:

    > Jak mi wyjasnił jeden z miszczuf od pompy ciepła: no, ale dotacją to
    > musimy się podzielić, nie?

    No proszę, niby taki sobie zwykły rzemiecha od rurek i kabelków, a wie
    jak świat funkcjonuje. Miał chłopisko rację. I zacięcie dydaktyczne do
    tego!

    --
    Jarek