  • 21. Data: 2019-05-06 18:04:51
    Temat: Re: Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 18:00, Myjk wrote:
    > nocy głównie), dalej pakować kasę w jakieś dziwne rozwiązania grzewcze (w
    > tym później jakieś "solary"), lepiej kupić po prostu pompę ciepła.

    a) drogie, ale może się mylę?
    b) nie mam wydajnego źródła
    c) chciałem kiedyś przerobić klimę to mi zabronili bawić się ze starymi
    czynnikami i pewnie za chwile za taką zbroniomyśl będą od razu wsadzać
    do więzienia

    Rozwiązanie z PC ma sens jak już to PC się ma ;)

  • 22. Data: 2019-05-06 18:26:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.05.2019 18:04, heby pisze:

> [...]
    > i pewnie za chwile za taką zbroniomyśl będą od razu wsadzać do więzienia
    >
    > Rozwiązanie z PC ma sens jak już to PC się ma ;)

    Powiem więcej: nie tylko PC, ale wiele innych rozwiązań będzie
    miało sens, jeśli będziesz miał hajs. Nie mając hajsu, wszystko
    dla Ciebie będzie za duże i za drogie. Już starożytni zabużanie
    powiadali: bez pracy nie ma kołaczy. Jest tylko zimna woda
    w basenie.

  • 23. Data: 2019-05-06 19:14:04
    Temat: Re: [OT] Mikroskopijny piec na gaz z butli
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2019 18:26, collie wrote:
    > Nie mając hajsu, wszystko
    > dla Ciebie będzie za duże i za drogie. Już starożytni zabużanie
    > powiadali: bez pracy nie ma kołaczy. Jest tylko zimna woda
    > w basenie.

    Interesujące wnioskowanie. Inputujesz że nie mam hajsu? A mi się zawsze
    wydawało że umiejętność znalezienia tańszego rowiązania jest przydatną
    umiejętnością a tutaj dostaje poradę żeby kupić drożej. No no ...

    Mogę kupić gotową pompę ciepła do basenu. Ale po h... ?

  • 24. Data: 2019-05-06 19:32:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 19:14:08 UTC+2 użytkownik heby napisał:

> [...]
    > umiejętnością a tutaj dostaje poradę żeby kupić drożej. No no ...
    > Mogę kupić gotową pompę ciepła do basenu. Ale po h... ?

    Biorąc pod uwagę że zastanawiasz się nad kupnem ustrojstwa gazowego które kosztuje
    penie ok tysiaka a pompa ciepła basenowa w jula kosztuje 2tys to warto przeliczyć.
    Do tego butla gazu kosztuje 40-50 zł a taka samą ilość energii z PC uzyskasz za 10zł.
    No i jeszcze do gazu chcesz w tandemie wungiel zapodać.

  • 25. Data: 2019-05-06 19:38:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2019 16:30:19 UTC+2 użytkownik heby napisał:

    > Już liczyłem na rózne sposoby. Butlą 11kg nie nagrzeję, ale przynajmniej
    > utrzymam przez kilka dni co oznacza kilka *czystych* dni.

    Butla gazu to ok 140kWh, tyle samo uzyskasz z ok 40kg węgla
    Więc węglem taniej nieznacznie

    > Są większe? Butli ponad 30kg prawdopodobnie nie dzwignę z powodu
    > gabarytu a i szukanie gdzie napełniają może być kłopotliwe.

    33kg
    Zarówno te 11kg jak i te 33kg przywiozą i zamontują bez dodatkowych opląt.
    Przynajmniej u nas na Pomorzu tak to działą.

  • 26. Data: 2019-05-06 23:23:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 6.05.2019 19:14, heby pisze:

    > Ale po h... ?

    Ale po chuj, jak już. No, chyba że wcześniej pisałeś
    po murach: HWDP i tutaj to już tak z rozpędu. Gdyż
    przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.

  • 27. Data: 2019-05-07 08:35:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2019 18:04:51 +0200, heby

    > a) drogie, ale może się mylę?

    Jak już pisałem, jeśli pozbierasz do kupy wszystkie swoje (jałowe) pomysły
    na grzanie basenu (łącznie z mizerną sprawnością grzania węglem i
    komplikacją instalacji), to nie wyjdzie drogo.

    > b) nie mam wydajnego źródła

    Masz powietrze, najwydajniejsze źródło ciepła do grzania basenu w lato.

    > c) chciałem kiedyś przerobić klimę to mi zabronili bawić się ze starymi
    > czynnikami i pewnie za chwile za taką zbroniomyśl będą od razu wsadzać
    > do więzienia

    Przy wtórnym obrocie możesz pofolgować. Na elektrodzie jest pare wątków
    gdzie j. wew. klimatyzatora powietrznego zamienili na wymiennik płytowy i
    grzeją baseny czy inną wodę użytkową.

    > Rozwiązanie z PC ma sens jak już to PC się ma ;)

    To raczej jasne jak słońce.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2019-05-09 18:53:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/05/2019 08:35, Myjk wrote:
    > Jak już pisałem, jeśli pozbierasz do kupy wszystkie swoje (jałowe)

    Możesz wyjaśnic co masz na myśli mówiąc jałowe?

    > pomysły
    > na grzanie basenu (łącznie z mizerną sprawnością grzania węglem

    Grzanie węglem to akurat mam relatywnie wysokiej sprawności jaką da się
    uzyskać z pieca i instalacji.

    > Masz powietrze, najwydajniejsze źródło ciepła do grzania basenu w lato.

    Zimne, bo najtańsza energia elektryczna to bardziej nocą ...

    Znowu: trzeba policzyć czy się opłaca. To że produkują PC do grzania
    basenów to wcale nie zonacza że to rozsądne.

    > Przy wtórnym obrocie możesz pofolgować. Na elektrodzie jest pare wątków
    > gdzie j. wew. klimatyzatora powietrznego zamienili na wymiennik płytowy i
    > grzeją baseny czy inną wodę użytkową.

    Problemem jest dostęp do czynnika. Chyba że napełniają LPG i często
    doładowują.

    > To raczej jasne jak słońce.

    Czyli to rady dla posiadającego PC. Ja nie posiadam. Chwilowo nie będę
    posiadał.

  • 29. Data: 2019-05-10 09:54:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 May 2019 18:53:53 +0200, heby

    > Możesz wyjaśnic co masz na myśli mówiąc jałowe?

    Jałowe, bo nie działają zawsze a tylko w określonych warunkach.

    > Grzanie węglem to akurat mam relatywnie wysokiej sprawności
    > jaką da się uzyskać z pieca i instalacji.

    Czyli o jakiej sprawności mowa? Bo że takiej jakiej się da uzyskać, nie
    znaczy że jest ona dobra.

    > Zimne, bo najtańsza energia elektryczna to bardziej nocą ...

    Tak Ci się tylko wydaje. Wszystko powyżej 7sC to już bardzo ciepłe, a
    chłodniej sezonowej nocy nie jest i kWh energii kosztuje wtedy poniżej
    10gr.

    > Znowu: trzeba policzyć czy się opłaca. To że produkują PC do grzania
    > basenów to wcale nie zonacza że to rozsądne.

    No to policz. Ja nie wiem ile tam kasy pompujesz w wyngiel i ile chcesz
    wpompować w inne elementy, jakich sprawności i parametrów wody się
    spodziewasz jako satysfakcjonujących.

    > Problemem jest dostęp do czynnika. Chyba że napełniają LPG i często
    > doładowują.

    Nie jest żadnym problemem. Jeśli klima była "nabita" przed zdjęciem to
    czynnik ma w sobie i możesz swobodnie podmienić lamele jednostki
    wewnętrznej na wymiennik płytowy. Jeśli nie, to zawsze po podmianie do
    nabicia możesz zawołać kogoś z fgazem. I nic nie trzeba dobijać, mój
    chiński klimatyzator, co to go sam montowałem, chodzi bez dobijania 10 lat.

    > Czyli to rady dla posiadającego PC. Ja nie posiadam. Chwilowo nie będę
    > posiadał.

    Czyli to było stwierdzenie oczywistego faktu, a co nie zaprzecza temu że
    może to mieć sens także jak się pompę kupi. Wszystko zależy jakie masz
    oczekiwania. Siadaj i licz, połowę już miałeś policzoną.

    --
    Pozdor
    Myjk