  • 131. Data: 2010-10-20 16:36:27
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-10-2010 o 16:32:26 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Zgadzam się, ale skoro profil ma być przykręcony do ścianek, to chyba
    > powinny być nie do "dołu krokwi",
    No ja mam strop poniżej krokwi tak z 7cm, tak że u mnie jest akurat
    jak ścinka kończy się na dole w zasadzie jętki słusznie kiki pisze, bo
    krokwie to co innego. Tak że mam miejsce na przykręcenie tego profila U
    ściennego.

    a jeszcze odpowiednio niższe o grubość
    > profilu? I w takim razie analogicznie w przypadku, gdy jest jeszcze
    > dodatkowa warstwa wełny w poprzek krokwi ścianki powinny być niższe
    > dodatkowo o jej grubość?
    Tak aby nie mieć mostka z dołu, ja tak mam, idąc od dołu
    płytaGK, żółta folia, 5cm wełny pomiędzy profilami i uchwytami i w tej
    warstwie kończą mi się ścianki, jętki i wełna 15cm pomiędzy nimi, listwy
    i wełna 5cm w poprzek jętek, membrana, deski.

    > Czy coś pokręciłem? :-)
    Nie :) prawie dobrze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 132. Data: 2010-10-20 16:40:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-10-2010 o 17:31:16 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > U niektórych jętki są podparte na ścianach działowych i bardzo często te
    > jętki są bardzo wysoko od podłogi. W związku z tym między sufitem z płyt
    > i końcem ścian działowych jest ponad metr.
    No czegoś takiego jeszcze nie widziałem, poza tym jętek nie powinno się
    opierać na ściankach działowych bo nie do tego służą, sa za słabe i jak
    dach
    będzie pracował to popękają. W zasadzie w ogóle nie powinny być podparte bo
    ich rolą jest przenoszenie obciążenia dynamicznego krokwi z jednej strony
    dachu na drugą.

    Trzeba w związku z tym albo
    > wypełnić ten metr wełną i jeszcze dać od góry albo okleić sicianki
    > działowe styropianem tak jak ściany szczytowe. tak jest właśnie u mnie
    > tylko nie ocieplili dranie.
    No to musisz jak naszybciej ocieplić te ścianki bo ci tam ciepło ucieka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 133. Data: 2010-10-20 18:22:01
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-20 16:49, robercik-us pisze:

    > Kto był tak pomysłowy, żeby ścianki na poddaszu, albo tam, gdzie ma być
    > lekki strop, murować powyżej tego stropu...? To przecież bez sensu. Ktoś
    > tak w ogóle robi??? :-).

    Przychodzi mi do głowy jeden powód dla murowania wyżej ścianek
    działowych: jeśli chcemy mieć lepszą izolację akustyczną - wtedy musi
    być coś ciężkiego. A dodatkowa wełna na tych ściankach to koszty
    izolacji akustycznej.

    M.