  • 11. Data: 2019-04-03 13:29:26
    Temat: Re: Montaż klimatyzatora split. Uprawnienia, narzędzia?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jeszcze rynek wtorny. W panstwie wielkosci Polski jest to duzy rynek.

  • 12. Data: 2019-04-03 13:46:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak to co? Narazisz sie wedlug uzyszkodnika na bardzo wysokie kary. Chodza trojki
    uzyszkodnikowo chlopskie i kontroluja. Szwagier Balcerka, niejaki Szymczak, mowil ze
    widzial taka trojke w akcji. Sprawdzala czy ludzie na przystanku w zapalniczkach nie
    maja czynnika chlodniczego R600.

    IDIOT WARNING!

    Zenek Kapelinder zwany Kogutkiem to stary komuch, agent kremlowski,
    działający na szkodę Polski i wszystkich Polaków.

    A tu jest dowód:

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20150000881

  • 13. Data: 2019-04-03 14:17:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzilem ze dla jaj robisz z siebie idiote. Mylilem sie.

  • 14. Data: 2019-04-03 18:53:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Sadzilem ze dla jaj robisz z siebie idiote. Mylilem sie.

    Sądziłeś, że ze mnie zrobisz idiotę, a jednak idiotą jesteś ty.

    Po raz kolejny ci tłumaczę: jak nie masz o czymś najmniejszego pojęcia
    to nie doradzaj ludziom, bo działa to na ich szkodę.

    Ośmieszanie tych, którzy znają temat i dobrze doradzają, świadczy tylko
    o tym, że jesteś idiotą.

    Poza tym wypisujesz pierdoły, które są nie maja nic wspólnego z prawdą
    (tu twój tekst do Budynia).

  • 15. Data: 2019-04-03 20:20:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2019 09:09:40 UTC+2 użytkownik WS napisał:
    > Sa sprzedawane nabite juz (jesli instalacja nie za dluga to wystarczy...)
    > + da sie wypozyczyc pompe prozniowa
    >
    > oferty typu https://allegro.pl/oferta/klimatyzator-gree-wifi3-3k
    w35m-samodzielny-montaz-7929818161

    Heh przewiń na sam dół aukcji. Niezła ściema.

    "Urządzenie zawiera HFC (hydrofluorowęglowodory) o współczynniku GWP powyżej 150

    Do montażu należy posiadać certyfikat personalny zgodnie z art.20

    ustawy z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o
    niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych (Dz.U. z 2015r.)."

    *Sformułowanie "samodzielny montaż" odnosi się tylko do tej części prac, które nie
    wymagają odpowiednich uprawnień i dotyczy głównie wykonania "dziury" w elewacji,
    powieszenia wspornika na ścianę oraz przygotowania miejsca montażu, a całą resztę
    prac powinien wykonać wykwalifikowany personel posiadający odpowiednie uprawnienia i
    certyfikat dla przedsiębiorcy oraz/lub certyfikat personalny. W większości wypadków
    klienci powierzają te prace naszej firmie."

    L.

  • 16. Data: 2019-04-03 21:37:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 3.04.2019 13:46, Uzytkownik pisze:

    > IDIOT WARNING!
    >
    > Zenek Kapelinder zwany Kogutkiem to stary komuch, agent kremlowski, działający na
> [...]

    Zenek Kapelinder jaki jest - jak kiedyś koń u księdza Chmielowskiego
    w Nowych Atenach - każdy widzi, ale... Ten Twój gówniany sznurek mający
    być dowodem na zasadność Twoich publicznych wyzwisk pod adresem Zenka
    Kapelindera, świadczy jedynie o tym, że rzeczywiście jesteś idiotą -
    o co Cię podejrzewa Zenek K. - pozbawionym na dodatek poczucia humoru.
    Ale to akurat u idiotów jest normą. Szczerze współczuję.

  • 17. Data: 2019-04-03 22:03:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2019 09:28:54 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Reasumując poza ww narzędziami potrzebne są:
    >
    > Uprawnienia F-gazy

    Już się zorientowałem. 1,5 tysiaka i trochę czasu. Może sobie kiedyś
    wyrobię, na razie nie ma czasu i kasy ;)

    L.

  • 18. Data: 2019-04-10 21:02:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jest jeszcze rynek wtorny. W panstwie wielkosci Polski jest to duzy rynek.

    Haha! Facet który pyta czy sam sobie zamontuje splita, na pewno poradzi
    sobie z rozłączeniem i nabiciem instalacji na nowo :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2019-04-10 22:49:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Generalnie to proste. Wymaga jednak posiadania pompy prozniowej i umiejetnosci
    lutowania twardego srebrem. Kazdy potrafi cos takiego zrobic tylko nie wszyscy wiedza
    ze potrafia. Z narzedzi. Takie cos z rolka do obcinania rurek miedzianych. Cos do
    robienia kielichow na rurkach moze sie przydac. To byla tansza czesc. Z drozszych.
    Transformator do rozgrzewania zeby polutowac srebrem. Sprytny zrobi jak pooglada
    filmy jak zrobic z transformatora z kuchenki mikrofalowej zgrzewarke. Da sie
    polutowac lepszym palnikiem na mieszanke MAP ale to trudniejsze niz jak pradem bedzie
    grzane. Do zrobienia prozni i napelniania potrzebne jest cos co fachowcy nazywaja
    stacja. Drogie to jest. Jak ktos ma pomyslunek jak z zaworow do sprezonego powietrza
    zrobic zeby po odciagnieciu powietrza zamknac przewod do sprezarki i otworzyc do
    zbiornika z czynnikiem to sobie poradzi. Potrzebne sa jeszcze specjalne szczypce do
    zacisniecia rurki ktora sie napelnialo zeby po odlaczeniu stacji czynnik nie uciekl.
    Zacisniecie musi byc pewne bo potem koniec rurki trzeba zalutowac. Jak ktos ma
    pojecie o obrobce recznej metalu to wypiluje wlasciwy ksztalt na szczypcach morsa.
    Mozna do rurki przylutowac zawor bardzo podobny do zaworu jaki jest w feldze. Sa tacy
    co uzywaja zaworow do felg. Myk z zaworem pozwala na doladowanie czynnika bez uzycia
    specjalnych narzedzi. W epoce niedoboru wszystkiego ludzie zajmujacy sie napelnianiem
    lodowek czynnikiem uzywali zamiast dedykowanych pomp prozniowych odpowiednio
    spreparowanych sprezarek od lodowek. Proznia jest potrzebna do dwoch celow. Pierwszy
    to oproznienie instalacji z powietrza. Do tego super proznia nie jest potrzebna bo
    mozna zrobic plukanie czynnikiem. Drugi wazniejszy cel to pozbycie sie wilgoci. Przy
    niskim cisnieniu woda paruje w nizszej temperaturze i jako pare mozna ja odpompowac.
    Podcisnienie jakie robi sprezarka od lodowki umozliwia odparownie wody przy
    temperaturze ok 15°C. Sprezarka od lodowki ma mniejsza szybkosc pompowania i
    uzyskanie podcisnienia trwa sporo dluzej niz prawdziwa pompa prozniowa. Napelnienie
    czynnikiem nie ma nic wspolnego z magia. To prosta czynnosc jesli ma sie czym to
    zrobic.

  • 20. Data: 2019-04-11 10:12:31
    Od: e...@g...com

    Ty i kilka osob da sobie rade, reszta bez szans.