  • 11. Data: 2015-07-14 21:13:20
    Temat: Re: Mycie zmywarki
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-14 o 20:41, bbjk pisze:

    > Tak! Tyle lat korzystam ze zmywarek, ta obecna ma dwa lata z
    > haczykiem, a dopiero teraz dzięki Tobie to odkryłam. Oczywiście
    > wsadziłam patyczek pod uszczelkę, przejechałam nim mocno i starannie,
    > był po wyjęciu czyściutki. Więc chyba masz uszkodzenie, gdyby tam
    > gromadził się brud, byłoby go już pełno. No i pewnie byłoby coś w
    > instrukcji o czyszczeniu tego miejsca. Tylko, że nie czytałam
    > instrukcji...

    To wygląda na to, że u mnie coś jest nie tak. Od początku zmywarka
    wydawała mi się źle zamontowana, to pewnie spowodowało w końcu
    uszkodzenie uszczelki. Muszę ją wymienić.

    Ewa

  • 12. Data: 2015-07-15 08:02:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > A może nawet odwrotnie. Zależy, gdzie się kupi. ;)

    Z czasów reserczu pamietam, że wczorajszy bosch to dzisiejszy siemens.
    Znaczy się, nowosci wchodziły na rynek jako siemens, a potem było to samo
    jako starszy model z innym logo;-)

    > A u Ciebie jest w ogóle możliwość wciśnięcia patyczka (np. takiej
    > bagietki kosmetycznej) pod uszczelkę?

    Pod uszczelkę nie, jest w uszczelce taka fałdka, w której ewentualnie
    mogłoby się coś zbierać, ale jest czysta.

    > Ewa

    J.

    www.kontestacja.com

  • 13. Data: 2015-07-15 10:28:39
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-15 o 08:02, krys pisze:

    > Z czasów reserczu pamietam, że wczorajszy bosch to dzisiejszy siemens.
    > Znaczy się, nowosci wchodziły na rynek jako siemens, a potem było to samo
    > jako starszy model z innym logo;-)

    Ja z czasów swoich poszukiwań pamiętam, że trudno było odróżnić jedno od
    drugiego. Nawet modele o różnych numerach niewiele się między sobą
    różniły, bo producent zmieniał numerację w zależności od dystrybutora,
    któremu sprzedawał. Taka polityka cenowa - to samo w jednym sklepie
    kosztowało trochę inaczej niż w innym, ale teoretycznie to nie był ten
    sam model, bo miał inny numer.

    > Pod uszczelkę nie, jest w uszczelce taka fałdka, w której ewentualnie
    > mogłoby się coś zbierać, ale jest czysta.

    Pozwoliłam sobie wyszukać Twojego modelu po numerze i już widzę znaczącą
    różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie
    uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.
    Tak czy inaczej radzę zaglądać do uszczelek, bo mogą po jakimś czasie
    kryć nieprzyjemne niespodzianki.

    Ewa

  • 14. Data: 2015-07-15 10:48:22
    Od: bbjk <a...@b...cc>

    W dniu 2015-07-15 o 10:28, FEniks pisze:

    > różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie
    > uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.
    Tak, w zabudowie.
    --
    B.

  • 15. Data: 2015-07-15 10:54:39
    Od: XL <i...@g...pl>

    FEniks <x...@p...fm> Wrote in message:
    > Nie będę opisywać tego, co ukrywa się w uszczelce drzwiczek od zmywarki,
    > można zamknąć to w jednym słowie - ohyda.
    >
    > Czy macie jakieś sposoby

    Niczego takiego nie obserwuję, co zresztą potwierdzają zawsze
    serwisanci ,wyrażając spontanicznie zdziwienie że zmywarka u mnie
    taka czysta. A ja nawet żadnych środków do jej oczyszczania nie
    używam. Wystarczy kilka zasad i konsekwencja, wtedy zero roboty
    praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po
    każdym opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta. Nawet w
    13-letniej zmywarce bylo czyściutko jak w nowej. No ale to trzeba
    po prostu robić, ja już mam nawyk, odruch. Inaczej nie potrafię.
    Od pierwszego dnia posiadania zmywarki uważałam, że to miejsce na
    naczynia, z których jemy - i dlatego ma być czyste tak jak same
    naczynia.

    Także ważne - zawsze jest uchylona, kiedy nie pracuje, no i
    czyszczę filtry bardzo często, co kilka myć. Też
    odruch.

    --
    XL

  • 16. Data: 2015-07-15 11:55:03
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-15 o 10:54, XL pisze:
    > praktycznie. Po prostu ZAWSZE naczynia wkładam opłukane i po każdym
    > opróżnieniu przecieram uszczelkę do czysta.

    Brud gromadzi się POD uszczelką. Być może tylko wtedy, kiedy ta jest
    uszkodzona ew. źle zamontowana.

    Ewa

  • 17. Data: 2015-07-15 15:13:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Jul 2015 11:55:03 +0200, FEniks napisał(a):

    > Brud gromadzi się POD uszczelką.

    Zaglądam i wycieram wszędzie, także w samych zawiasach - mam fioła na
    punkcie wszelkiego "partyzanckiego" syfu, bo on jest najgroźniejszy.

    Zapomniałam - ważne jest także (a może kluczowe), że od zawsze używałam
    tylko jednego programu, tj. tego o najwyższej temperaturze, i to
    niezależnie od rodzaju naczyń. Oczywiście używam też płukania, ale to na
    krótko przed właściwym cyklem, aż uzbiera się pełny wsad, a u mnie nie
    zajmuje to wiele czasu 3-)

    > Być może tylko wtedy, kiedy ta jest
    > uszkodzona ew. źle zamontowana.

    A to prawdopodobne.
    --
    XL
    W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

  • 18. Data: 2015-07-15 17:18:01
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > Pozwoliłam sobie wyszukać Twojego modelu po numerze i już widzę znaczącą
    > różnicę - Twoja jest niezabudowana. To może mieć wpływ na mocowanie
    > uszczelki. Ciekawe, czy Basia ma zabudowaną.

    Moja ma uszczelkę po obwodzie oprócz dołu, jedyny słaby punkt to właśnie oba
    końce uszczelki, nigdzie indziej nie ma punktu zaczepienia.

    > Tak czy inaczej radzę zaglądać do uszczelek, bo mogą po jakimś czasie
    > kryć nieprzyjemne niespodzianki.

    Teraz to na pewno:-)

    > Ewa

    Pozdrawiam
    J.

    www.kontestacja.com

  • 19. Data: 2015-07-15 21:32:38
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-15 o 15:13, Ikselka pisze:

    > Zaglądam i wycieram wszędzie, także w samych zawiasach

    A Ty myślisz, że jak ja na ten brud trafiłam? Szklaną kulą?

    Ewa

  • 20. Data: 2015-07-15 21:37:50
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-07-15 o 17:18, krys pisze:

    > Moja ma uszczelkę po obwodzie oprócz dołu, jedyny słaby punkt to właśnie oba
    > końce uszczelki, nigdzie indziej nie ma punktu zaczepienia.

    Po obwodzie moja też ma, ale w środku na korpusie zmywarki, i tu jest
    wszystko OK. Najmniej widoczna i dostępna jest ta uszczelka na dole na
    drzwiczkach, przynajmniej moja zabudowana tak ma. I ta u mnie lekko
    odstaje z jednej strony, więc prawdopodobnie jest pęknięta.

    Ewa