  • 11. Data: 2015-12-02 12:04:04
    Temat: Re: NTG internet mobilny
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 11:54:45 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> [...]
    musiałem skorzystać ze strony noip.com
    przekierowania na routerze porobione to powinno wejść na kamerkę.

    > pewnie nic. Bo to, że masz adres widoczny na zewnatrz to nie znaczy, że
    > on jest Twój. To może być NAT. Albo po prostu operator blokuje
    > połaczenia przychodzące.

    podbno mam swoje wlasne ip - jak to sprawdzic?

    b.

  • 12. Data: 2015-12-02 12:16:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    musiałem skorzystać ze strony noip.com
    przekierowania na routerze porobione to powinno wejść na kamerkę.

    > podbno mam swoje wlasne ip - jak to sprawdzic?

    Tówj operator ma przydzielone raptem 2048 adresów. (176.227.160.0/21)
    Więc pewnie sieć jest NATowana.

    zrób tracert do jakiegoś znanego serwera i zobacz przez co przechodzi.
    a najlepiej zapytaj dostawcę co przepuszcza do Ciebie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2015-12-02 12:25:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 12:04:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > podbno mam swoje wlasne ip - jak to sprawdzic?

    Wlasne, czy stale? Roznie to moze operator interpretowac :-)
    Stale = zawsze wychodzisz z tego samego IP. Wlasne = tylko Ty mozesz z niego
    korzystac. Ustawienia routera masz w porzadku na oko (tym bardziej jak
    ustawiles DMZ na swoj wewnetrzny IP - wtedy router powinien calutki ruch
    przepuszczac do Twojego IP). W takim razie operator musi blokowac ruch w
    kierunku Ciebie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-12-02 12:38:46
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 11:04:34 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dzięki.
    > Na razie temat rozwiązałem
    > Na przeciw miejsca gdzie teraz siedzę mam salon play. Wlazłem do nich i maja do
    końca grudnia promocje 10Gb za 10zł
    > Kupiłem starter za 5zł doładowałem 5zł wpisałem kod na ten pakiet 10GB i póki co
    widzę jest ok.
    > Ciekawe na ile dni to 10gb starczy.
    > Kolejne pakiety w tej cenie tez można dokupować do końca miesiąca więc tragedii
    cenowej chyba nie ma.
    > A i babka w salonie gadała że po wyczerpaniu pakietu net będzie dalej działał tylko
    z ograniczoną prędkością.
    > Obaczym

    Zwolni ale bedzie kiepsko działał. Oni nie spowalniają transferu tylko tną go w
    czasie. W rezultacie stronki wyczytuja się częsciowo i elementy na nich masowo
    doznają timeoutów.

    Pewnie to tak specjalnie jest zrobione aby ludziska placili i sie pilnowali.
    Generalnie maile sie sciagaja ok ale juz stronki dzialaja kiepsko. Jutub na
    spowolnionym dziala makabrycznie o ile wogole ci sie wczyta...

    10GB starczy na sporo o ile jutuba nie ogladasz, stronki, email i praca po rdp nie
    zjada wiele.

  • 15. Data: 2015-12-02 12:40:09
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu środa, 2 grudnia 2015 11:22:14 UTC+1 użytkownik JK napisał:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > no nie :) Jasne ze wchodze poprzez swoje zewnetrzne ip 176.a.b.c:port. co
    > ma
    > wyswietlic 192.168.x.y:port
    > I co teras :)
    >
    > b.
    >
    > =============
    > Musisz W routerze ustawić przekierowanie z portu zewnętrzenego "port_a" na
    > port wewnętrzny "port_b". Numery portów mogą być takie same.
    > JK

    http://www.budyn.riders.pl/Nowy-2.jpg tak jest ustawione.
    Dalej może: internet mam z radia czyli WAN mam z jakiejs puszki miedzy
    anteną a routerem - czy ona moze blokowac cos?

    =============
    W podanym przypadku adres kamerki powinien być 192.168.1.204:4000, a adres
    zewnętrzy XXX...:4000 do 4100.
    Ale na pewno prze wszystkim musisz ustalić czy masz dostęp z zewnątrz - tak
    jak koledzy opisuja w postach poniżej.
    Musi być STAŁE IP.
    W przypadku naszych operatorów nie pomaga również zastosowanie DDNS. Dostęp
    masz z wewnątrz sieci, a z zewnątrz już nie. Po prostu dziady blokują,
    często się do tego nie przyznając - raz robią "duże oczy", a innym razem
    wskazują na względy bezpieczeństa.

    JK

  • 16. Data: 2015-12-02 12:47:53
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 11:48:50 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > http://www.budyn.riders.pl/Nowy-2.jpg tak jest ustawione.
    > Dalej może: internet mam z radia czyli WAN mam z jakiejs puszki miedzy anteną a
    routerem - czy ona moze blokowac cos?

    > b.

    Nieeee, żleeee.

    Dajesz jeden port publiczny. Jeden a nie zakres 4000-4100.
    Aplajujesz i jak bedziesz sie wbijał na port 4000 na adresie publicznym to powinienes
    dostac polaczenie.

    Jesli po drodze masz inne urzadzenie (np. jak u mnie modem i potem router) to i tam
    trzeba forwarda ustawic.

  • 17. Data: 2015-12-02 12:55:22
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 12:25:44 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ustawiles DMZ na swoj wewnetrzny IP - wtedy router powinien calutki ruch
    > przepuszczac do Twojego IP). W takim razie operator musi blokowac ruch w

    Ale wtedy też by torrenty kiespsko biegały. ale to jest dobra metoda testu czy da sie
    połączyć z zewnątrz...

  • 18. Data: 2015-12-02 13:00:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 11:48, Budyń pisze:
> [...]
    > http://www.budyn.riders.pl/Nowy-2.jpg tak jest ustawione.
    > Dalej może: internet mam z radia czyli WAN mam z jakiejs puszki miedzy anteną a

    A nie masz czasami ustawionego firewalla na routerze?
    Poza tym Twój provider musi Ci też odblokować dany port, z którego
    korzystasz. Ewentualnie możesz spróbować zmienić port na inny z zakresu,
    który przepuszcza serwer.
    Być może musisz odblokować dany port na routerze.
    DMZ to inna bajka i nie ma nic do przekierowywania portów.

    Poza tym sprawdzałeś czy z zewnątrz się pinguje Twój przekierowany adres?

  • 19. Data: 2015-12-02 13:10:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 13:00:42 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > DMZ to inna bajka i nie ma nic do przekierowywania portów.

    Nie masz racji :) Ustawienie w DMZ IP w wiekszosci routerow spowoduje
    przekierowanie calego ruchu (na wszystkich portach) na ten wlasnie IP.

    To takie otwarcie i przekierowanie wszystkich portow jednoczesnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2015-12-02 13:25:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-12-02 o 11:54, Adam Sz. pisze:
    > 176.* to wyglada na jakis mobilny IP? On zapewne jest za NATem, wiec bez
    > ingerencji operatora (a tego nie uzyskasz) nic nie zrobisz. Innymi slowy -
    > nie masz wlasnego, zewnetrznego adresu IP tylko "chowasz sie" za NATem.
    > Czyli na tym IP wisi pewnie kilkudziesieciu / set innych klientow.
    > pozdr.

    ... i wtedy provider musiałby Ci zrobić przekierowanie portu.
    Ale jest jeszcze inne rozwiązanie.
    Można skorzystać też z programów tworzących sieci wirtualne, które
    potrafią obejść NAT-y i nie potrzebują przekierowań.
    Takim programem np. jest LogMeIn Hamachi
    Utworzona przy jego pomocy sieć nie jest widoczna publicznie i do
    połączenia komputerów potrzebne jest uruchomienie Hamachi na każdym z
    komputerów, które mają mieć dostęp.
    W wersji darmowej Hamachi maksymalnie 16 komputerów.

    Przez kilka lat korzystałem z takiej sieci do nadzorowania komputerów
    spoza mocno zabezpieczonej serwerem domen sieci.