  • 231. Data: 2017-01-07 20:16:05
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bzdury.
    W PRL-bis najbardziej dostaje w d... klasa środkowa.
    Najbiedniejsi i tak z głodu nie umrą, a nie mamy interesu, aby stróże i podobni
    'najbiedniejsi' mieli po siedmioro dzieci zamiast po czworo.
    Bogaci jak wiadomo sobie poradzą.
    Środkowi dostają w d..., bo np. muszą pracować mimo braku miejsca w złobku (wielka
    q...a pomoc 500 zł, gdy za prywatny żłobek jest 1100 zł/mies = 13 tys. zł
    rocznie!!!).
    Chcesz nam wytłumaczyć, że jak PiS nie da 500 zł, to ChGW wybuduje nam żłobek???
    Zasadniczym minusem 500+ jest to, ze nie jest na KAŻDE dziecko dla każdego (pomińmy
    te graniczne 800 zł dochodu na głowę).

    -----

  • 232. Data: 2017-01-07 22:40:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie da sie zrobic tak ze wszyscy beda zadowoleni. Socjalim mial byc systemem w ktorym
    wszyscy mieli byc zadowoleni. Teoretycznie zadzialalo ale w praktyce klapa. Poza tym
    z zalozen demograficznych wynika ze nalezy promowac minimum dwojke dzieci. Ci z
    jednym sie nie zalapuja chyba ze sa biedni. Jak biegna na sto metrow to sa tylko trzy
    miejsca na podium czy jak to sie nazywa. Powinno byc tyle miejsc co zawodnikow?

  • 233. Data: 2017-01-07 23:16:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > z zalozen demograficznych wynika ze nalezy promowac minimum dwojke dzieci.

    po co?

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 234. Data: 2017-01-08 02:26:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 20:17:58 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Zasadniczym minusem 500+ jest to, ze nie jest na KAŻDE dziecko dla każdego (pomińmy
    te graniczne 800 zł dochodu na głowę).

    płacenie juz od pierwszego dziecka po pierwsze jest za drogie na mozliwosci budzetu,
    po drugie niekoniecznie promuje dzietnosc. Para z jedynakiem nie zalatwia problemu
    dziury demograficznej, trudno tez powiedziec ze na drugie sie zdecydują.
    Oczywiscie wiec ze program nie jest tylko demograficzny, nawet moze i mniej
    demograficzny niz socjalny. Gdyby był tylko demograficzny to moznaby wykombinowac
    taki ze płaciłby tylko za nowe dzieci urodzone po wejsciu w zyciu programu. Byłby dym
    - ale cel bardzo wyraźny, a koszty znacznie mniejsze.
    Bo płacenie komus kto ma 2 czy 4 nastoletnich dzieci mija sie z demograficznym celem
    - oni se nowego i tak nie zrobia.

    No ale najwiekszym politycznym zyskiem pisu na tak skonstruowanym programie jest
    transfer środków statystycznie do swojego elektoratu. No bo kto ma duzo dzieci? Ano
    konserwatywne katole :)

    b.

  • 235. Data: 2017-01-08 03:02:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po chuj mi odpisujesz jak wiesz ze uwazam cie za idiote, i zebym tylko ja mial takie
    zdanie o tobie. Inni tez takie maja.

  • 236. Data: 2017-01-08 03:16:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popatrz na to szerzej. Budzet zyje z podatkow. Panstwo ma juz bardzo malo fabryk z
    ktorych by moglo jakas kase z zysku wyciagnac. Jesli 500 dane obywatelowi obroci sie
    wiele razy to wygeneruje wiecej podatkow niz jest samo warte. Jesli dzien wolnosci
    podatkowej przypada w polowie roku to oni daja 250 o wartosci nabywczj 500. 500+ to
    przyklad dzialajacej kreatywnej ksiegowosci. Zaraz duren masti spyta dlaczego nie
    dali 1000. Ale to duren i szkoda pradu na odpowiadanie.

  • 237. Data: 2017-01-08 12:40:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 7 Jan 2017 18:16:57 -0800 (PST), w
    <d...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    wiele razy to wygeneruje wiecej podatkow niz jest samo warte.

    Są to typowe populistyczne bzdury.
    Co zresztą widać po wzroście PKB od czasu wprowadzenia 500+ -- zmalał
    drastycznie.

  • 238. Data: 2017-01-08 12:42:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 7 Jan 2017 02:42:53 -0800 (PST), w
    <1...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > znaczy sie w szkole wolno obrażać prezydenta? wam lemingi juz sie wszystko
    poprzewracało - jesli nie rządzi właściwa strona to panstwo można zniszczyć -mozna
    zniszczyc szacunek dla instytucji prezydenta itd

    Nie odwracaj po pisowsku kota ogonem -- chodzi o analizy pisma, przesłuchania
    itp.

    PS. Poza tym skąd wiesz, że chodziło o prezydenta? :D

  • 239. Data: 2017-01-08 12:42:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 7 Jan 2017 04:39:32 -0800 (PST), w
    <2...@g...c
    om>, Budyń
    <b...@g...com> napisał(-a):

    > chodzilo o kogo chodzilo. Uczen tego sobie sam nie wymyslil, przyniosł ze strony
    "prawie-demokratycznej".

    Uczeń na pewno był synem lewaka, a kto wie -- może i ubeka. Czyli element z
    założenia.

  • 240. Data: 2017-01-08 12:52:06
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Po chuj mi odpisujesz jak wiesz ze uwazam cie za idiote, i zebym tylko ja mial
    takie zdanie o tobie. Inni tez takie maja.

    i jak widać nie umiesz się powstrzymać przed odpowiadaniem i
    wykazywaniem, że nie masz zadnych argumentów

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?