  • 1. Data: 2010-12-22 15:51:19
    Temat: Nadbudowa płaskiego dachu...
    Od: "Szukam_Dachu" <s...@o...pl>

    Mieszkam w dużym mieście, w którym strychy wielu kamienic są adaptowane lub
    przebudowywane w celu adaptacji na mieszkania.

    Po głowie chodzi mi pomysł nadbudowy istniejącego budynku poprzez ustawienie na
    płaskim dachu przypominającej kontener konstrukcji prefabrykowanej o szkielecie
    drewnianym.

    Nie mam żadnej wiedzy z zakresu prawa budowlanego i procedur, pomysł jest w
    powijakach, więc pytania mogą być idiotyczne. Powinienem doszkolić się w tej
    dziedzinie, ale w sieci jest tak dużo informacji, że nie wiem za bardzo, gdzie
    zacząć.

    - Czy polskie prawo budowlane dopuszcza nadbudowę murowanego budynku przez
    ustawienie lekkiej prefabrykowanej konstrukcji szkieletowej?

    - Czy spotkaliście się w Polsce z taką realizacją?

    - Czy myślicie, że np. spółdzielnie mieszkaniowe zarządzające blokami z
    wielkiej płyty byłyby dobrym adresatem zapytania o możliwość wykonania takiej
    nadbudowy?

    ZAKŁADAJĄC, że mam chętnego prywatnego właściciela budynku w centrum miasta:

    - Jakie podstawowe kroki/procedury muszę po kolei pokonać, żeby zrealizować
    takie przedsięwzięcie?
    - Jakie pozwolenia i od jakich instytucji należy uzyskać (duże miasto
    wojewódzkie)?

    Ewentualnie:

    - Do kogo się zwrócić, gdybym chciał zlecić wykonanie dokumentacji, dokonanie
    wszelkich ustaleń i uzyskanie ew. pozwoleń?

    Z góry dziekuję za proste i zrozumiałe odpowiedzi,

    Tadeusz

  • 2. Data: 2010-12-23 19:54:01
    Temat: Re: Nadbudowa płaskiego dachu...
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Szukam_Dachu" <s...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:2de1.0000004f.4d121e77@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > ustawienie na
    > płaskim dachu przypominającej kontener konstrukcji prefabrykowanej o

    Tobie chodzi o coś takiego
    http://www.buma.com.pl/obiekty_bumati/wizualizacje/i
    ndex.html (trzeci rząd,
    pierwszy z prawej). Wykonawca jest na w/w stronie. Jak znaleź dach to nie
    wiem. Ale pytałem kiedyś o ich ceny i mi przeszło :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 3. Data: 2010-12-23 22:11:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Gru, 20:54, "wowa" <w...@g...pl> wrote:

    > Tobie chodzi o co takiegohttp://www.buma.com.pl/obiekty_bumati/wizuali
    zacje/index.html(trzeci rz d,
    > pierwszy z prawej). Wykonawca jest na w/w stronie. Jak znale dach to nie
    > wiem. Ale pyta em kiedy o ich ceny i mi przesz o :)

    Ło kurde. Juz widze oczami wyobrazni jak nawaleni i wkurzeni kibole po
    przegranym ich druzyny meczu licytuja sie ktory predzej to zrzuci na
    ulice :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-12-26 13:52:44
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Gru, 16:51, "Szukam_Dachu" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > nadbudowy?
    >
    > ZAK ADAJ C, e mam ch tnego prywatnego w a ciciela budynku w centrum miasta:
    >
    > - Jakie podstawowe kroki/procedury musz po kolei pokona , eby zrealizowa
    > takie przedsi wzi cie?
    > - Jakie pozwolenia i od jakich instytucji nale y uzyska (du e miasto
    > wojew dzkie)?
    >
    > Ewentualnie:
    >
    > - Do kogo si zwr ci , gdybym chcia zleci wykonanie dokumentacji, dokonanie
    > wszelkich ustale i uzyskanie ew. pozwole ?
    >
    > Z g ry dziekuj za proste i zrozumia e odpowiedzi,

    wymagane pozwolenie na budowe, projekt, kierownika budowy, urzad to
    starostwo wydzial architektury, architekt poprowadzi za reke