  • 1. Data: 2010-02-01 18:36:19
    Temat: Re: Naprawa dachu czy wymiana?
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nie mam w tym doswiadczenia z teoria na plecach. mowie jak robilem tylko:)
    na zaklady wystarczy zwykla najzwyklejsza papa - ktora pomazac mozna tym
    mazidlem na zimno. nie polece zadnego - wzialem co bylo na skladzie
    budowlanym:).
    bierz z marketu lub lokalnego budowlanego - jak ci wygodniej

    :)

    powodzenia:)

  • 2. Data: 2010-02-08 08:09:17
    Temat: Naprawa dachu czy wymiana?
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Witam serdecznie,

    Dach płaski z lekkim spadem w jednym kierunku o kształcie prostokąta. Wzdłuż
    spadu po dwoch stronach występuje murek. Na murku czapki z ocynku, w dobrym
    stanie. Tynk na murku uszkodzony tylko w jednym miejscu, pozatym ok. W dole
    spadu jest rynna, pod nia gzyms, u gory spadu prawie na cala szerokosc komin
    (jest to polowa blizniaka) po drugiej stronie komina budynek i dach tworzą
    odbicie lustrzane. Dach jest wentylowany. Obecnie pojawily sie przecieki.
    Dach byl remontowany ok 7 lat temu (budynek ma 30 lat). Papa jest zdrowa,
    nie ma pecherzy i innych znieksztalcen. Jest mała zastoina ok 1m2 mniej
    więcej na środku dachu, ok 50 cm przed rynną. Wg mojej oceny jednak
    przecieka przy murkach. "Nowa" papa byla polozona w ten sposob, ze zostala
    dosunieta do murka, do obrobek blacharskich i nie widze śladów żeby była w
    tych miejscach jakos smolowana. Widać tam szpary. U sąsiada papa jest
    podwinięta na obórbke blacharską i mocowana listwą do murka.

    Szukałem ofert fachowcow do naprawy dachu ale jak na razie wszyscy oferuja
    zerwanie papy, lub nie zrywanie i polozenie nowej papy. Nikt nie zaoferowal
    naprawy.

    W zwiazku z tym mam pytanie, czy jest sens zrywac stara pape lub klasc nowa
    warstwe jezezli przecieki ewidentnie wystepuja przy obrobkach? Nie lepiej i
    taniej jest reperowac dach uszczelniaczami dekarskimi? Remont dachu mozna
    zrobic ostatecznie ale jesli mozna pouszczelniac dach i miec na pare lat
    spokoj to po co od razu wydawac 5-7 tys?

    Jeszcze odnośnie zastoiny, czy rozcinać w tym miejscu pape i podłożyć coś
    aby zlikwodować zastoine i załatać czy po prostu uszczelnić w tym miejscu
    łączenia papy i nie przejmować się, ze robi sie tam kałuża?

    Proszę o rady fachowców. Z góry dziękuje.

  • 3. Data: 2010-02-08 08:31:43
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    Użytkownik "adym" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > łączenia papy i nie przejmować się, ze robi sie tam kałuża?
    >
    > Proszę o rady fachowców. Z góry dziękuje.

    Z 15 lat temu miałem podobny problem z płaskim dachem. Zerwanie papy
    niewiele da jeżeli warstwa /prawdopodobnie/ szlaki z której jest uformowany
    spadek Twojego dachu jest mokra. U mnie tak było. Zrzuciłem wszystko co było
    ponad stropem i zrobiłem dach czterospadowy kryty blachodachówką, dzieki
    temu mam strych do zagospodarowania.

  • 4. Data: 2010-02-08 08:35:20
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    z papa mialem mnostwo przejsc u siebie. jesli ogolnie powierzchnia jest ok
    to sa takie masy do uszczelniania - smaruje sie szczota miejsce uszczelniane
    i dziala (przynajmniej przez jakis czas). jesli chodzi o same obrobki to je
    po prostu sam popraw. jak brakuje papy i nie jest wyciagnieta do gory na
    murek, to kup pape (rolke) i poloz ja wzdluz spadku (czyli poprzecznie do
    obecnie przyklejonej papy -zakladam ze tak masz ja zrobiona). Oczywiscie
    przyklej ja odpowiednio tak, jakbys kladl pape nowa. Wywiniety fragment
    zamontuj za pomoca listewek i kolkow szybkiego montazu fi6/100mm. Jedna
    listwa przy gornej krawedzi papy starczy. Laczenie zapackaj ta masa
    uszczelniajaca (moze byc taka na zimno - zdaje egzamin).
    Co do zastoiny - jesli nie ma przecieku pod nia (papa tam nie jest dziurawa)
    to mozesz osiusiac - ew mozesz nalozyc tam warstwe uszczelniacza, przez co
    woda bedzie oplywac ta wysepke. nie wiem jak duza ta zastoina ale dopoki
    papa pod nia szczelna to problemow miec nie bedziesz. rob w goracy dzien,
    jesli masa na zimno to wystaw baniaki na slonce na jakies 3h zeby zrobily
    sie gorace.

    sir

  • 5. Data: 2010-02-08 08:48:38
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" :
> [...]
    > bedziesz. rob w goracy dzien, jesli masa na zimno to wystaw baniaki na
    > slonce na jakies 3h zeby zrobily sie gorace.

    dzieki, a jaką mase do uszczelnień polecasz? Czytalem o produkctach KETZ
    ale z tego co widze sporo roznych rpoduktow na rynku

  • 6. Data: 2010-02-08 08:54:31
    Od: "adym" <a...@n...pl>

    Użytkownik "adym" :

    > dzieki, a jaką mase do uszczelnień polecasz? Czytalem o produkctach KETZ
    > ale z tego co widze sporo roznych rpoduktow na rynku

    i czy na obrobki kleic pape termozgrzewalną czy nie koniecznie? mozna to
    kupic w markecie?
    czy szukac czegos lepszego?