  • 21. Data: 2020-09-10 11:27:32
    Temat: Re: Nieocieplony dom latem - chłodniej?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2020 o 11:19 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > No to stąd nieporozumienie: po prostu o zupełnie innych rzeczach
    > piszemy... Ja o domu, a Ty o hotelu. To są faktycznie nieporównywalne
    > sprawy.

    Dla Ciebie hotel dla mnie dom.
    Nie muszę w nim przebywać 24h na dobę aby nazywać go domem.
    Ja i Żona pracujemy poza domem, dzieci chodzą do szkół, na zajęcia, do
    klubów sportowych, wyjeżdzają ze znajomymi na "biwaki", kolonie, obozy, do
    babci. Na szczęście nie siedzą całymi dniami nawet w wakacje w chałupie.
    Zysk mam taki, że jak wracam w upał z pracy z Wawy to wiem, że odpocznę,
    nie będę się dusił wieczorem i w nocy w upale.

    TG

  • 22. Data: 2020-09-10 17:03:50
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 września 2020 10:47:25 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Były kiedyś zamieszczane zdjęcia, więc lepiej nie fantazjować.
    > Dom z granitu, nie żadna ziemianka. Granit może nie jest bardzo

    no toteż kojarzy mi się ze widzialem zdjęcia i jakoś tak mi się skojarzyło - bez
    żadnej chęci obrażania kogokolwiek. Niech te zdjęcia jeszcze raz pokaże :)

    b.

  • 23. Data: 2020-09-10 18:25:05
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Fajnie, tylko człowiek musi siedzieć w domu zawekowany jak ogórek,
    > chłodząc się powietrzem z rurki. Dla mnie to żadne życie - dość, że w
    > zimie muszę być zamknięty.

    Oj, biedactwo. Nie musisz.

  • 24. Data: 2020-09-11 09:04:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 08:43:09 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > Odpowiadam, jako praktyk. Jak przychodzi fala upałów, to moje
    > (zupełnie nieocieplone) mury nie są w stanie się nagrza?
    > ? - i to
    > obiektywnie. 2 miesiące lata to za krótko.

    Argumenty mieszkających w budowlach architektury romańskiej na razie
    zaznaczamy tylko na marginesie.

    --
    Marek

  • 25. Data: 2020-09-11 09:14:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-11 o 09:04 +0200, Marek napisał:
    > Argumenty mieszkających w budowlach architektury romańskiej na razie
    > zaznaczamy tylko na marginesie.

    To nie są argumenty, tylko obserwacje. Jeśli te nie odpowiadają twoim
    rozterkom, powinieneś uściślić pytanie - bo pytałeś o "nieocieplony
    dom", a takie kryterium spełnia całe spektrum budynków.

    Mateusz

  • 26. Data: 2020-09-11 18:25:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-09-08 o 11:23, Marek pisze:
    > Spotkałem się z opinią, że w takim domu jest (dzięki braku ocieplenia)
    > komuś chłodniej latem.

    Może w zamku
    Blok lata 70'te cegła dziurawka i hgw jaka jeszcze.
    Latem gorąco, zimą zimno, pada to wilgoć zaciąga szybciej a jak i
    chłodno to się robi tak sobie...

    W ocieplonym z keramzytobetonu potrzebuje sporo czasu aby się nagrzać.
    Działa też w drugą stronę. Mikroklimat też dużo stabilniejszy.

    Ale i tak podstawowe pytanie: nieocieplony z jakiego materiału i jak gruby.

    --
    Irokez