  • 11. Data: 2016-06-24 12:18:46
    Temat: Re: No to znowu 30 tysięcy więcej kredytu...
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 24.06.2016 o 10:29, quent pisze:
    > On 24.06.2016 08:24, GreDi wrote:
    >> Mnie to lotto (PLN)
    > Mylisz się.

    Bardzo możliwe, że nie bardzo wiem jaki ma wpływ CHF na WIBOR 3M.
    http://stooq.pl/q/?s=plopln3m&c=3y&t=l&a=lg&b=0
    Ale jakoś mi się to nie widzi.

    Natomiast jeżeli mowa o tym jaki ma wpływ silna złotówka i czy słaba na
    moje życie czy kondycję finansową to ta kwestia nie jest tematem tej
    dyskusji.
    --
    GreDi

  • 12. Data: 2016-06-24 12:39:18
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.06.2016 12:18, GreDi wrote:
    > Natomiast jeżeli mowa o tym jaki ma wpływ silna złotówka i czy słaba na
    > moje życie czy kondycję finansową to ta kwestia nie jest tematem tej
    > dyskusji.

    Rata Twojego kredytu w PLN się nie zmieni ale pośrednio stracisz płacąc
    więcej komuś komu wzrosła.
    Pisanie więc, że "mnie to nie dotyczy" jest tylko.... pisaniem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2016-06-24 15:28:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to mozliwe zebym w gospodarce rynkowej musial komus placic za cos wiecej bo mu
    rata kredytu za mieszkanie wzrosla?

  • 14. Data: 2016-06-24 16:03:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W dniu piątek, 24 czerwca 2016 12:39:20 UTC+2 użytkownik quent napisał:

> [...]
    > więcej komuś komu wzrosła.
    > Pisanie więc, że "mnie to nie dotyczy" jest tylko.... pisaniem.

    Mozesz rozwinac w jaki sposob zdrozeja szaliki bo producentowi wzrosla rata kredytu
    za mieszkanie?

  • 15. Data: 2016-06-25 07:22:53
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-06-24 o 10:15, Adam Sz. pisze:

    > Frankow do splacenia tyle samo wiec nie widze zwiazku :-)
    > A czekaj - wziales kredyt w walucie, w ktorej nie zarabiasz, bo chciales byc
    > chytry i zaoszczedzic na odesetkach, liczac, ze przez 30 lat kurs sie
    > nie zmieni? :) To oczywiscie pytanie retoryczne i kieruje je raczej do
    > wszystkich frankowiczow, ktorych zapewne zobaczymy niebawem w kolejnych
    > marszach na ulicach :-)
    > pozdr.

    Ale ja tu wcale nie narzekam. Zdawałem sobie sprawę z ryzyka. Jak brałem
    kredyt, to franki stały grubo poniżej 3 zł. Raty wtedy płaciłem ok. 1800
    zł, a jakbym wziął w PLN, to musiałbym płacić raty około 2100 zł. Teraz,
    jak frank podskoczył, płacę niecałe 2200 zł. Póki co, jestem lekko do
    przodu, albo co najmniej na równo ze złotówkowiczami. Owszem, jak ktoś
    brał kredyt w walucie na granicy zdolności kredytowej, to teraz go nie
    stać na spłacanie. A jeszcze jak brał na 100% wartości, albo i 110%, bo
    kiedyś tak można było, to teraz nawet jak go zwindykują, to nie styknie
    na pokrycie długu. Ale tak robią tylko ludzie niepoważni.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 16. Data: 2016-06-25 07:46:04
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale ja tu wcale nie narzekam.

    Bez znaczenia, że Ci się i tak opłacało bardziej niż adasiowi, adaś (żółknąc
    z zazdrości) już ci wyznaczył miejsce w marszu :-)

  • 17. Data: 2016-06-25 09:22:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 czerwca 2016 02:03:56 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    .
> [...]
    > chytry i zaoszczedzic na odesetkach, liczac, ze przez 30 lat kurs sie

    To troche nie tak że frankowicze chytrzejsi od innych chcieli być.
    Wszedł taki jeden z drugim do banku żeby mu "doradca finansowy" kredyt doradził.
    Doradcy doradzali to za co ich wtedy najbardziej premiowano czyli kredyty walutowe.
    A taka osoba kredytu potrzebująca na finansach znać się nie musiała- mogł to być
    fizyk kwantowy czy inny piekarz czy operator cnc.
    Do dzisiaj mam kontakt z kumplem który w 2006-2009 w ówczesnym Polbankuu te kredyty
    sprzedawał. Nacisk był na walutowe ale i premie wtedy mieli potężne.

  • 18. Data: 2016-06-25 09:47:23
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-25 o 09:22, Kris pisze:

> [...]
    sprzedawał. Nacisk był na walutowe ale i premie wtedy mieli potężne.

    Publicznie na forach sie smieli: "wy sie ugotowaliscie na trzydziesci
    lat a my mamy dobre premie".
    A swoja droga, czytalem ostatnio opowiesci bylego agenta CIA o ostatniej
    wojnie na Balkanach, Srebrnicy itp. Wychodzi z tej opowiesci mniej
    wiecej cos takieto, ze wielcy tego swiata rozkrecili tam wojne w mysl
    reguly - bedziecie biedni z kredytami ktore my wam damy. Czy tak jest
    nie wiadomo, ale u nas czasami wyglada to jakos znajomo.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2016-06-25 09:49:13
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Wina szkolnictwa na poziomie szkoly podstawowej. To ze mieso armatnie docelowo na
    spekulacjacjach zawsze traci jest norma. Spekulacje to wspolczesne oszustwo
    bezpieczne dla oszustow. Czy dzisiaj jest jakis powod zeby zlotowka stracila do
    franka a funt do dolara? Nie ma zadnego logicznego powodu. A jednak takie cos sie
    stalo i znowu jakis spekulant na oszustwie zarobil.

    W czym masz Kogutek problem? Jak jestes pewny wyzszej ceny funta za
    tydzien, miesac, rok, to kupuj dzis. Dzis jest dobra cena zeby kupic.
    Tylko niestety nie wiesz czy nie bedzie jeszcze tanszy.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2016-06-25 11:19:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie moj problem a wszystkich. Jakies chuje kreuja rzeczywistosc. Czy w Anglii
    przez noc zamknieto polowe fabryk, czy wszyscy fryzjerzy stracili prace? Oczywiscie
    ze nie. A funt spadl. I te chuje ustalili ze ja mam nie wiedziec na kiedy cos
    zaplanuja bo tylko im wolno zarabiac. Jak slysze ze z polskiej, niemieckie,
    tajlandzkiej itd wyparowalo iles tam kasy. To ta kasa sie rozplynela w powietrzu czy
    dalej jest tylko zmienila wlasciciela?