  • 11. Data: 2014-08-21 13:27:29
    Temat: Re: Nowy dach... +/- ile?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mam taką wycene (gorny śląsk):
    > - dachówka 15-17tyś

    Tu, nie wiem

    > - wieżba ok 12-15 (tradycyjna)

    Tu jeśli sama więźba to trochę dużo. Jeśli z deskowaniem to ok.

    Koszt drewna to 900-1000zł /m3. Na mój dach 200m2 poszło ok 8m3 drewna na
    konstrukcję co kosztowało ok 8 tysięcy i parę stów na kotwy i łączniki
    ciesielskie. Deskowanie 200m2 wyniosło mnie 7,5 tysiąca.

    > - rynny itp. 5tyś

    Jakie rynny? Plastikowe np. Wavin kanion to koszt 1,5 - 2 tysiące.
    Obróbki blacharskie 10zł / mb

    > - robocizna 12tyś

    Nie wiem ile biorą za deskowanie i poszycie. Za samą konstrukcję (dach ok.
    200m2) ode mnie chcieli kilka lat temu 3 tysiące, ale wolałem zrobić samemu
    niż później łatać dziury w membranie.

    > w sumie koło 50 tyś

    Nie wspomniałeś nigdzie o membranie ani o deskowaniu, a to wpływa na cenę.
    Koszt membrany to 7zł / m2 koszt deskowania to 30 i więcej zł / m2

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2014-08-21 15:08:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    > Nie wspomnia�e� nigdzie o membranie ani o deskowaniu, a to wp�ywa na cen�.
    >
    > Koszt membrany to 7z� / m2 koszt deskowania to 30 i wi�cej z� / m2

    50k zł to cena na gotowo od A do Z.
    Firma przychodzi na gotowy wieniec a schodzi z budowy jak jest kompletny dach (rynny,
    obróbki blacharskie, komin itp.).

    Zobaczymy - mają być w pierwszym tygodniu września.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 13. Data: 2014-08-21 16:05:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 50k zł to cena na gotowo od A do Z.
    > Firma przychodzi na gotowy wieniec a schodzi z budowy jak jest kompletny
    > dach (rynny, obróbki blacharskie, komin itp.).

    Rozumiem, że robią od A do Z, ale aby ocenić czy to jest drogo czy tanio
    trzeba wiedzieć czy pomiędzy tym jest B,C,D czy tylko B albo tylko D.

    Dach można wykonać na wiele różnych sposobów różniących się ceną i walorami
    użytkowymi - ot choćby podstawowa sprawa można zrobić szczelinę wentylacyjną
    i mieć później spokój, albo nie robić i w lecie skarżyć się na upały a w
    zimie na koszty ogrzewania. W projektach szczelina nie zawsze występuje, a
    nawet jak jest w projekcie to wykonawcy nie zawsze ją robią.

    > Zobaczymy - mają być w pierwszym tygodniu września.

    Jesteś umówiony na "zrobienie dachu", "zrobienie dachu zgodnie z projektem"
    czy może "zrobienie tak by było dobrze"?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2014-08-22 11:56:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Aug 2014 09:01:11 +0200, Myjk

    > Masakra. Gdzie są takie ceny?

    Ah, wiem czego nie uwzględniłem -- ściągnięcia starego pokrycia. Ja to
    zrobiłem sam ze szwagrami, jak i naprawę zniszczonego deskowania. Ale to
    nie były i tak aż tak duże różnice jak tu wskazujesz.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2014-08-22 11:58:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Aug 2014 02:10:34 -0700 (PDT), uciu

    > Myjk a jak wyceniasz ten dach:

    Ale ja się wycenami nie zajmuję :) piszę tylko ile ode mnie wzięli za
    wykonanie podobnego dachu (Wawa). Inna sprawa, że Ergi słusznie zwrócił
    uwagę na jakość. Mnie po zmianie nic nie przecieka, szparka wentylacyjna
    sprawuje się doskonale, wiec nie mam się do czego przyczepić. Zobaczymy co
    będzie za parę lat. ;)

    --
    Pozdor Myjk