  • 182. Data: 2021-05-20 17:00:05
    Temat: Re: Nowy ładPIS:domdo 70 m2 bezpozwoleniaikierownika budowy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Nie ma, bo z reguły MPZP określa minimalną wielkość działki. I
    > raczej są to wielkości od 500m wzwyż.
    > A tam gdzie nie ma MPZP, gminy nie wydają WZ na tak małe działki.

    Masz racje. Zastanawiałem sie ostatnio nad zakupem działki to tez mnie
    to dziwiło ze dziąłki 800 metrów nie moge podzielic na dwie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 181. Data: 2021-05-20 17:00:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > ??? Tak zwane segmenty to dominująca oferta deweloperów budujących
    > coś innego niż nieszkania w budynkach wielopiętrowych. Przynajmniej
    > w Warszawie i okolicach. Działki np 220m (pierwszy znaleziony opis).

    I ilu metrowe domy oferuja?
    Przyznaje ze nie wiem jak wyglada rynek Warszawski, rozglądałem sie na
    rynku około poznańskim to wiekszosc była 100-110 metrów.
    Nie mowie ze nie ma mniejszych, sa, chociaz 70 metrowych nie trafiłem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 183. Data: 2021-05-20 18:34:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 maja 2021 o 17:00:06 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    > Poreczenie na budowe domu?
    > Wydawało mi sie ze to tylko na zakup mieszkania. I to nie kazdego bo
    > musi sie miescic w widełkach cenowych których jeszcze nie znamy.
    > --
    > Pozdrawia... Budzik
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    > liczyć i tych, którz
    Żeby dostać kredyt na dom czy mieszkanie z reguły potrzebny jest udział własny. Jak
    młode małżeństwo nie ma zamożnych rodziców żeby dostać kasę na udział własny a sami
    jeszcze nie uzbierali to budżet wystąpi w roli dobrego wujka i pożyczy im kasę żeby
    mogli w banku mieć udział własny. Stówa ma być takich pieniędzy od państwa. Z
    oddawaniem ma być tak że im bardziej przyłożą się do prokreacji tym mniej z tej stówy
    będą musieli oddać Było słuchać co Kaczyński i Morawiecki mówili. Czegoś jeszcze nie
    rozumiesz?

  • 184. Data: 2021-05-20 18:36:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 20 maja 2021 o 17:00:07 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    > Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."
    Ile takie domy jak się rozglądałes kosztowały?

  • 185. Data: 2021-05-20 19:03:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > I ilu metrowe domy oferuja?

    Ile wlezie. Biznesplan wygląda tak, że teren należy podzielić na
    jak najmniejsze działki, a te zabudować w jak największym stopniu.
    W opisanym wyżej przypadku oznacza to około 85 metrów na każdej
    z dwu kondygnacji.

    > Przyznaje ze nie wiem jak wyglada rynek Warszawski,

    W segmencie segmentów wygląda okropnie. Całe południe prawgo brzegu
    Wisły zostało spaskudzone przez zabudowę zagonową -- osiedla szeregu
    kilkudziesięciu identycznych domów, które zastąpiły długaśnie pola
    kapusty lub chrzanu (do lat osiemdziesiątych specjalność tych terenów).

    > rozglądałem sie na rynku około poznańskim to wiekszosc była 100-110
    > metrów. Nie mowie ze nie ma mniejszych, sa, chociaz 70 metrowych nie
    > trafiłem.

    To wynika w dużej mierze z bylejakości planów miejscowych. Mają one
    w nosie rzeczy istotne, takie jak kolorystyka, czy ogólnie wygląd
    i charakter zabudowy, ale za świętość uznają wszelkie cyferki. Więc
    jeśli działka ma 997 metrów, a "normatyw" mówi o 500 metrach, jest
    problem z podziałem jej na dwie części. Znajomy deweloper dostał
    zgodę na odrolnienie kilometrowej długości zagonu kapusty i budowę
    na tym setki szkaradnych domków. Nie przeszkadzło to, że domy nie
    będą stały przy ulicy (bo jej tam nie ma), tylko wszyscy będą jeździć
    przez "współużytkowany grunt". Ogólny bezsens takiej zabudowy też nie
    przeszkadzał. Ale jak się projektantom coś omsknęło i działki wyszły
    kilka metrów za małe, to nie da się tej kiełbaski pociąć na plasterki,
    by każdy mógł dostać swój kawałek ziemi.

    --
    Jarek

  • 187. Data: 2021-05-21 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > prokreacji tym mniej z tej stówy będą musieli oddać Było słuchać
    > co Kaczyński i Morawiecki mówili. Czegoś jeszcze nie rozumiesz?

    Nie tyle pozyczy kase co udzieli poreczenia - nie tłumacz mi rzeczy
    których sam nie rozumiesz.
    Jezeli potrzebuja na zakup 400tys to nadal musza wziac 400 tysiecy
    kredytu.

    Natomiast to o co cie pytałem to jeszcze raz powtorze - to co czytałem
    o tym planie (na razie planie) mowiło tylko o poreczeniu kredytu na
    kupno gotowego mieszkania.
    Znalazłes coś o poreczeniu kredytu na budowe domu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 186. Data: 2021-05-21 14:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ile takie domy jak się rozglądałes kosztowały?

    W granicach 500 tysiecy za 100 metrów w blizniaku.
    W stanie deweloperskim.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 188. Data: 2021-05-21 18:16:48
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Ponadto miałbym poważną wątpliwość, czy 100 patoli styknie na stropian.

    OMG

  • 189. Data: 2021-05-21 18:18:07
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    On 16/05/2021 10:46, Myjk wrote:

    >Czyli 45 na resztę budowy?

    OMG

  • 190. Data: 2021-05-21 19:13:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 21 maja 2021 o 14:00:05 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    > liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran
    Ale nie mając kasy i poręczenia bank nie da tysiąca złotych kredytu. Dlatego
    oferowane jako wkład własny 100 tysięcy jest takie ważne. Wkład własny to nie to samo
    co poręcznie nieukowcu. I ma wkład własny z poręczeniem taki związek jak barwa na
    kurierze z kurwa na barierze.