  • 91. Data: 2021-05-16 16:56:31
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 16:38, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    mam ochoty się nad tym co zastanawiać bo to głupiec wymyślił
    > Tego co w tv mówił o planach rządu nie nazywam głupcem bo nim nie jest.

    Własnie go nazwałeś.

    > Na dodatek on nic nie mówił o domu za sto tysięcy.

    Mówił.

    > Mówił w kontekście budownictwa o stutu tysiącach ale dotyczyło to czegoś innego .

    Kłamstwo.

    https://www.youtube.com/watch?v=xR29qfpeggQ&t=5184s

    "Sprawa możliwosci budowy bez pozwolenia, bez księgi, bez kierownika
    budowy, tylko na zawiadomienie, oczywiśćie trzeba mieć grunt, domków do
    70m2. Z płackim dachem ale jednak jakimś poddaszem, po częsci do
    wykorzystania. To może byc razem, jesli chodzi o powierzchnie
    mieszkalną, około 90m. Więć tyle, ile w tej chwili wynosci przeciętna w
    budownictwie miezkaniowym, przeciętna budowanego mieszkania. Całkiem
    solidnie. I to będzie naprawdę coś, co szczególnie na wsi gdzie często
    buduje się tzw systemem gospodarczym, pozwoli na osiągnięcie sytuacji w
    której się ma własny dom, i to całkiem przyzwoity za sumę stosunkowo
    niewielką. Być może nawet nie wiekszą niż 100tys zł. Są tacy którzy
    mówią że nawet mniej".

    No, Zenuś, szykuj majtki na zmianę i szczoteczkę. Idą po Ciebie.

    > Głupcem jest ten co tutaj przekrecil co tamtej mądry człowiek powiedział.

    Tak, to też może być jakaś linia obrony, ale czy aby na pewno prokurator
    posłucha?

  • 92. Data: 2021-05-16 17:19:32
    Od: ks <b...@b...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 10:31, Jacek pisze:
> [...]

    Nie żebym przeceniał wkład kierbuda bo w moim przypadku facet był tak
    niekompetentny że szkoda gadać, mimo ze mgr architekt, ale co jeśli 1 na
    10 albo 1 na 50 domów będzie tak spieprzony że tylko do wyburzenia się
    bedzie nadawał? To dalej będzie oszczędność czy juz strata?
    Później te domy trafią na rynek a ich wartośc to koszt działki - koszt
    wyburzenia.
    Ju dzisiaj trafiają się budowy w których popełniane są błędy że budowy
    stoją latami i nikt nie chce tego kupić. Czy to jest na pewno droga do
    dobrobytu? Nie lepiej uprościc procedury tak żeby były mega proste i
    sprawdzac to co konieczne. W koncu domu nie buduje się na 10 lat.
    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 93. Data: 2021-05-16 17:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 16:56:40 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > No, Zenuś, szykuj majtki na zmianę i szczoteczkę. Idą po Ciebie.
    > Tak, to też może być jakaś linia obrony, ale czy aby na pewno prokurator
    Byś może to nie na pewno. Poza tym odnosiło się to do domów budowanych metodą
    gospodarczą. A czy aby na pewno się nie da. Domy żeby były oszczędne w eksploatacji
    muszą być dobrze ocieplone.takie małe domy jak w projekcie muszą być budowane z
    materiałów izolacyjnych. Czyli lekkie domy szkieletowe z konstrukcją wypełniona
    styropianem na przykład. Brak piętra to cienkie i tanie fundamenty. Nieduża
    powierzchni to cienka płyta jak ktoś na nią uprze. Własna praca i pomoc rodziny to
    niskie albo brak kosztów robocizny.

  • 94. Data: 2021-05-16 17:26:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 16:45:35 +0200, heby

    > Sugerujesz połowę budżetu prezesa wydać na styropian. W sumie nie
    > sprawdzałem, może i styropianem da się cegły zastapic, przy 30cm...

    Jeśli 20 tys. to dla ciebie jest połowa ze 100 tys. to nic dziwnego żę masz
    problem z pojmowaniem dyskusji jaka się tu toczy.

    > Raczej dobre baterie w kalkulatorach.

    Jeśli do obliczenia ile 20 stanowi ze 100 potrzebujesz kalkulatora to
    strach się bać.

    > G. kogo obchodzi ile zuzywa w roku. Bardziej niech się matrwi ile zuzywa
    > sekundę po przełaczenu się licznika do taniej taryfy. Grubośc kabli
    > niech cię zainteresuje, bo w nich problem.

    Oczywiście że G. obchodzi ile zużywa w roku, ale możę gdybyś nie wyrżnął
    reszty to byś zauważył że nie pisałem podawałem zużycia jako informację
    główną, ale aby pokazać ci ile MOCY potrzebuje taki dom, ignorancie
    galopujący, i żebyś sobie przeliczył to sobie na dziurę mocy w drugiej
    taryfie.

    > To troche jak z użyciem wodu w kiblach, w przerwie meczu. Niby średnio
    > kibic szcza tyle samo co księgowa, ale bywało że kanalizacje zatykało.

    Widzę że to jedyne w czym masz doświadczenie.

    > Oczywiście. Po co zastanawiać się na zapas czym to grzać, za ile stawiać
    > i jak budować. Najważniejsze że da się taki jeden domek postawić,
    > wyjdzie jak z tym 100ty*s* mieszkań. Postawiono kilka i fajrant.

    Masz coś z głową. Z takimi tekstami to nie do mnie, tylko sobie napisz
    utyskujący list do wodza.

    > Jeśli mieli choć jednego fachowca od planowania stojącego za tym
    > programem (wątpie) to ta kwestia była by na 100% brana pod uwagę.
    > Planowanie w takiej skali musi być oparte o możliwości energetyki.

    Jak dla mnie to on był takim "fachowcem" jak ty.
    Nic nie wie, ale się wypowie.

    > Powierzchnia do osyropianowania rośnie pi x drzwi z pierwiastkiem
    > powierzchni domu. jednak mogę powiedziec jedno: jesli masz mały budżet,
    > to na cegłasz nie oszczędzisz, ale na ociepleniu jak najbardziej. I
    > dokładnie tak będą kombinowały Janusze z Grażynami. Wydajesz się
    > ignorować fakt, że program jest skierowany do *suwerena*, wiec nik nie
    > liczy, że są to ludzie rozsądni.

    Przecież ci napisałem ile mam powierzchni po podłogach i ile w zwiazku z
    tym ścian było do ocieplenia. Dokładnie taki sam stosunek powierzchni
    użytkowej domu do powierzchni ocieplanych ścian przyjąłem dla domu 70m2
    powierzchni. W czym masz znowu problem, poza tym żeś ignorant galopujący?

    > Ile wydasz na styro - nie oszacujemy dokładnie,

    No tak, ale nie przeszkodziło ci to strzelić z procy i stwierdzić żę
    suweren wyda 100 "patoli" na sam styropian do domu 70m2. Teraz raczkiem,
    raczkiem. Może ty jesteś tym wspomnianym szwagrem "użytkownika"? :P

    > Ja by prezesina nie bąknął o tych 100tys, to bym się słowem nie odezwał,
    > bo uważam że to dobry pomysł z powiekszeniem "altanek". Ale wypluł ten
    > absurd. Teraz wcinam popcorn i oglądam jak patoprawicowe media starają
    > się uzadanić, że to nie przejaw demencji i odklejenia od rzeczywistości
    > tylko solidna kalkulacja podparta przykładami szwagra zięcia matki córki.

    Fajnie masz w życiu.

    > To po co o nim wspominasz?

    Przecież to ty napisałeś o styropianie i jego cienie -- masz schizofrenię?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 95. Data: 2021-05-16 17:27:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 16:31:33 +0200, heby

    > Ze mną nie warto dyskutować. A jednak to robisz.

    RacjA, *SZPONG* (ale się was uroiło ostatnio żeby w kiblu siedzieć, przez
    ten koronawirus to jednak nieźle ludziom odpieprza).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 96. Data: 2021-05-16 17:31:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 17:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > Byś może to nie na pewno.

    Zacytuje klasyka:

    ">>> Na dodatek on nic nie mówił o domu za sto tysięcy."

    No więc kłamiesz, Zenuś. Mówił. Mówił, że nawet mniej. Pakuj majtki.

    > Poza tym odnosiło się to do domów budowanych metodą gospodarczą.

    I to ma rozwiązać jakie problemy społeczne?

    > Własna praca i pomoc rodziny to niskie albo brak kosztów robocizny.

    Jak się jest rodziną bezrobotnych, to trafiony pomysł. Troche jak by w
    programie PiSu pojawił się program darmowego przelotu na Marsa, tylko
    nie ma czym.

    Dalej nie ustaliliśmy czy 70-90m2 da się postawić i nazwać "domem" za
    100tys lub mniej. Czekam aż ktoś się pochwali, że za tyle wybudował
    "pomocą rodziny". Wykluczam, może bładnie, że nie na kradzonych materiałach.

  • 97. Data: 2021-05-16 17:44:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 17:27, Myjk wrote:
    > RacjA, *SZPONG*

    Ale czekaj, to coś nowego. Szpong? Z tego co kojarze to papieros, deski
    czy bodaj jakiś typo spodenek.

  • 98. Data: 2021-05-16 17:57:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 17:26, Myjk wrote:
    > Jeśli 20 tys.

    Padła kwota koło 50tys.

    > Oczywiście że G. obchodzi ile zużywa w roku, ale możę gdybyś nie wyrżnął
    > reszty to byś zauważył że nie pisałem podawałem zużycia jako informację
    > główną, ale aby pokazać ci ile MOCY potrzebuje taki dom

    Więc jeśli tą *MOC* nagle załaczą w momencie przechodzą na taryfę nocna,
    to trafa z sołetctwie wylecą w kosmos.

    >, ignorancie
    > galopujący, i żebyś sobie przeliczył to sobie na dziurę mocy w drugiej
    > taryfie.

    Mnie badziej interesuje ta dziura w przesyle do domków na wsi która z
    dziurą w mocy zakładów przemysłowych w nocy ma 0 wspólnego.

    > Widzę że to jedyne w czym masz doświadczenie.

    Ależ mam szerokie doświadczenie w róznych niestotnych rzeczach, ale sam
    coś wspomniałeś o kiblu, więc jest szansa że sią dogadamy.

    > Jak dla mnie to on był takim "fachowcem" jak ty.
    > Nic nie wie, ale się wypowie.

    Badzie Ci bardzo ciezko udowodnić tezę "nic nie wie". Wybrałeś sobie
    dość cieżki kierunek negowania, w kontekście logiki. Ale powodzienia.

    > No tak, ale nie przeszkodziło ci to strzelić z procy i stwierdzić żę
    > suweren wyda 100 "patoli" na sam styropian do domu 70m2.

    Odrózniasz sarkazm od dyskusji? Z takimi umiejętnościami dyskotwania
    raczej daleko na usenecie nie odjedziesz.

    > Teraz raczkiem,
    > raczkiem. Może ty jesteś tym wspomnianym szwagrem "użytkownika"? :P

    Zwórć uwagę że w dyskusji, która staram sie śledzić, nie padł ani jeden
    dowód na to że się da zbudować za 100tys. Troche bida, że nawet szwagier
    zięcia nie dał rady. Owszem, są *teoretyczne* pomysły jak to postawić za
    tyle. Ale czy ktoś postawił? Najlepiej w dziesiątkach tyś sztuk, ale
    kilkaset też się nada.

    > Przecież to ty napisałeś o styropianie i jego cienie -- masz schizofrenię?

    Ja o nim napisałem sarkastycznie. To że nie odrózniasz takich
    skomplikowanych figur w dyskusji kiepski Ci wystawia mandat do dalszej
    dyskusji. Albo świadczy o jakimś deficycie pojmowania dyskutanta. Muszę
    chyba używać wiecej emotikon, bo na grupie głównie aspergery, bez
    poczucia humoru.

  • 99. Data: 2021-05-16 18:04:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-15 o 14:21, heby pisze:

    > Nie prawda, tańszy od tego jest brak ogrzewania i ciepłe gatki.
    >
    > To miało by sens gdyby w każdej gminie była eketrownia jądrowa. Na
    > razie, w/g planu, ma być muzeum.

    > Ale ty budujesz, w/g odklejonego od rzeczywistości prezesa, za 100
    > patyków
    Gdzie wyczytałeś że to na dom ma być te 100tys? bo z tego co słyszałem
    to ma być 'wkład' udziału własnego do kredytu hipotecznego na mieszkanie.

    --
    Janusz

  • 100. Data: 2021-05-16 18:19:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 16.05.2021 o 17:19, ks pisze:
> [...]
    > dobrobytu? Nie lepiej uprościc procedury tak żeby były mega proste i
    > sprawdzac to co konieczne. W koncu domu nie buduje się na 10 lat.
    Ale po co wszystko kontrolować? Jak ktoś "zaoszczędzi" na kierbudzie i
    potem ma błędy, to da najlepszy przykład innym, żeby tak nie robić.
    Inaczej mówiąc - mam w domu kilka przyłączeń wody wężykami elastycznymi.
    Wymieniam je z własnej woli co 5 lat (tak mniej więcej). Nie potrzebuję
    do tego żadnego przepisu, który by mi nakazywał kontrolę albo wymianę.
    Sam wiem, że lepiej wydać stówkę raz na 5 lat, niż potem mieć problem z
    zalaniem.
    Jacek