  • 101. Data: 2021-05-16 18:22:40
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 18:04, Janusz wrote:
    > Gdzie wyczytałeś że to na dom ma być te 100tys?

    Link do stosownego fragmentu padł na tej grupie kilka razy, pojawił się
    nawet transkrypcja wypodziedzi prezesa. Proponuje się zapoznać.

  • 102. Data: 2021-05-16 18:56:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Elewację robiłem w wakacje 2019. Ceny miałem od 140 do 200zł
    > brutto (z VAT 8%) /m2 (tak jak napisałem za całość). Trzeba
    > szukać, bo niektórzy deczko przeginają z cenami, vide
    > fotowoltaika.

    Ja szukałem i w poznainu nie dostałem tanszej oferty niz 150zł ale za
    15 styro.
    Ale tez nie chciałem najtanszej ekipy bo jak widze niektore tynki na
    scianach to rece opadaja.

    > Pomijając że taki dom się buduje z konstrukcji lekkiej, ociepla
    > wełną i nie potrzeba tynku, klejów, siatek. Więc, choć wełna
    > droższa, to jednak wyjdzie taniej.

    No ale mowa była o 25cm styro.
    Ocieplając wełna w srodku, masz tam tyle miejsca zeby włozyc tyle
    wełny?
    A na zewnatrz co wtedy dajesz?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 103. Data: 2021-05-16 19:03:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 17:31:13 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > ">>> Na dodatek on nic nie mówił o domu za sto tysięcy."
    > No więc kłamiesz, Zenuś. Mówił. Mówił, że nawet mniej. Pakuj majtki.
    > I to ma rozwiązać jakie problemy społeczne?
    > Jak się jest rodziną bezrobotnych, to trafiony pomysł. Troche jak by w
    > programie PiSu pojawił się program darmowego przelotu na Marsa, tylko
    > nie ma czym.
    >
    > Dalej nie ustaliliśmy czy 70-90m2 da się postawić i nazwać "domem" za
    > 100tys lub mniej. Czekam aż ktoś się pochwali, że za tyle wybudował
    > "pomocą rodziny". Wykluczam, może bładnie, że nie na kradzonych materiałach.
    Załóżmy że masz dom. Niedawno zbudowany. Że jesteś jednym z tych co budują domy żeby
    w nich kilka lat mieszkac i potem sprzedać drożej niż kosztowal. W międzyczasie
    budować kolejny dom w tym samym celu. Taki całkiem legalny interes prowadzisz pomimo
    że nie jest on nigdzie zalegalizowany. Do tego po babciach różnych masz dwa
    mieszkania które wynajmujesz i z nich finansujesz budowy, stanowią zabezpieczenie
    kredytu. I nagle pojawia się program budowy niedużych,czyli z założenia niedrogich
    domów. Do tego rząd daje gwarancję do banku na wkład własny. Tej gwarancji mówili w
    tv ma być sto tysięcy. Ci co od ciebie wynajmują mieszkania też potrafia liczyć.
    Zbudują sobie nieduży dom większy od wynajmowanego od ciebie mieszkania. Z różnicy
    będą spłacali kredyt i zabezpieczenie. I jeszcze im trochę zostanie. Ty zostaniesz z
    ręką w nocniku bo wynająć nie będzie komu a wartość mieszkania drastycznie spadnie bo
    każdy będzie wolał nowy nieduży dom niż używane mieszkanie w budynku o nieznanym
    stanie technicznym. Z jakiegoś powodu kiedyś używany samochód był droższy od
    urzedowej ceny a dzisiaj kosztuje ułamek ceny nowego. Jeśli rynek mieszkaniowy się
    nasyci, jest temu bliski, to z mieszkaniami będzie tak samo jak z samochodami.

  • 104. Data: 2021-05-16 19:12:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 19:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > Załóżmy że masz dom.

    Na bazie tego chcesz wyprowadzić logikę z urojeń prezesa?

    > Tej gwarancji mówili w tv ma być sto tysięcy.

    Więc ani nie obajrzałeś wystąpienia ani nie przeczytałeś cytatu.
    Prezesina wyraźnie wyjasnił, że dom da się postawić za 100tys. O
    kredytach był w innym miejscu wystąpienia i te dwie kwoty nic ze sobą
    wspólnego nie mają.

    Ale kierunek rozumowania masz dobry: wystarczy cześciowo niedosłysześ co
    prezes mówi, i nagle okazuje się że to jednak mądry człowiek.

    > Ty zostaniesz z ręką w nocniku

    Wiadomo, kułak nie pożyje.

  • 105. Data: 2021-05-16 19:15:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 18:22:48 UTC+2 heby napisał(a):
    > Link do stosownego fragmentu padł na tej grupie kilka razy, pojawił się
    > nawet transkrypcja wypodziedzi prezesa. Proponuje się zapoznać.
    I z tego linku wynika ze prezes powiedział że jest możliwe w pewnych warunkach
    zbudowanie domu za sto tysięcy. Potem określił te warunki . Są nierealne bo dotyczą
    wsi i budowy domu metod gospodarczą. Rolnicy mają w dupie domy o tak małej
    powierzchni jak w programie. To jedna z bogatszych grup zawodowych w Polsce.

  • 106. Data: 2021-05-16 19:16:05
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 16.05.2021 o 18:19, Jacek pisze:

    > Inaczej mówiąc - mam w domu kilka przyłączeń wody wężykami elastycznymi.
    > Wymieniam je z własnej woli co 5 lat (tak mniej więcej). Nie potrzebuję
    > do tego żadnego przepisu, który by mi nakazywał kontrolę albo wymianę.
    > Sam wiem, że lepiej wydać stówkę raz na 5 lat, niż potem mieć problem z
    > zalaniem.

    Nigdy nie słyszałem, żeby komuś taki wężyk się rozpadł sam z siebie.
    Rozumiem, że gdy zacznę przy nim grzebać po latach nieruszania - to
    różnie może być, ale gdy nie tykam?

    --
    MN

  • 107. Data: 2021-05-16 19:19:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 19:15, Zenek Kapelinder wrote:
    > I z tego linku wynika ze prezes powiedział że jest możliwe w pewnych warunkach
    zbudowanie domu za sto tysięcy. Potem określił te warunki .

    A jak by określił że w pewnych warunkach PiS gwaranuje loty na Marsa dla
    wszystkich chętnych i bardzo dokładnie okreslił te warunki? Może to
    dobry trop: obiecywać rzeczy nie mające mopżliwosci realizacji. A nie
    czekaj, przeciez od 30 lat...

    > Są nierealne

    Cieszę się że tak szybko zmieniasz zdanie co do mądrości wybrańca Narodu.

  • 108. Data: 2021-05-16 19:20:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 19:12:16 UTC+2 heby napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale kierunek rozumowania masz dobry: wystarczy cześciowo niedosłysześ co
    > prezes mówi, i nagle okazuje się że to jednak mądry człowiek.
    Be względu na twoje zdanie i przekonania jest niezwykle duże prawdopodobieństwo że
    program PiSu zostanie wprowadzony. Nic od ciebie nie zależy. Nawet jak byś dwa razy w
    wyborach zagłosował na swoich idoli to PiS wymiótł konkurencję do śmietnika.

  • 109. Data: 2021-05-16 19:32:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 19:20, Zenek Kapelinder wrote:
    > Be względu na twoje zdanie i przekonania jest niezwykle duże prawdopodobieństwo że
    program PiSu zostanie wprowadzony.

    Bardzo się z tego cieszę. Uwolnienie małych domów jest całkiem ok, choć
    niepokoim nie tylko czy na pewno władza chce abym budował te domy
    *wszędzie*. Bo znam kolesia co miał kawałek gruntu przyległego do
    zabytku i właśnie myśli nad budową. Jedna ściana z głowy.

    > Nic od ciebie nie zależy. Nawet jak byś dwa razy w wyborach zagłosował na swoich
    idoli

    Nie mam idoli. Dzięki temu nie muszę robić z siebie pajaca, jak by mój
    ulubiony prezes palnął bzdurę. Głosuje na ludzi rozsądnie myślących,
    zdarzało się że z PiSu.

    > to PiS wymiótł konkurencję do śmietnika.

    Ciężko przynać że prezesina ma cieżkie urojenia w sprawach istotnych,
    prawda? Jak by jeszcze był nikim, ale ten koles decyzuje o kierunkach
    gospodarczych całego państwa. Troche siara, więc się nie dziwie że
    nerowow zatykasz uszka i śpiewasz tralalalala.

  • 110. Data: 2021-05-16 20:01:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 May 2021 16:56:18 GMT, Budzik

    > Ja szukałem i w poznainu nie dostałem tanszej oferty niz 150zł ale za
    > 15 styro.
    > Ale tez nie chciałem najtanszej ekipy bo jak widze niektore tynki na
    > scianach to rece opadaja.

    Na to nie ma reguły, sąsiad nie chciał mojej ekipy, bo miał swoją lepszą z
    polecania (i droższą oczywiście) no i zaraz do sądu będzie szedł, bo mu tak
    zrobili że jedna ściana w banan wygięta, a na pozstałych góry i doliny. Już
    nie wspomnę że mu na placki kleili styro (o czym dostał info ode mnie i
    wczas ich naprostował).

    > No ale mowa była o 25cm styro.
    > Ocieplając wełna w srodku, masz tam tyle miejsca zeby włozyc tyle
    > wełny?
    > A na zewnatrz co wtedy dajesz?

    Pewnie Budyń tutaj by lepiej temat wyjaśnił, zdaje się stawiał lekką
    konstrukcję. Gdybym ja budował taki domek po kosztach to bym pewnie po
    prostu drewno zostawił.

    --
    Pozdor
    Myjk