  • 581. Data: 2021-07-15 00:39:14
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > No słyszałam, że awokado też można w domu wyhodować.

    W sumie prosta sprawa. Ale uczy cierpliwości. Pierwszy korzonek pojawia
    się dopiero po wielu tygodniach. A po równie słusznym czasie wyrastają
    listki. Moczyć we wodzie grubszym końcem do dołu. To majestatyczne tempo
    wzrostu chyba bardzo boli krytyków gatunku. Oni by chcieli, aby wszystko
    rosło jak brojlery.

    > Może kiedyś spróbuję.

    Czas teraz dobry na to.

    > W przyszłym roku też na dynię znajdę trochę miejsca.

    W tym roku znalazłem miejsce w skrzynkach na tarasie. Z widokiem od
    sypialni. I to był dobry wybór. Dobrze jest zaraz po przebudzeniu
    popatrzeć na coś optymistycznego. Gatunki jakieś ozdobne, ze cztery
    różne. Owoce dyni, owszem, też mają znaczenie. Ale kwiaty -- kwiaty
    to jest to!

    > W tym roku (obok kilku pomidorów) eksperymentalnie posadziłam dwa
    > krzaczki ogórków. Ich tempo wzrostu może nie jest tak fascynujące
    > jak dyni, ale też całkiem szybko rosną. W ciągu 2-3 dni osiągają
    > wielkość, która czyni je wartymi do spożycia. Ale trzeba przyznać,
    > że pogoda wyjątkowo im sprzyja - ciepło i dużo deszczu. Dzisiaj
    > mieliśmy tropik  przez cały dzień. Nawet awokado byłoby zadowolone.

    Dla towarzystwa mam i pomidory, i ogórki obok tej dyni. Też w sumie
    bardziej dla radości obserwacji, niż na sałatkę. Ale owoce są.

    > To oczywiste. To skrót myślowy. Nieekologiczność dotyczy upraw,
    > nie roślin.

    Niestety ataki są na roślinę. Chyba pochodzą z kręgów zbliżonych
    do tych, które niedawno wychwalały zdrowotne walory smaczliwki.

    Jarek

    --
    Czasem ktoś się spyta gdy zajrzy do wora
    Czy to jest na zupę czy to na doktorat

  • 582. Data: 2021-07-15 17:24:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jeszcze coś. Jak ja coś piszesz to sprawdź bo czasami na idiotę można wyjść jak bez
    sprawdzenia pisać. Suma opadów w Polsce 600 mm w Meksyku 1050. W Meksyku jest
    niewiele mniejsza od średniej sumy opadów w Anglii. Anglia to kraj wyspiarski w
    którym deszcze wpisane są do klimatu jaki tam panuje.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 583. Data: 2021-07-15 17:24:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Takie uświadamianie jest dobre dla półgłówkow. Normalny zauważy że jak się zje
    awokado to nie zje czegoś innego co przy jego produkcji użyto wody. Użyto a nie
    zużyto bo woda się nie zużywa. Jak jem kotlety sojowe zrobione często na dziwne
    sposoby to już do nich kartofli nie jem. Średnio inteligentny zauważy że w sklepie
    mają dla niego pomarańcze i jabłka. I jak kupi jedno i drugie to część wyrzuci bo się
    popsuje zanim się. A jak nie kupi to się popsuje w sklepie i sklep wyrzuci. Przykład
    z żabki. W czasie kiedy sklep jest otwarty musi być w nim świeże pieczywo, konkretnie
    bułki. Nie może być starsze niż ileś godzin bo to prefabrykowane bułki. Przez noc się
    go nie przechowa. Sklep ma narzucone ile świeżych bułek musi mieć. Jak na fajrant
    wpadnie kontrola z żabki i nie będzie bułek to ajent dostaje karę finansową. Wniosek
    taki że zawsze w sklepie zabki zostają na fajrant jakieś bułki i zawsze trafiają do
    śmietnika. I tak jest w każdym markecie czy sieciowce. Jak ktoś chce zadbać o planetę
    to niech dupy nie zawraca że wodę trzeba oszczędzać, bo nie trzeba bo jest wszędzie.
    Tylko czasami może być trudno do niej się dostać. Przykład. Pod Sahara jest jezioro
    słodkiej wody wielkości sześciu Bałtykow. A niech kupuje tyle ile może zużyć żeby nic
    nie wyrzucił. A jak chce zadbać jeszcze o siebie to niech kupuje tyle żeby czuł się
    trochę niedojedzony. Cały czas gadające głowy z tv twierdzą że mamy bardzo mało wody.
    A w innym programie inny propagandysta mówi że jesteśmy szóstym producentem żywności
    w Europie i trzynastym na świecie. Chyba nie muszę dodawać że z powodu dużej
    produkcji żywności nie ma planowych wyłączeń wody w wodociągach. Jaki. Trzeba być
    tlukiem żeby samemu nie potrafić połączyć w całość kilku faktów i informacji żeby
    pierdolić że wody mało i trzeba ją oszczędzać. Zwłaszcza że nie istnieją żadne metody
    na oszczędzanie wody. Poza tym woda się nie zużywa. Jakoś ostatnio dziennikarskie i
    polityczne mordy nie pierdoła w tv że wody mamy mało.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 584. Data: 2021-07-15 17:24:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nic nie dokladasz dla dobra planety. Bo niby co to miało by być. Rozumie nie
    jedzenie mięsa ze względów moralnych. Ale tylko moralnych.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 585. Data: 2021-07-15 17:25:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Myjek Ciebie prostował ale tutaj to przesadziłeś ostro po raz kolejny

    > Nie wymyśliłem chuju osrany historyjki o wodnym chlebie. Napisałeś że do zrobienia
    ciasta do chleba potrzeba 20% mąki i 80% wody. I że to się potem piecze w
    temperaturze 180 stopni i zużywa 1,5kWh prądu. Jedyne co mnie może powstrzymać przed
    odpisywaniem to prawdopodobieństwo że masz rodzinę. I na niej odbijasz swoje życiowe
    porażki. Znałem kiedyś kogoś takiego jak ty. Jak się z nim zgadzać nawet jak kłamał,
    opowiadał pierdoły kto to w ogień by za takiego poszedł. Ale jak tylko zwróciło mu
    się uwage nawet w prostej sprawie to wróg do końca życia. Do tego za według niego
    doznane krzywdy mścił się na żonie i dzieciach. Znał się dokładnie na wszystkim jak
    ty. On był chory na schizofrenię. Ty też jesteś na nią chory.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 586. Data: 2021-07-15 17:25:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Postaram się być uprzejmy, co sprawi mi trudność po tym co napisałaś. Polska jest
    trzecim producentem jabłek na świecie. Na świecie a nie w województwie np podlaskim.
    Gdzie te wyschnięte rzeki w Polsce? Gdzie przez jabłka zabrakło wody w studniach i
    ludzie z wiaderkami muszą zapierdalać z buta 15 kilometrów żeby wody na zupę
    przynieść. My nie tylko mistrzostwo świata w jabłkach mamy. W brojlerach też nie
    jesteśmy najgorsi, świń dużo hodujemy. Ogólnie eksportujemy ogromne jak na tej
    wielkość państwa ilości żywności. To jeśli pod uprawy potrzeba ogromnych ilości wody
    to my wodę do upraw chyba importujemy. Bo bez importu dawno byśmy wyczerpali
    wszystkie zapasy. Pozwolisz że spytam co się w twoim życiu takiego wydarzyło że
    odjebało ci na punkcie braku wody? Czy słuchałaś cwanych ludzi co cię w chuja zrobili
    i dałaś im na wodę w afryce. I tego że ci cos ci wdrukowali żebyś dalej ich karmila.
    A może ty blondynka jesteś? Normalny zanim coś napiszę to pomyśli.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 587. Data: 2021-07-15 17:25:30
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    jak można oszczędzać wodę. A skoro nie wie to i raczej nie oszczedza.
    > To dlaczego wiele razy mi odpisywał że wiele razy napisał jak oszczedza wodę i
    więcej już nie napisze i żebym sobie poszukał.

    Napisz jeszcze jakąś głupotę. Nie będzie mądrze, ale będzie śmiesznie.

  • 588. Data: 2021-07-15 17:25:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Celowe podawanie kłamliwych danych uważasz że jest bezrefleksyjne. Można czasami w
    czyjąś stronę ukłon zrobić uważając nic się nie stało. Ale jak ktoś prawdę powie jak
    się pomyli to przestaje być śmieszne dawanie mu forów. Skłamał z premedytacją. Tak