  • 81. Data: 2021-05-16 12:12:25
    Temat: Re: Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 10:46, Myjk wrote:
    > Po raz kolejny, ja nie dyskutuję o domkach kaczyńskiego, to ty się
    > notorycznie nad tym spuszczasz. Ponadto gdybyś miał pojęcie o zużyciu
    > energii przez nowoczesne domy oraz wiedział jaka dziura w zapotrzebowaniu
    > jst wtedy gdy ten prąd jest rozdawany to byś takich bzdurek nie wypisywał.

    No ale ja wiem. Wiem też że aby w nocy grzać prądem z kilkuset domów
    trzeba mieć dodatkową linie zasilającą, elektrownię *albo* okna
    zastawione metrem styropianu.

    Nikt w tym kraju nie grzeje prądem, jak nagle zaczną, to upadnie
    zasilanie w róznych regionach. Najzwyczajniej nie mamy infrastruktury.

    Pamiętaj, że nie mówimy o *jednym* domu, tylko o programie skierowanym
    do dziesiątek tysięcy ludzi.

    > Boś ignorant. Mnie 380m2 elewacji (dom 240m2 powierzchni), w tym robocizna,
    > styropian 25cm, kleje, siatki, tynki, okapniki, kosztowały 55 "patoli".

    Czyli 45 na resztę budowy? No, masz plan, widzę.

  • 82. Data: 2021-05-16 12:13:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 01:23, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie wiem skąd sobie ktoś tutaj wymyślił że dom ma kosztować 100 tysięcy. Ale nie
    mam ochoty się nad tym co zastanawiać bo to głupiec wymyślił

    Uważaj na słowa, kogo nazywasz głupcem. Jeszcze za nie nie wsadzają.
    Jeszcze.

  • 83. Data: 2021-05-16 14:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik heby h...@p...onet.pl ...

    > Czyli 45 na resztę budowy? No, masz plan, widzę.

    Halo halo, myjk powiedział ze tyle go kosztowało 380m2 elewacji.
    Przyznam ze cena naprawde super i chyba nie z ostatnich dwóch lat?

    70m2 podstawy to ile to bedzie powierzchni?
    jakie 100m2? (zakładam dom parterowy)
    To ze 20-22 tysi starczy bez problemu.
    Do tego dach jakies 15 tysi.

    Strzelam bo ja robiłem ostatnio dach 20cm styro to płaciłem 160zł od
    metra, sciany kryte 15cm podobnie.
    Ale tu mowa o grubszej wartwie styro, plus inne ceny materiałów plus
    inflacja.

    Jak ktos zna aktualne stawki to niech skoryguje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 84. Data: 2021-05-16 15:48:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 12:12:25 +0200, heby

    > No ale ja wiem. Wiem też że aby w nocy grzać prądem z kilkuset domów
    > trzeba mieć dodatkową linie zasilającą, elektrownię *albo* okna
    > zastawione metrem styropianu.

    Bredzisz niewiele lepiej niż prezesina.
    Widać z tej samej folii czapki macie.

    > Nikt w tym kraju nie grzeje prądem, jak nagle zaczną, to upadnie
    > zasilanie w róznych regionach. Najzwyczajniej nie mamy infrastruktury.

    Bzdura. Jeśli mój dom 240m2 w sumie (a 190m2 ogrzewanych), zużywa okolice
    8-9MWh to, ekstrapolując na dom 70m2 zgodny z WT2021 (a taki będzie musiał
    być), który będzie mieć mniejsze straty niż mój kloc z 380m2 ścian, będzie
    mieć zużycie w porywach 3,5MWh rocznie czystego prądu, to jest 22kWh
    dziennie, czyli niecały 1kW mocy przy 0sC i 2kW przy -20. Resztę sobie
    wylicz, jeśli potrafisz.

    > Pamiętaj, że nie mówimy o *jednym* domu, tylko o programie skierowanym
    > do dziesiątek tysięcy ludzi.

    Po raz kolejny, bo widzę że nie dociera. Ja nie dyskutuję o programach i do
    ilu ludzi dociera, ja rozważam tylko i wyłącznie kwestię budowalną. A w tej
    kwestii TY mijasz się wielokrotnie z prawdą.

    > Czyli 45 na resztę budowy? No, masz plan, widzę.

    Weź się naucz czytać ze zrozumieniem albo się skup przy dyskusji -- mój dom
    ma 240m2 powierzchni użytkowej, w tym wpisany w obrys domu garaż.
    Literalnie, za 1m2 ocieplenia z tynkiem (silikonowym) płaciłem 140 zł
    BRUTTO. Czyli dom 70m2 może będzie mieć 120m2 elewacji czyli nawet jeśli
    policzyć 160zł/m2 to jest w porywach 20 tys. 1/5 tego co ty sobie założyłeś
    za SAM STYROPIAN. Zresztą lekkiej konstrukcji się styropianem nie ociepla,
    ignorancie galopujący.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 85. Data: 2021-05-16 15:55:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 16 May 2021 12:09:00 +0200, heby

    > Obejrzyj "prawicowe" środku musowego przykazu, komentarze na facebooku
    > itd itp. Od wczoraj ludziom rozpliły się na nowo marzenia.

    Nie oglądam, bo szkodami na to czasu.

    > Ponadto na tej grupie rozmawia się tradycyjnie o dupie Maryni, nie szeryfuj.

    Jak się rozmawia to się rozmawia, ja się odnosiłem i nadal próbuję odnosić
    do kwestii budowlanej, kosztów budowy i zużycia energii przez domy.

    > I liczę nma to że albo ustalimy że to wykonalne masowo, albo ustalimy że
    > najważniejszy polityk w kraju ma urojenia budowlane.

    Może i ma, ale ja nie dyskutuję z nim, tylko z tobą. Ale niestety strasznie
    zafiksowany jesteś na politykę, stąd dysksuja z tobą w temacie budowlanym
    jest, mówiąc delikatnie, jałowa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 86. Data: 2021-05-16 15:58:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    16 May 2021 12:59:46 GMT, Budzik

    > Halo halo, myjk powiedział ze tyle go kosztowało 380m2 elewacji.
    > Przyznam ze cena naprawde super i chyba nie z ostatnich dwóch lat?

    Elewację robiłem w wakacje 2019. Ceny miałem od 140 do 200zł brutto (z VAT
    8%) /m2 (tak jak napisałem za całość). Trzeba szukać, bo niektórzy deczko
    przeginają z cenami, vide fotowoltaika.

    > 70m2 podstawy to ile to bedzie powierzchni?
    > jakie 100m2? (zakładam dom parterowy)
    > To ze 20-22 tysi starczy bez problemu.
    > Do tego dach jakies 15 tysi.

    Pomijając że taki dom się buduje z konstrukcji lekkiej, ociepla wełną i nie
    potrzeba tynku, klejów, siatek. Więc, choć wełna droższa, to jednak wyjdzie
    taniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2021-05-16 16:31:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 15:55, Myjk wrote:
    > Nie oglądam, bo szkodami na to czasu.

    Słusznie.

    > Jak się rozmawia to się rozmawia, ja się odnosiłem i nadal próbuję odnosić
    > do kwestii budowlanej, kosztów budowy i zużycia energii przez domy.

    Ale mu sie tutaj wszyscy odnosimy. Starajac się wyjasnić, co uroiło się
    w głowie tego starszego bidoka. Czy coś przeoczyliśmy w technologii
    budowy domu? Czy nas, budujących bądź właścicieli, oszukano? Czy
    przepłaciłem liczac skromnie 3x więcej za budowę 70-90m2? Wiadomo, że
    urojenia nie nalezy analizowac, ale możnie nie mam racji myśląc że bez
    250-300 patyków cieżko do problemu podejść dostając do dyspozycji coś
    więcej niż norę w ziemii.

    Jak na razie wydaje się to niemożliwe. Albo więc starszy pan jest bardzo
    chory na głowę, albo my czegoś nie rozumiemy w tym genialnym planie.

    > Może i ma, ale ja nie dyskutuję z nim, tylko z tobą.

    Ze mną nie warto dyskutować. A jednak to robisz.

  • 88. Data: 2021-05-16 16:38:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 12:13:54 UTC+2 heby napisał(a):
    mam ochoty się nad tym co zastanawiać bo to głupiec wymyślił
    > Uważaj na słowa, kogo nazywasz głupcem. Jeszcze za nie nie wsadzają.
    > Jeszcze.
    Tego co w tv mówił o planach rządu nie nazywam głupcem bo nim nie jest. Na dodatek
    on nic nie mówił o domu za sto tysięcy. Mówił w kontekście budownictwa o stutu
    tysiącach ale dotyczyło to czegoś innego . Głupcem jest ten co tutaj przekrecil co
    tamtej mądry człowiek powiedział.

  • 89. Data: 2021-05-16 16:45:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/05/2021 15:48, Myjk wrote:
    > Bredzisz niewiele lepiej niż prezesina.

    Sugerujesz połowę budżetu prezesa wydać na styropian. W sumie nie
    sprawdzałem, może i styropianem da się cegły zastapic, przy 30cm...

    > Widać z tej samej folii czapki macie.

    Raczej dobre baterie w kalkulatorach.

    > Bzdura. Jeśli mój dom 240m2 w sumie (a 190m2 ogrzewanych), zużywa okolice
    > 8-9MWh

    G. kogo obchodzi ile zuzywa w roku. Bardziej niech się matrwi ile zuzywa
    sekundę po przełaczenu się licznika do taniej taryfy. Grubośc kabli
    niech cię zainteresuje, bo w nich problem.

    To troche jak z użyciem wodu w kiblach, w przerwie meczu. Niby średnio
    kibic szcza tyle samo co księgowa, ale bywało że kanalizacje zatykało.

    > Po raz kolejny, bo widzę że nie dociera. Ja nie dyskutuję o programach i do
    > ilu ludzi dociera, ja rozważam tylko i wyłącznie kwestię budowalną.

    Oczywiście. Po co zastanawiać się na zapas czym to grzać, za ile stawiać
    i jak budować. Najważniejsze że da się taki jeden domek postawić,
    wyjdzie jak z tym 100ty*s* mieszkań. Postawiono kilka i fajrant.

    Jeśli mieli choć jednego fachowca od planowania stojącego za tym
    programem (wątpie) to ta kwestia była by na 100% brana pod uwagę.
    Planowanie w takiej skali musi być oparte o możliwości energetyki.

    > Weź się naucz czytać ze zrozumieniem albo się skup przy dyskusji -- mój dom
    > ma 240m2 powierzchni użytkowej, w tym wpisany w obrys domu garaż.

    Powierzchnia do osyropianowania rośnie pi x drzwi z pierwiastkiem
    powierzchni domu. Ile wydasz na styro - nie oszacujemy dokładnie, jednak
    mogę powiedziec jedno: jesli masz mały budżet, to na cegłasz nie
    oszczędzisz, ale na ociepleniu jak najbardziej. I dokładnie tak będą
    kombinowały Janusze z Grażynami. Wydajesz się ignorować fakt, że program
    jest skierowany do *suwerena*, wiec nik nie liczy, że są to ludzie rozsądni.

    Ja by prezesina nie bąknął o tych 100tys, to bym się słowem nie odezwał,
    bo uważam że to dobry pomysł z powiekszeniem "altanek". Ale wypluł ten
    absurd. Teraz wcinam popcorn i oglądam jak patoprawicowe media starają
    się uzadanić, że to nie przejaw demencji i odklejenia od rzeczywistości
    tylko solidna kalkulacja podparta przykładami szwagra zięcia matki córki.

    > Zresztą lekkiej konstrukcji się styropianem nie ociepla,
    > ignorancie galopujący.

    To po co o nim wspominasz?

  • 90. Data: 2021-05-16 16:46:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 maja 2021 o 16:31:41 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > chory na głowę, albo my czegoś nie rozumiemy w tym genialnym planie.
    > Ze mną nie warto dyskutować. A jednak to robisz.
    Co się urilo w głowie starszego bidoka?