  • 201. Data: 2021-05-22 13:56:47
    Temat: Re: [ot] Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 13:29, Marek wrote:
    > Ostatnio byłeś w śpiączce czy w więźniu? Nie zauważyłeś, że polityk jest
    > od obiecywania mniejszych lub większych bzdur suwerenowi?

    Polityk jest od tego. Ale kilka osób wzieło to na serio. Kolega,
    prowadzący firmę budowlaną, pierwszy telefon z "domem za 100 tys" miał
    tego samego dnia wieczorem, od starego klienta. Przypuszczałem, że
    ludzie statystycznie to idioci, ale tutaj brakuje skali na lewą częsc
    krzywej Gaussa.

    > suweren ich i tak poprze.

    Wiem. Ale jak wypunktujesz debilizmy, istnieje jakaś szansa ze część
    niepewnie popierających zastanowi się nastepnym razem, czy warto dawać
    mandat ludzom którzy nie mają pojęcia co bredzą. Twardy elektorat tylko
    się utwierdził z każdym nastepnym debilizmem, tu nic nie zrobisz. Walka
    zawsze jest o te kilka procent ludzi troche myślących, którzy potrzebują
    czasem zderzenia z faktami aby pojąć że to brednie starszego pana, a nie
    wizja rozwoju ich kraju.

  • 202. Data: 2021-05-22 15:18:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 May 2021 13:56:47 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > tego samego dnia wieczorem, od starego klienta. Przypuszczałem, że
    > ludzie statystycznie to idioci, ale tutaj brakuje skali na lewą

    Coś mi się ta historia nie klei. Stary klient firmy budowlanej i nie
    zna realiów, że za 100k się nie da?

> [...]
    > dawać
    > mandat ludzom którzy nie mają pojęcia co bredzą.

    I ilu jest takich poza twardym elektoratem? 1%? Nic nie znaczącą
    grupa.

> [...]
    > potrzebują
    > czasem zderzenia z faktami aby pojąć że to brednie starszego pana,

    Tajemnicą poliszynela jest, że w kuluarach sejmowych już się bąka o
    tym, że pilnie trzeba wypracować sposób by nie było już potrzeby
    fatygować suwerena wyborami. Więc po co ta walka.

    --
    Marek

  • 203. Data: 2021-05-22 15:43:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 15:18, Marek wrote:
    > Coś mi się ta historia nie klei. Stary klient firmy budowlanej i nie zna
    > realiów, że za 100k się nie da?

    Domu nie budował. Tynki mu robił. Zapytać zawsze można, może już taki
    dobrobyt, skoro prezes mówił?

    > I ilu jest takich poza twardym elektoratem? 1%? Nic nie znaczącą grupa.

    Nic nie znaczaca grupa to chwile temu banas na urząd prezydenta. Obecnie
    to ta nic nie znacząca grupa będzie decydować o kierunku kraju, czy
    wschód czy zachód. Ponadto tych którzy mają wątpliwości zawsze jest
    więcej niż 1%. Polaryacja, mimo starań rządzących, nie jest aż taka ogromna.

    > Tajemnicą poliszynela jest, że w kuluarach sejmowych już się bąka o tym,
    > że pilnie trzeba wypracować sposób by nie było już potrzeby fatygować
    > suwerena  wyborami. Więc po co ta walka.

    Ówcześni bolszewicy jednak jakieś pozory wyborów robili, przypuszczam że
    ta szopka jest niezbędna nawet dla nich, więc i PiS pewnie nie
    zrezygnuje tak łatwo, choćby dla pozorów dla zagranicy.

  • 204. Data: 2021-05-22 17:18:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 13:56:58 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > zawsze jest o te kilka procent ludzi troche myślących, którzy potrzebują
    > czasem zderzenia z faktami aby pojąć że to brednie starszego pana, a nie
    Da się zbudować nieduży dom, trochę poniżej stu metrów za sto tysięcy. Może nie
    będzie dokończonym ale się da. Pamiętam jak ZUS obniżył zasiłek pogrzebowy. Grabarze
    i tacy co są w tej branży dawali sobie kutasy w talarki pociąć że się nie da za nową
    stawkę. I że trupy będą lezaly po ulicach twierdzili. W rok po tym w rodzinie dwa
    pogrzeby. Przy pierwszym z duszami na ramieniach idziemy załatwiać bo nie wiemy ile
    trzeba będzie dopłacić. I się okazało że po rozliczeniu parę groszy oddali. Ten twój
    znajomy jeśli już natychmiast nie zacznie gryźć temat to się za chwilę obudzi z ręką
    w nocniku i z kłódka na drzwiach firmy. Jeśli nie będzie potrzebna żadna papierologia
    to takie nieduże i niedrogie domy postawią Ukraińcy. Pracując na czarno na własny
    rachunek zarobią więcej niż pracując na czarno u twojego znajomego.

  • 205. Data: 2021-05-22 17:34:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 17:18, Zenek Kapelinder wrote:
    > Da się zbudować nieduży dom, trochę poniżej stu metrów za sto tysięcy.

    Już taki pokazałeś. Kilka desek poziązanych drutem.

    > Może nie będzie dokończonym ale się da.

    No może teżniedocieplony, niedoprądowany, niewdowodniony, niedogrzany i
    niedodaszony. Ale się da!

    > niedrogie domy postawią Ukraińcy

    "zabierają nam pracę". Już widzę tą kampanię wyborczą patoprawicy za
    kilka lat.

  • 206. Data: 2021-05-22 19:01:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 17:35:10 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > niedodaszony. Ale się da!

    > "zabierają nam pracę". Już widzę tą kampanię wyborczą patoprawicy za
    Ale to dopiero za kilka lat według ciebie kampanie zrobią. Przez te kilka lat mogą
    zbudować bardzo duzo domow. Co poniektórzy mogą działalność gospodarczą zalozyc w
    Polsce żeby mieć w razie czegoś podkładkę. Oni są do życia lepiej przystosowani niż
    my. U nich ZSRR skończył się niedawno u nas nigdy go w ukraińskiej formie nie było.

  • 207. Data: 2021-05-22 19:39:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 19:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale to dopiero za kilka lat według ciebie kampanie zrobią. Przez te kilka lat mogą
    zbudować bardzo duzo domow.

    Ukraińcy? Nawe oni się cenią. Problem w tym że w oczekiwanym przez
    prezesa "systemie gospodarczym" zamiast ukraińców są szwagry i teście.
    Czyli ogólnie nie przebija tego nawet ukraińcy, bo szwagier z teściem są
    za 0zł. Prezes chyba jednak nie miał na myśli systemów gospodarczych
    gdzie "obca agentura przejmuje świętą ocowiznę na wsiach" wiec raczej
    nie o ukraińców mu chodziło. Choć miło pomyśleć, że siła napędową naszej
    gospodarki mają być ludzie pracujący za miskę ryżu. Brzmi jak plan.
    Czuje się lekko kolonialnie. Dzięki, tego mi brakowało.

  • 208. Data: 2021-05-22 21:03:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 May 2021 15:43:44 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ówcześni bolszewicy jednak jakieś pozory wyborów robili

    Te "wybory" nie miały właściwe żadnego znaczenia (czyt. możliwości
    zmiany na jaką liczysz), bo działała zasada "[wyborcy] głosowali tak
    jak chcieli a [rządzący] wybrali kogo trzeba".

    --
    Marek

  • 209. Data: 2021-05-22 21:11:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 21:03, Marek wrote:
    > Te "wybory" nie miały właściwe żadnego znaczenia (czyt. możliwości
    > zmiany na jaką liczysz), bo działała zasada "[wyborcy] głosowali tak jak
    > chcieli a [rządzący] wybrali kogo trzeba".

    Miały znaczenie propagandowe. Z resztą tak działa każda dyktatura,
    "wybory" są elementem polityki wewnętrznej i troche zewnętrznej. Ja tam
    mam notes w gotowości i będę notował, lekcja historii na żywo mnie
    czeka, choć miałem nadzieje w niej nie uczestniczyć.

  • 210. Data: 2021-05-22 21:21:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 21 May 2021 16:26:53 -0700 (PDT), w
    <411ca06b-1982-455b-9932-837e023b0e86n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Masz mocne argumenty że znajomi ..... W Muratorze napisali że firma produkująca
    Brdę może zrobić ją w rozmiarze do stu metrów kwadratowych i cena prefabrykatów to 75
    tysięcy.

    To cenę prefabrykatów już znamy.
    A w 25 tys. zrobimy sobie tynk, okna, armaturę, no i oczywiście wykończymy.
    Głupota masz na drugie.